Jump to content

Diverse olje på Cosworth


Guest Kevin

Recommended Posts

Guest Kevin

Trenger noen tips til hvilken olje jeg burde har på bilen min.

Tenker da på girkasse,fordelingskasse,front diff,bakdiff og servo olje...Men også motorolje,men her er det like mange meninger som det er bilmerker...

Tenker da på merke,noen som har noen formening om Comma som Bilxtra fører? :huh:

Edited by Kevin
Link to comment
Share on other sites

Guest Kevin

Har prøvd å søke men det gjør det bare værre..At det er mulig å ha så mange forskjellige meninger er utrolig! :wacko:

Jeg har tilgang til Valvoline på jobben,tenkte da å a å fylle som følger

 

Valvoline Vr1 20/50 på motor,3,4liter

Valvoline SynPower Gl-4/5 TDL på diffen foran og bak. Ca 1liter på hver?

Edited by Kevin
Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks

Det er i alle fall en olje jeg ikke ville bruke hvis det var litt kaldt en gang.. 20 er i tykkeste laget syns jeg, men nå som det er så varmt ute funker den nok helt greit. Den diff oljen er vel sikkert ok nok, hva er tallene på den?`burde vel bruke en som er rundt 75W/140 i alle fall.. det burde vel være GL 5.. 1 liter forann og 1,3 bak.. Husk å bytte ATF olje (dex 3) på fordelingskassa også..

Link to comment
Share on other sites

Guest Kevin

1) Vr1 Racing i 10/60 det er bedre vel?

 

2) Olja til diffene er 75/90w helsyntetisk

 

3) ATF Dexron III på fordelingskassa

 

4) Kan jeg bruke 75/90w helsyntetiske olja på girkassa også,eller en DuraBlend 75/90 ? eventuelt hvor mye?

 

Dette ble mye gitt... :P

Edited by Kevin
Link to comment
Share on other sites

den beste olja for cosworth motoren er agip SAE 10W-60 Racing. ihvertfall i følge Julian i England

Diffen er GL-5 LS( limited slip) er sperre aksel vettu. Veldig viktig

Dextron 3 ATF i diffen foran 4x4

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

den beste olja for cosworth motoren er agip SAE 10W-60 Racing. ihvertfall i følge Julian i England

Diffen er GL-5 LS( limited slip) er sperre aksel vettu. Veldig viktig

Dextron 3 ATF i diffen foran 4x4

 

men blir den originale cossiediffen påvirka av olja?

Link to comment
Share on other sites

prøvde valvoline racing olje, 10/60 olje på min 4x4. men den fikk veldig ventiltikking. har bytta tilbake til synpower, det kom seg men jeg synest fortsatt den tikker for mye. hvilken olje går motoren stillest på? noen erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

prøvde med mobil1 men tikkinga va der fortsatt, så jeg bestilte like godt nye løftere....

 

de kosta ca 600 pr løfter på ford, rundt 9600 for 16 stk. med mine rabatter ca 4500.

face skulle ha 2300 for et sett.

 

men jeg fant nye på ebay: 16 stk for 50 pund inkludert frakt som er 589kr

 

det er 9000 kroner billigere en på ford det....

 

han som jeg kjøpte med har foresten flere sett om noen er interesert

Link to comment
Share on other sites

prøvde med mobil1 men tikkinga va der fortsatt, så jeg bestilte like godt nye løftere....

 

de kosta ca 600 pr løfter på ford, rundt 9600 for 16 stk. med mine rabatter ca 4500.

face skulle ha 2300 for et sett.

 

men jeg fant nye på ebay: 16 stk for 50 pund inkludert frakt som er 589kr

 

det er 9000 kroner billigere en på ford det....

 

han som jeg kjøpte med har foresten flere sett om noen er interesert

jeg fikk følgende tips fra motor bygger i england - det er meget sjelden løfterene er slitt , Gjør to ting - først kjøp innvendig motor vask følg bruksanvisningen . ( jeg fulgte den -og den gjørma som kom ut ved første skift burde jeg ha tatt bilde av-han annbefalte og bytte tilføsels slange turbo) virker ikke det - er det en større jobb - du må ta av reim hjulene til kammene , bak dem sitter unbrakoskruer som må skrues ut og da får du tilgang til oljekanalene i toppen . rens dem med gevær børste av messing . ta løfterene ut og "vask" dem i parafin / diesel - til slutt ta og pump dem opp med TYNN olje for så og montere alt . dette pga dårlig olje kvalitet - kokser ....

På min 4x4 brukte jeg bare biltema helsynt byttet olje vær 1500km og filter vær 3000tkm og den summet som en katt .

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...