Jump to content

Bilstereo


Guest pisko

Recommended Posts

Guest pisko

hadde en lenke her for en tid tilbake om hvilken basskasse som er best alt etter som. har nå snekret ihop annlegget mitt, er bra fornøyd.

valgte tett kasse ettersom plassen er begrenset men snudde elementene for å utnytte max liter i kassen.

Link to comment
Share on other sites

Guest pisko

har en poweraqustic 1600w som driver 4 stk 6*9 i hattehyllen, men den kortsluttet forrige uke da den kom borti noen strøm ledninger. så bare røyken seg opp av hattehyllen i speilet. Gjett hvem som hadde klaus da? :o

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Det der så ut som no skikkelig hjemme mekk ja!!! hvorfor serie koble bassene?? tåler ikke forsterkeren din lav motstand?

 

Til deg som trenger en 4 kanals forsterker, ta en prat med Leif hos www.autosound.no

Han har bassere med doble spoler!!! Hadde han paralellkoplet alle ville det blitt 1 ohm........ noe som svært få forsterkere takler!!

 

Nå har han seriekoplet og paralellkpoplet slik at impedansen blir 4 ohm!! Ville også gjort det sånn!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest pisko
Så jo det da.... men nå om dagen er det jo masse forsterkere som tåler 1ohm ;)

men da jeg begynte med bilstereo, for 15år siden, så så det også sånn ut i min bil... men man lærer med tiden  B)

hva er dette for cowboy snakk da?

Subbene er koblet nøyaktig slik rockford annbefaler det i sine egne beskrivelser, samme med forsterkeren, men det vet vel du sikkert myyye bedre en de som lager de.. subbene er koblet med en impedanse på 2ohm.

hva mener du `jeg ikke har lært for noe da`?

Link to comment
Share on other sites

Så så, funker sikkert helt fint det der.... men det er ikke slik jeg ville gjort det, ser jo ikke akkurat ut som no utstillings bil, og om du ikke har en forsterker som tåler lav impedans, så er det helt etter boka koblet, ja.... kunne bare gjort det LITT penere??

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Så jo det da.... men nå om dagen er det jo masse forsterkere som tåler 1ohm ;)

men da jeg begynte med bilstereo, for 15år siden, så så det også sånn ut i min bil... men man lærer med tiden B)

Hvilke forsterkere er stabile i 1 ohm???? Kan ikke være mange!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest pisko

tenner bare litt på folk som er selvutnevnte eksperter, verste jeg vet.

er vel ikke noe jeg ville stilt ut, men det var da heller ikke poenget.

bruker man et parr timer er det sånn det blir seende ut. har ikke akkurat brukt dager på dette, heller timer.

Tror forsterkeren min er stabil ned i en 1/2 ohm(mener jeg leste det i brosjyren som fulgte med) Noen som vet?? gidder ikke gå heeeele veien ut i garasjen å hente den :P . Er foresten en RF 1001 bd power monoblokk.. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

pisko Forfattet den 21.06.2004 - 15:27

  tenner bare litt på folk som er selvutnevnte eksperter........

 

Hmm, ikke bra dette. Hvordan skal dette tolkes.. :P :P :P

 

Synes å huske at dette var samme oppsettet på bilstereoen da vi møttes i Vestkanten garasjen. Stemmer dette?

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

RF 1001 bd er stabil ned i 1/2 ohm, men det er ikke anbefalt(blir gruelig varm!), men 1ohm klarer den fint....

 

Til deg som ikke trodde det var så mange som tålte 1ohm, ta en kikk på det du kan finne av bilstereo på nett, så vil du se att det faktisk er ganske mange, helt ned i 2-3000kr!!

Link to comment
Share on other sites

Guest pisko
pisko Forfattet den 21.06.2004 - 15:27

  tenner bare litt på folk som er selvutnevnte eksperter........

 

Hmm, ikke bra dette. Hvordan skal dette tolkes.. :P :P :P

 

Synes å huske at dette var samme oppsettet på bilstereoen da vi møttes i Vestkanten garasjen. Stemmer dette?

må du slutte med skitne tanker fordman :P :P

Har modifisert stereoen noe siden da, va liksom bare skrudd sammen for ¨å få lyd på det tidspunktet. Har nå i senere tid lagt slikkelig strøm og fått en skikkelig kondensator mellom labbene og koblet subbene litt annerledes. Funker bedre nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Techpoint
Så jo det da.... men nå om dagen er det jo masse forsterkere som tåler 1ohm ;)

men da jeg begynte med bilstereo, for 15år siden, så så det også sånn ut i min bil... men man lærer med tiden  B)

hva er dette for cowboy snakk da?

Subbene er koblet nøyaktig slik rockford annbefaler det i sine egne beskrivelser, samme med forsterkeren, men det vet vel du sikkert myyye bedre en de som lager de.. subbene er koblet med en impedanse på 2ohm.

hva mener du `jeg ikke har lært for noe da`?

Du har f.eks ikke lært at man ikke skal skru forsterkeren fast i subkassa, og jordingen i låsen til bakluka og ellers ser det vel ut som du har kasta det inn i bilen ;)

 

Du har ett bra anlegg der, hvorfor ikke prøve å gjøre det litt pent baki bagasjerommet også ?

Link to comment
Share on other sites

Guest pisko

forklarte jo her oppe at annlegget bare er koblet sammen, er ikke no forsøk på utstilling. Grunnen er at det skal ut om ikke så alt for lenge da bilen skal pusses ned. Så om f.eks jordingen ikke er koblet `ideelt` driter jeg 5-0 i. :lol:

Har jo ikke akkurat skrevet noe om `hvor fint det er`. ?? ;)

 

Har du noe bilder av ditt annlegg foresten?

Pleier å være fet stereo i bilene te forhandlere....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...