Jump to content

Stvèn stoppa :(:((((


Guest Morten_Amu

Recommended Posts

Guest Morten_Amu

hei hei har en 91 mod sierra stv med 2liter doch

 

i dag var jeg ute og kjørte som vanlig og plutslig stoppa den (uten forvarsel til fusking eller noe)

prøvde og starte og den starta, men gikk urent på tomgang, etter dette stoppet den umiddelbart, så prøvde jeg igjen og igjen, så tenkte jeg kanskje det var bensin (tanmåler funker ikke) så vi tauet den til en bensinstasjon og fylte, men ingen ting skjedde. dro på starter`n men da var den plutslig helt dønn dæv.

så nå tenner den ikke engang.

 

er dette coilen? kan den plutslig bare slutte og funke??? (kommer ikke eksos når jeg drar på starter) virker som plugger ikke tenner, uten og si det forsikert, men da skulle den jo startet igjen.

 

Takker får alle svar

 

Mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Guest Morten_Amu

sjekka litt i dag og da gnistrer det på pluggene, så da er det jo ikke coilen, men virker ikke som det kommer bensin, byttet bensinfilter i dag og da tente den hvertfall, men fikk den ikke til og gå, hviken bryter mener du i reservehjulsbrønn? kommer en lednning opp der eller 2? husker ikke, men hva går den til? hvor sitter bensin pumpa? kan den være gåen??

 

takk for svar :) mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Bensinpumpa sitter bak ved siden av tanken, den hører du går i 2-3sek når du vrir på tenninga. Sikkerhetsbryteren(hvis du har en) sitter i så fall i midten av reservehjulet i brønnen bak i bagasjen. Håper dette var til nytte..

 

stian

Link to comment
Share on other sites

Hadde akkurat det samme problemet med min. Kjenner igjen symptomene. Da var det bare bryteren i reservehjulsbrønnen som hadde sprettet opp, men det fant jeg jo da ikke ut med en gang. Jeg vil råde deg, som de andre her, å sjekke ut det først. Lykke til.

'91 Sierra Sedan IST

- Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map

- Ny motor på gang :)

Link to comment
Share on other sites

På stv. så ligger den ikke i bagasjerommet, men den ligger under dasjbordet på venstre sida eller høyre, er ikke helt sikker på vilken side det er på :D

 

det kommer ann på modell på bilen på hans som er 91 skal den ligge i reservehjuls brønn

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...