Jump to content

luftmengdemåler


Guest Alex_86

Recommended Posts

da eskort-mekkern skulle teste litt hjerner og slikt hos meg idag, fant vi ut at lmm´en var litt anderledes en de han har og de 2 andre jeg har:

 

 

 

hvorfor har den en sånn lang stang? :huh: de andre jeg har, har ikke sånn, men så en på ebay som hadde en sånn fra en 89 mod. min er en 86

 

 

kan også si at bilen går på tomgang med denne og renere men ikke med den andre jeg byttet til. da går den ikke på tomgang og går ujevnt å dør.. slukker ca ved 3000rmp. men det kan jo ha noe med co?

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er noe slikt som følger:

 

Den stanga til reguleringen av co`en er hva vi lurer på.

 

Alle rs turbo luftmengdemålere jeg har sett har bare et lite hull og den stanga minner heller mer om luftmengdemåleren til xr3i?!?

 

Spørsmålet er om den luftmengdemåleren kan være fra en S1 eventuelt bunnen av den er ifra en rs turbo og toppen fra en xr3i???

 

Det er ikke i seg selv så viktig hvor den kommer ifra...men bilen hans går veldig ujevnt så vi lurte litt på om denne har noe med saken å gjøre.

 

Vi har testet 2 andre luftmengdemålere og da vil ikke engang bilen starte. Da virker det som om det er som det er hos meg hvor bilen ikke får bensin. Pleier slike luftmengdemålere ta kvelden uten videre. Kan de ha "stått" ihjel alà gammel dritt som har tørket inni dem eller noe?

 

Snakket med ford om det og de sa at de ikke hadde noen salgshistorikk på den svarte kontakten på siden av luftmengdemåleren så de tvilte på at det var noe feil med den. Vi har åpnet 2 stk av dem nå og vi kan ikke se noe feil i dem men vi får ikke åpnet det "huset" på toppen hvor alle bensinslangene går ut. I følge ford skal de ikke la seg gjøre å komme til der.?!?

 

Dette er jo mekanisk...vil ikke det si at man bør kunne få åpnet der også for å eventuelt rense ut gammel dritt osv.

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

jepp, stanga som du stiller co´n på. syns den liksom så så feil ut if u know. men disse er vel forskjellige? som sagt på en fra 89 på ebay har den den stanga.. men alle andre jeg har sett har ikke

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sjekke delenr i morgen, men jeg var innom en tur i går å hørte med dem. Den svarte eletriske "dingsen" som sitter nærmest skjermen hadde de ikke noe salgshistorikk på...det de mente var at de aldri hadde solgt noen slike hos den forhandleren jeg var hos. prisen på den var ca 2500,-

Hele luftmengdemåleren kostet ca 16.000,- uten de eletriske komponentene.

Den selges kun hel, glemte å spørre om de hadde noe historikk på den.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.... :D

 

Og dere er sikre på at de er i orden?

 

Alex har 3 stk og jeg har 2 stk...så langt har bare en vist seg å virke...og da fusker bilen...

 

Hvordan er det med å få renset opp i dem...jeg mistenker at de har "grodd" litt....er det et eller annet man kan legge dem i som kansje får litt fart på systemet...den ene jeg har fikk jeg fra turbotaule sin svidde bil...kan hende at det kom noe dritt inn i den da som jeg ikke har sett i de tilførselshullene...

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

En ting til ang disse greiene...

 

Noen som kan si meg hvor langt ned det spjelet skal kunne vandre...ser det er forskjellig på noen av de vi har...kansje det kunne gitt oss en god indikasjon på om de er i orden eller ikke....og skal det være god motstand i dem. Jeg merket at det var litt mer motstand i den ene luftmengdemåleren i forhold til de andre.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tenker på den store ovale pakningen så har jeg byttet den. I følge ford er det den eneste pakningen som kan bestilles til luftmengdemåleren.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

den som står i rsn nå har også sånn svamgreie stian, men med den går den jo ikke på tomgang. tror en eller annen av de du har også har sånn svampfeeling.

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

Først må jeg si sorry til alex for total kapring av tråden hans :D

 

Jeg tenker jeg først skal få montert ny fordeler da jeg merker den jeg hadde ikke var helt god og litt gnist gjør seg :)

 

Når det er gjort er det da noen tips du har til meg tuszi?

 

Jeg setter i samme LLM`en jeg fikk med motoren jeg kjøpte her om dagen...den skal komme fra en fungerende bil så vidt jeg har forstått....

Det eneste jeg har gjort på den er å skifte den store pakningen i midten.

 

Hjernene mine fungerer...(alle 3 settene jeg nå har).

Ny kraftig coil.

Ennå kraftigere pluggledninger.

Nye plugger.

Ny (brukt) fordeler.

Nytt fordeler lokk.

Kontrolert HELE ledningsnettet med multimeter og fikset der det dukket opp feil.

Ny Kraftig bensinpumpe.

Fungerende bensinpumperelè.

Nye drivstoffrør framover samt nye stålomspunnede drivstoffrør til dysene.

Nye dyser.

 

 

Er det noen som ser hva jeg har glemt her???

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...