Jump to content

(Sierra OHC med I topp)


Guest fastback

Recommended Posts

Guest fastback

har en sierra sedan 90mod ohc, med i topp, kjøpte en tilsvarende motor på bilskroten satt i bilen, satt i nytt kamsett, kjørte in kammen i 20 minutter, sto og gikk lenge, kjørte in i garasjen for å montere fanger og slikt, skulle ut igjen, starter **** ikke. Det er gnist på pluggen, han får bensin og luft, choil i orden alt stemmer, men han starter ikke, bare kinner. kAN NOEN HJELPE???

Link to comment
Share on other sites

Tenningsmodulen, den som sitter på fordelerstaven. Hvis det er den må du bare bytte hele staven så er problemet borte. Hadde det problemet på min, alt var riktig men starta ikke.

 

stian

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest fastback

Har fått startet den, var riktignok et tenningsproblem :blush:

Men den vil ikke gå orntelig:( Når jeg stiller tenning etter boka stopper bilen, off!!

jeg bare lurer på om det kan være noe hjerne forsell. Jeg kjøpte en scorpio ohc på skroten (med aut) får de går som regel penere en en sierra :rolleyes: denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!!

Link to comment
Share on other sites

Har fått startet den, var riktignok et tenningsproblem :blush:

Men den vil ikke gå orntelig:( Når jeg stiller tenning etter boka stopper bilen, off!!

jeg bare lurer på om det kan være noe hjerne forsell. Jeg kjøpte en scorpio ohc på skroten (med aut) får de går som regel penere en en sierra :rolleyes: denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!!

 

 

denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!!

 

du kan ikke bruke den org hjernen på den nye motoren,

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

Guest fastback
denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!!

 

du kan ikke bruke den org hjernen på den nye motoren,

 

 

jeg snakket med en verksmester og han sa jeg ikke trengte en annen hjerne, de er like sa han, men men

Link to comment
Share on other sites

Guest fastback
har du brukt ledningsnettet som stod på gamle motoren på nye motoren? tenker da på dysenettet... skal ha ca 10 grader fortenning..

 

bruker det gamle nettet ja

Link to comment
Share on other sites

har du brukt ledningsnettet som stod på gamle motoren på nye motoren? tenker da på dysenettet... skal ha ca 10 grader fortenning..

 

 

Ikke helt riktig.

Kjører du på 95 så skal du ha 12 grader fortenning.

og på 98 skal du ha 8 grader fortenning.

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...