Guest fastback Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 har en sierra sedan 90mod ohc, med i topp, kjøpte en tilsvarende motor på bilskroten satt i bilen, satt i nytt kamsett, kjørte in kammen i 20 minutter, sto og gikk lenge, kjørte in i garasjen for å montere fanger og slikt, skulle ut igjen, starter **** ikke. Det er gnist på pluggen, han får bensin og luft, choil i orden alt stemmer, men han starter ikke, bare kinner. kAN NOEN HJELPE??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest xr4is Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Tenningsmodulen, den som sitter på fordelerstaven. Hvis det er den må du bare bytte hele staven så er problemet borte. Hadde det problemet på min, alt var riktig men starta ikke. stian Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 men siden det er gnist så funker den.. så må være noe annet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest xr4is Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 men siden det er gnist så funker den.. så må være noe annet.... Feil!! Min hadde gnist! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fastback Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 ok takk, skal sjekke dette:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fastback Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Har fått startet den, var riktignok et tenningsproblem Men den vil ikke gå orntelig:( Når jeg stiller tenning etter boka stopper bilen, off!!jeg bare lurer på om det kan være noe hjerne forsell. Jeg kjøpte en scorpio ohc på skroten (med aut) får de går som regel penere en en sierra denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 har du brukt ledningsnettet som stod på gamle motoren på nye motoren? tenker da på dysenettet... skal ha ca 10 grader fortenning.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Har fått startet den, var riktignok et tenningsproblem Men den vil ikke gå orntelig:( Når jeg stiller tenning etter boka stopper bilen, off!!jeg bare lurer på om det kan være noe hjerne forsell. Jeg kjøpte en scorpio ohc på skroten (med aut) får de går som regel penere en en sierra denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!! denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!! du kan ikke bruke den org hjernen på den nye motoren, 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fastback Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 denne motoren er det heller ikke det dumme rørsystemet på eksosmanifoilen. help mee!! du kan ikke bruke den org hjernen på den nye motoren, jeg snakket med en verksmester og han sa jeg ikke trengte en annen hjerne, de er like sa han, men men Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fastback Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 har du brukt ledningsnettet som stod på gamle motoren på nye motoren? tenker da på dysenettet... skal ha ca 10 grader fortenning.. bruker det gamle nettet ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Hvis du har kjøpt en motor uten EGR system, så må du også ha ledningsnett til den type motor (gammel is)Gammelt nett går på begge typer motor, men nytt nett (89 og oppover) går bare på 89 og oppover motor, som har EGR og KAT Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 sett på den gammle innsprøytningen og maifoilen så blir det bra 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 har du brukt ledningsnettet som stod på gamle motoren på nye motoren? tenker da på dysenettet... skal ha ca 10 grader fortenning.. Ikke helt riktig.Kjører du på 95 så skal du ha 12 grader fortenning.og på 98 skal du ha 8 grader fortenning. “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 det må være omvendt. høyere oktantall på bensin jo høyere tenning kan man ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now