Tombra Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Heisann! Akkurat hjulpet ei veninne av modern med hennes 2.0 Zetec-maskin. 2 små trykkslanger hadde løsnet, med dertil blåsing under panseret. Fikk satt ting på plass og sikret de med slangeklemmer (virket ikke som om de var festet med noe orginalt?) Jeg spør av ren nysgjerrighet:Disse slangene gikk til denne saken, montert på torpedoveggen. Hva er dette? Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS2USE Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 den er er ikke den til å "lure" avgassen litt da? vist det begynner å løsne der kan det være et tegn på at noe begynner å skje i katalysatoren hennes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 har en tendens til og løsne når det blir for mye mottrykk i eksosanlegget ja..vakuum er no dritt Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Det er en eksostransduser, EVP. Spretter slangene av så er trykket i EGR for høyt, d.v.s tett katalysator eller eksosanlegg Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 20, 2006 Author Share Posted September 20, 2006 kan stemme d ja! noe egr-system eller noe dette da? kat'en er gåen på bilen så... hvor få i en ny rimelig? fikk ikke sett over bilen så godt, var mørkt og hadde bare mobilen å lyse med, hehe. takk for svar! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azz-Kill Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 kan stemme d ja! noe egr-system eller noe dette da? kat'en er gåen på bilen så... hvor få i en ny rimelig? fikk ikke sett over bilen så godt, var mørkt og hadde bare mobilen å lyse med, hehe. takk for svar!Disse blåste av på min mondeo og. grunnen var at bakpottene ble tette. isolasjonen inni pottene løsnet og tettet alt. endte me at den egr sensoren tok kveld. ny ligger på rundt 1500-2000 tror eg. Så kan vær lurt å sjekke exosannlegget hvor det tetter seg, å få det fixt. Ryker den egr sensoren blir bilen heilt ****** å kjøra. eg måtte ha hvertfall 3000 o/m for at ikkje motoren sko juksa så mye. på lavere turtall ville jo motoren hoppa ut av bilen 98 mondeo v6 ghia "st200" stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now