Jump to content

Turbonetics 480hk


Recommended Posts

Guest Hovden Racing
Posted

Som topic sier, hva heter 480hk netics turboen?

Guest Hovden Racing
Posted
E46 er 420hk, mener bestemt E50 er 480hk

 

Var dette jeg var ute etter ;) Mente jeg hadde hørt noe om E et-eller-annet.

Guest Hovden Racing
Posted

Hvilken farge har 420, 480 og 600hk turboene bakpå kompressorhuset?

Posted

Det mener jeg varierer litt ettersom hvor gammel den er

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Guest Dre Racing@
Posted

på de nye er det blå er kulelager og gull glidelager

Posted

e 46/63 = 420 e50/56 = 480 e60/82 = 600 hk

 

de tre mest solgte og standar utgavene av netics..

 

e 50 turboen jeg bremsa motorn min med klarte 448 hk og 532 nm :D

 

Jens og martin påstår 480 hk krb trading påstår 450 :D

Posted
Som topic sier, hva heter 480hk netics turboen?

 

Turboen som omtales som "480 hk" turboen har en kompressor som heter T04E trim 50. Nå leverer også Turboenteics en nyere utgave som heter Trim 50 super. Denne har samme maks luftmengde, men den trives bedre mer høye ladetrykk og lader effektivt og greit 2,6 BAR mot maks 2,2 for den vanlige T04 E trim 50.

 

Turbodelen består vanligvis av ett steg III hjul, og A/R 0,63 turbinhus, selv om du kan velge både steg V eller T4 om du vil, i forskjellige A/R forhold.

 

Du kan også velge om du vil ha vanlige lagre eller kulelagre i senterdelern, med eller uten vannavkjøling.

 

De fleste har nok den gamle T04E trim 50, steg III A/R 0.63, 360 vanlig lagring uten vannavkjøling liggende på lager.

 

"One size fits nobody" :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
e 46/63 = 420 e50/56 = 480 e60/82 = 600 hk

 

de tre mest solgte og standar utgavene av netics..

 

e 50 turboen jeg bremsa motorn min med klarte 448 hk og 532 nm :D

 

Jens og martin påstår 480 hk krb trading påstår 450 :D

 

 

min bremset 465 og 575 nm...på 1.8 bar....

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Posted (edited)

bare 465 hk Ronny ? syns du snakka på 600 hk jeg :P men gratulere med fine tall :) morro med så mye power i en lett 2wd sierra

Edited by Syvers
Guest Hovden Racing
Posted
bytta 82 huset til 63 for at den skal komme tidligere.

skal bremse en gang til med 82 huset,da skulle jens love 540...

 

på en 480hk turbo? hvorfor kalles den 480 viss den greier mere? Er det ikke en sånn turbo som sitter på Ulven også da? Den var jo 508..

Guest Hovden Racing
Posted
i utgangspunktet var min en 600hk turbo e60.

men jeg satte på 63 eksoshus,

 

er jo bare størelsen på eksoshuset som skiller disse 3 turboene

 

å ****.. samma turboen asså?

Posted
på en 480hk turbo? hvorfor kalles den 480 viss den greier mere? Er det ikke en sånn turbo som sitter på Ulven også da? Den var jo 508..

 

 

ulven hadde rs 500 turbo . mener det er det er en vanelig t4 bare ?

Guest Hovden Racing
Posted

Hvor mye koster et 82 hus da? Lurer på om det er det jeg har jeg men...

Posted (edited)

du har fortsatt ikke en e 50 turbo ronny :D men en e 60 med 63 eksos hus.. men har ikke du 72 eksos hus a ?

 

Nei det er ikke kun eksos husene som er forkjell.. jeg som solgte deg turboen og har da solgt bøtter og spann av de tre forkjellige netics turboene og alle tre (2) modellene har forkjellige luft hus og eksos hus

 

e42 e 50 e 60 lufthus på følgende moddeller 420 480 600

 

eksos hus er 63 63 og 82

 

ikke att det er noe å krangle om liksom,,,

Edited by Syvers

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...