Jump to content

Tennkabler , DIN eller SAE


Violence

Recommended Posts

Har en 84modell 2liter sierra forgasser motor uten elektronikk, men med tenningsmodul...

Skal kjøpe kabel sett på biltema, har jeg DIN eller SAE tilkobling på fordelern??

Eventuelt bilder av de to typene

Edited by Violence
Link to comment
Share on other sites

kabelsett fra tema suger da ikke.. noe av de bedre på is'n hvertfall.. med tanke på varme så holder de bra...

 

is har SAE og gasser har DIN kobling

 

is mk1 har SAE. mens is mk2 har DIN, gasser mk2 har DIN... ;) husk årsskifte og fordeler skifte Morten ;)

 

Edit: mk1 med gasser har å din.. har du en is med stor og gro fordeler som ligger like under slangen fra LMM og innsug, da har du SAE på fordeleren ;) I tvil? legg ut bilde av motor rommet ditt..

Edited by Combatkit
Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt dette jeg.... :blush:

Den SAE tilkoblinga, mener man da på tennpluggene eller "pluggene" som står i fordelern??

 

På tennpluggene må jeg skru på den metalhylsa, den som er lik SAE på side 85 i katalogen...

 

Skal jeg da ha kabler med SAE??

Link to comment
Share on other sites

da mener man at fordeler lokket har tapper opp *(SAE) i steden for at du dytter plugg kabel'n neddi lokket (DIN) om du skjønner?

Edited by Troya
Link to comment
Share on other sites

Ok! Har det røde ja, er slik du har linka til... Da er det DIN jeg skal ha da....

:D

 

EDIT : Så ikke det andre innlegget ditt før idag, har ikke sett SAE tilkobling på fordelerlokk før, derfor jeg begynte å lure... Da vet jeg det.... :blush:

Edited by Violence
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...