Jump to content

snu 6x9?


Guest nyjordet

Recommended Posts

Guest nyjordet

hei, lurte på om noen som viste om 6x9`ene hadde noen skade av og står "opp ned" ? Siden basskassa er så høy at den tar i magnetene på 6x9`erne .. at det ikke blir like god lyd, bryr jeg meg ikke om.

Link to comment
Share on other sites

Da kan du jo like godt la være å sett inn 6x9, men de tar ingen skade av det nei, og lyden blir så godt som null derfor ikke gjør det

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Ja, sikkert fint med diskant ned i bagasjerommet ;)

Enhver som har bittelitt peiling på lyd, vil le så han griner når han ser de opp ned... Det tar bare 1 time å lage en ny kasse, så det er mitt tips ;)

:P :P :P :D :D -_- Ser sikkert fansy ut det der skal du se, men jeg ville passet på å sote rutene mine så svarte som det går, spesielt bakruta bør du vel legge dobbelt lag med 4% film, slik at ikke en bilsterio entusiast ser det. Han kan jo skratte seg i hjel.

 

Ikke ta det ille opp, kan godt hende det spiller helt greit i dine ører, men det er prinsippet. Slik SKAL DET IKKE VÆRE!!! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Frontsett har veldig mye å si! Jeg har ikke noe særlig til frontsett og derfor får jeg mesteparten av lyden bak, dermed er onkel hele tiden og maser om jeg står med ryggen til når jeg er på konsert :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
Frontsett har veldig mye å si! Jeg har ikke noe særlig til frontsett og derfor får jeg mesteparten av lyden bak, dermed er onkel hele tiden og maser om jeg står med ryggen til når jeg er på konsert :blush:

 

Neste kjøtthue som sammenligner lyd i bil og hjem med konsert skulle jaggu visst hva han snakker om også...

 

De siste konsertene jeg har vært på har det vært lyd både foran, bak, midt inni publikum osv...

 

Skal man sammenligne lyd med noe så er det IKKE konsert...

 

Om man har lyd foran eller bak spiller ingen rolle så lenge brukeren/lytteren er fornøyd.

 

Men å gå så langt at man monterer 6x9'ene opp ned så kan man like gjerne selge de til naboen, man får bedre bass frem ved å fjerne de helt, og heller bare ha noen høyttalere fremme...

Link to comment
Share on other sites

Guest nyjordet

okei okei, jeg er veldig ny på dette, men har nye høytalere i frontdører og bakdører.. når jeg snur 6x9 så blir det like god lyd i hele bilen, men som sakt før i posten, grei lyd i mine ører.. Men spørsmålet va ikke om de spilte godt elr ikke, spørsmålet var om de tok noen form for skade av det elr ikke :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Neste kjøtthue som sammenligner lyd i bil og hjem med konsert skulle jaggu visst hva han snakker om også...

 

De siste konsertene jeg har vært på har det vært lyd både foran, bak, midt inni publikum osv...

 

Skal man sammenligne lyd med noe så er det IKKE konsert...

 

Om man har lyd foran eller bak spiller ingen rolle så lenge brukeren/lytteren er fornøyd.

 

Men å gå så langt at man monterer 6x9'ene opp ned så kan man like gjerne selge de til naboen, man får bedre bass frem ved å fjerne de helt, og heller bare ha noen høyttalere fremme...

 

Er du nødt til å slenge frekke kommentarer når du svarer...? Går ann å være kritisk uten å slenge dritt til andre

 

Og jeg sa aldri noe om at man bare skal ha lyd foran, men sa at jeg foretrekker å ha lyden balansert mellom frontsett og bakhøyttalere, ikke bare lyd bak i bilen.

Gjør det også lettere å snakke med de i baksetet samtidig som du har musikken på :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...