Jump to content

skal ha ny "jobb" bil. mye kjøring. Tips?


cossie_storm

Recommended Posts

Connect såklart. Genial bil. Lite feil. Meget gode kjøreegenskaper. Digg sittestilling. Gode motorer.

 

Finn deg en 2004 TDCi å chip den så har du gromvogn uten like.

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Forelsår Caddy 1.9 TDi av 2000-2001 e.l....Hadde en selv, overasket over det gode dreimomentet etc i denne bilen.....brukte i h.t boka 0.46 l/mil.....

 

Evt Passat 1.9 TDi 100-110 e.l 115 hk av 98-99 eller 2000 modell......får vel disse i underkant av 100'.....Har en 99 modell, 115 hk selv går på 0.46 l/mil....billig on enkel bil å serve også.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som et bra sted og spørre.

folk som nødvendigvis ikke er hengt opp i et bestemt merke.

+Fins folk som kjører annet enn ford :)

 

Ja har lurt på passat. rundt den 98 mod.

noen svakheter som du vet om?

 

skal prøvekjøre en i morgen,

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Svakheter på 98 Passat?

 

Fremre og bakre nedre bærearmer samt fremre og bakre øvre bærearmer foran. - slakk i kuler.

Endeledd - slakk.

Drivakselmansjetter.

Bremseslanger foran. - sprekker

Bremser bak. - setter seg.

Låsekasser på vinterstid. - Slutter å fungere, nesten umulig å få opp døra!

Katalysator på TDI.

 

 

mvh

X - vag mekanikker B)

Link to comment
Share on other sites

Svakheter på 98 Passat?

 

Fremre og bakre nedre bærearmer samt fremre og bakre øvre bærearmer foran. - slakk i kuler.

Endeledd - slakk.

Drivakselmansjetter.

Bremseslanger foran. - sprekker

Bremser bak. - setter seg.

Låsekasser på vinterstid. - Slutter å fungere, nesten umulig å få opp døra!

Katalysator på TDI.

mvh

X - vag mekanikker B)

 

 

+ girkassa er dårlig, mener jeg da :P

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

de manuelle kassene til vw er vel ikke av beste slaget..hvertfall ikke passat rundt den modellen..har hørt om fler som måtte bytte og det var ikke billig..

Link to comment
Share on other sites

Guest Waterwolf
Svakheter på 98 Passat?

 

Fremre og bakre nedre bærearmer samt fremre og bakre øvre bærearmer foran. - slakk i kuler.

Endeledd - slakk.

Drivakselmansjetter.

Bremseslanger foran. - sprekker

Bremser bak. - setter seg.

Låsekasser på vinterstid. - Slutter å fungere, nesten umulig å få opp døra!

Katalysator på TDI.

mvh

X - vag mekanikker B)

modern har en slik en hun har brukt over 60 000 kr i reperasjoner på 2 år med den bilen :wacko: (ikke at hun har råd til det men) Bakre bærearmer øvre og nedre måtte sveises om, dørhåntaket gikk i stykker i lukket stilling hehe, mye feilsøking på el nett til motor osv osv. Så vil du ha en bil du kan bruke penger på kjøpe en passat 98 mod ;)

Edited by Waterwolf
Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig i all den negative kritikken av Passat......Har kjørt min ca 45' på rundt ett år, og har nå gått 220'. Det jeg har gort med min av rep. er: Bytta øvre lenkearm framme, høyre og venstre side....ikke spesielt vanskelig eller dyrt......samt bytta de 2 bakre nede på hver side......heller ikke så vanskelig.....dette er vist en svakhet på dem.......men med tanke på at min bil hadde gått nærmere 200' før jeg måtte bytte disse synes jeg ikke er så galt......har også bytta en drivaksel mansjett, samt skal bytte ett drivledd nå......thats it.....

 

På caddien min ble det ikke bytta noe som helst på det 1,5 året jeg hadde den.....men var kun 3 år og hadde gått ca 40' når jeg kjøpte den.......

 

Synes alt i alt dette er "gode" biler.....men har vel antagelig noe med at bestekompisen er delesjef på Møller i Larvik........får hjelp til stort sett alt jeg trenger, samt til fordelaktige priser....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig i all den negative kritikken av Passat......med tanke på at min bil hadde gått nærmere 200' før jeg måtte bytte disse synes jeg ikke er så galt......

Kan jo hende alle de dårlige delene var blitt bytta ut før du overtok bilen da ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe....glemte å skrive at jeg kjøpte bilen hos Møller med motorskade for 30'........bra for meg fikk den til veldig bra pris, og kosta nesten ikke noe å reparere....men alikevel......kan vel hende at det er noe i det wingdude skriver også, om at mesteparten av det dårlige allerede kunne ha vært bytta... :)

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

hva heter han på delelageret som er kameraten din da? kjenner noen av folka der

 

Kenneth....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

aaa. han kjenner jeg sånn halveis jeg også. men hmm vi har hatt en sånn pa

Kjøpte begge bilene av Kai, og han kjenner jo du :D

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

ja han sitter i annen etasje her :P vi har hatt en sånn passelat vi og :P

 

hehe..tenkte meg det......x-trail også såvidt jeg vet.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...