Jump to content

GTD40

Gjest
  • Posts

    360
  • Joined

  • Last visited

About GTD40

  • Birthday 02/05/1974

Medlemsinfo

  • Bosted
    Vestfold
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Larvik
  • Interesser
    Ford, bil, skip, div teknikk, elektro

Recent Profile Visitors

3785 profile views

GTD40's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Noen som har koblingsskjema for viftene, dvs hvor de får strøm fra etc- finner ikke viftene i de skjemaene jeg har....Noen har direktekoblet viftene på Sedan jeg kjøpte for en stund siden slik at de går hele tiden.....trodde bare giveren hadde blitt forbikoblet, men den gang ei....hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig....;-)
  2. Hva slags pris hadde du tenkt deg- gjerne på pm om du ikke vil ta det her.....starter og går den bortsett fra lekkasje fra toppen osv ?
  3. Mitt forslag- DeTomaso Pantera- om du kjøper en 72 modell er det jo i prinsippet en Ford også, solgt gjenom Fords Lincoln forhandler nett i USA.....dette er en bil det finnes oppgraderingsdeler til i bøtter og spann....men kanskje ikke så praktisk å kjøre til butikken med....
  4. Skal vel ikke glemme DFV- tidenes mestvinnende motor i formel 1 ;-)
  5. GTD40

    4x4 med KRX400

    Ser stygt ut for vingevogna i år også gitt....;-( men spiser ingenting der den står......
  6. GTD40

    4x4 med KRX400

    Hei, Akkurat kjøpt meg en 4x4 i heller miserabel tilstand som skal brukes på is om vinteren og trackdays om sommeren..... Rakk bare akkurat å hente bilen før jeg reiste til Korea på jobb, så har ikke rukket å gå igjenom bilen skikkelig.... Bilen er en 4x4, med 4x4 topp og 205blokk, 3 toms eksos, men ingen 500IC, dyser ser ut til å være noe lyseblå greier. Chip ukjent....Er også montert en progressiv bensintrykksregulator og MSD tenning......Turboen skal vistnok være en KRX400 ifølge annonsen....sikkert noe jeg har glemt også.... Bilen virker til å ha gått for lut og kaldt vann over lengre tid og går som en dass, og modifikasjoner etc virker til å ha vært gjort uten noe særlig mål og mening.... I utg.pkt var planen min å gjøre tilsvarende mods som jeg hadde på vingevogna jeg hadde, dvs Jens topp, e46 eller e50 og livemappa pukkel chip- syns dette funka rimelig bra..... Ved nærmere ettertanke har jeg bestemt meg for å gi KRX'en en sjanse, og etterlyser derfor tips ang. hva som skla til for å få ett greit oppsett med denne turboen uten for mye eksotiske greier(500IC bestilt, dyser etc vil bli oppgradert....) Vet RS1000 har likt disse turboene, så håper jeg kan få noen gode innspill herfra.....
  7. Av spec lista, tror jeg det det er feil turbo......om ikke det er bytta siden jeg hadde bilen, er det en e46 som står i, og ikke en e50.....var ihvertfall en e46 jeg kjøpte.....;-) Litt historie om bilen... Jeg hadde bilen fra 2004 til 2009. Jeg solgte den engang på høsten 2009 til broren til "Fakeworth". Jeg kjøpte bilen av en kar i Arendal, men husker ikke hva han het....Han igjen kjøpte den av Morten Korsrud(Cosworth Import)som tok den inn fra Østerrike(mener jeg det var...) Det første jeg gjorde med bilen var å "rive" ut metervis med høyttaler kabel til basskasser og div som ikke har noe i en bil som dette å gjøre..... samt lakke alle plastdelene(vinge, fangere, breddere etc...) Videre fikk den seg en skikkelig sjau med motor og drivverk som nevnt over......om det ikke hadde vært for at jeg kjøpte meg "ranch" hadde jeg aldri solgt den- angrer ennå, men kan ikke ha alt....får holde med vingeprosjektet mitt(som jeg aldri kommer igang med...)+ sedan jeg kjøpte for en liten stund siden....;-)
  8. Stemmer også for en Ford Racing cup, evt mer fokus på banekjøring/trackdays....
  9. Jeg har ett Motorsport karosseri- kan ikke huske å sett noe annerledes rammevanger enn på standard bil.....har du noen bilder av XR4Ti, så kan jeg dobbelsjekke...... Mitt karroseri er ett såkalt lettvekts motorpsortskarosseri- noen som har greie på dette ?....jeg tviler på at Ford har produsert ett eget karosseri med tynnere plater etc- selv om dette hevdes av enkelte.... kun for dette formålet, er tross alt en del kostnader med å sette opp en egen produksjonslinje bare for noen få karosserier.....
  10. Heftig Volvo og ett stykke motorsport historie.....hadde "lett" kjøpt den om penga var på bok ;-) med tanke på noe av det jeg så til salgs på Autosport forrige helg kan vel ikke dette være så galt- eks BMW 2002 16V topp til den nette sum av 29000euro, noen gromme BDA/BDG motorer til ca 30000-40000 GBP......
  11. Sender gjerne over bildene mine til en som orker å laste dem opp i prhotobucket etc ;-)
  12. Var et firma jeg så på Autosport i helgen som driver med dette- tror de hette Zirkotec eller noe, har ei brosjyre fra dem liggende i bagen et sted.....
  13. jeg skal besøke messen på Fredag og Lørdag, noen andre herfra som har tenkt seg over en tur ?
  14. Disse kassene heter Renault UN-1, og har sitti i mange forskjellige Renault modeller oppigjenom(samme kassa sitter også i Lotus Esprit etc)..... Fatter'n har en GT40 replica som benyttes i den svenske Modsport serien. Kassa i denne bilen er en Renault UN-1. Den har fungert greit i mange år bak en 5.8 liter på ca 500 hk og 700nm(har ikke bremsepapiret foran meg, men mener å huske det var rundt dette dreimomentet...). Til sesongen ifjor investerte vi i ei forsterka Renault kasse med annen dreving og Quaife sperre.....denne takka for seg i høst med samme motor, men med bredere slicks.... Jeg tror denne kassa funker greit bak en Cosworth motor.... For vårt vedkommende har vi en utfordring rundt valg av kasse for kommende sesong, da vi har planlagt å bytte motor til en 427, med ca 700hk og 900nm. Jeg har sjekka litt rundt, og kasser som håndterer dette over tid i race sammenheng vokser ikke på trær for normale penger.... Jeg kjenner til at endel benytter Porsche G50 kasser med hell, men de er heller ikke skuddsikre ved mye hk, selv om jeg kjenner til en som kjører med ei slik bak en Dodge nascar motor på ca 840hk, men ikke fullt så mye moment etter det jeg har skjønt. En som har tilsvarende bil som farsan og en motor på ca 600hk, har benyttet Audi kasser, han har også hatt endel havarier.....
  15. Har ikke prøvd å låse å lukke bilen, men får prøve det imorgen- nok støm på batteriene nå, men har vært tomme fordi den har stått så lenge og tappet seg......
×
×
  • Create New...