Jump to content

sierra 2.9i


Guest Dre Racing@

Recommended Posts

Guest Dre Racing@

Tjena

Akkurat fått kjøpt meg ny jordbil, en erra 2.9i stv.

 

Det er vel motoren uten luftmasse metere i allefall, veit ikke forskjell på de i det hele tatt, men noen som veit hvor mye krutt det skal være i den, den føles jo ikke akkurat sprek ut til å være nesten 3 liter!

 

Har hørt at kammene blir fort slitt i disse, stemmer det?

Link to comment
Share on other sites

Tjena

Akkurat fått kjøpt meg ny jordbil, en erra 2.9i stv.

 

Det er vel motoren uten luftmasse metere i allefall, veit ikke forskjell på de i det hele tatt, men noen som veit hvor mye krutt det skal være i den, den føles jo ikke akkurat sprek ut til å være nesten 3 liter!

 

Har hørt at kammene blir fort slitt i disse, stemmer det?

 

Uten luftmengdemålere og med MAP?

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Enig med Fresh|. Det er bare alle de som henger seg opp i at 2.8 har noen hester mer. Og derfor er den mye bedre :)

 

edit: siden vi faktisk driver og regner på blant annet dette i fysikken nå for tida tok jeg meg friheten til å regne litt på 2.9i og 2.8i motorene (efi versjonene).

 

*edit: ifølge haynes manualen:

2.8i 110 kW @ 5800 (DIN), 216Nm @ 3000

2.9i: 107 kW @ 5500 (DIN), 222Nm @ 3000

 

2.8i 181Nm @ 5800, 90,96hk @ 3000

2.9i 186Nm @ 5500, 93,49hk @ 3000

 

maks hk for 2.9 kan umulig være på 4500rpm, slik det står mange steder. Stemmer bedre med 5500

 

power12v.jpg

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

dritt motor,

bare spør bewnie.

 

Hehe... Den jeg hadde var vertfall dritt. Sløv som f var den og. Nei takke meg til 2.8....

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea

Detta er bare tall som synest på pappiret... Har kappkjørt med 2,9i med min 2,8i å de gikk helt likt men lurer på om han tok fra meg bittelitt når det begynnte å gå litt fort.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest stiffler

er nok ganske rektige de talla der oppe.. 2.8i går nok kanskje litt bedre, men 2.9i er sterkere!! men jeg ville helst hatt 2.8i.. vet ikke hvorfor men.. som jeg har merka så har det virka som 2.8`n varer lengst med herjing!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...