Guest cannabiz Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 lurer på om noen kan hjelpe meg. har en sierra 2.0 gl 85 model med forgasser. bilen fusker,rykker og stopper ofte ca vært 15 minutt. det som er merkelig er at den stopper,etter ha stått i ca 5 minutter + - starter den uten atj eg foretar meg noe. skiftet luftfilter uten hell,da det gammle var helt svart,og tatt på litt startgass og rensa luftfilter boksen og litt rundt gassern.rensa fordeler lokket litt og hatt i kondens fjerner uten hell.når den stopper og jeg hiver den i gir og tar ut clutchen og gir full gass bare bremser den ned og stopper igjen,emn som sagt så starter den igjen etter noen minutter og da går den gjerne mist 15 min til 30 min før det samme skjer igjen at den fusker,rykker og stopper noen sekunder etterpå,hvertfall om den ikke er i gir,hjelper kanskje bitte litt å ruse den om jeg får noe respons,men da kommer problemet fort igjenn. jeg tror kanskje det er plugger, plugg ledninger,fordeler lokk ,falsk luft a noe slag,coil eller noe dritt i gassern eller bensin filteret,men bare lurte på om noen visste eller har vært borti lignende.bør jeg ta ut det gammle svarte bensin filteret som går til gassern der og erstatte det med et gjennomsiktig filter jeg fant eller må de 2 slangene som går til/fra filteret stoppes/tettes eller noe? bare å skifte ?? setter stor pris på om noen kan hjelpe meg.
morty999 Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 forgasser... skift den ut.. hehe choken din henger på...
Guest cannabiz Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 det er du helt sikker på morten? så ikke vits å bytte plugger ledninger engang?har du mulighet til å hjelpe meg å bytte gassern eller?
Granada 2.8 Ghia Posted November 18, 2006 Posted November 18, 2006 Høres ut som choken henger på, sjekk at ledningen til choken er på plass på chokehuset og bak på dynamoen, litt billigere enn ny gasser. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Recommended Posts