Jump to content

Varmetråder frontrute

Recommended Posts

Guest Real Power
Posted

Nokon som har våre borti dette før?? Først trudde eg at brytaren var kaputt, så eg skaffa ein ny. Men denne vil heller ikkje slå seg av etter den er trykt på. Den går av viss eg slår av tenningen, men er litt kjekt å måtte sleppe dette i fart. Er det er reele som kan ha gått i stykke, eventuellt, kor er dette. Er snakk om ein sierra 4x4 cosworth.

Guest Erik Braseth
Posted

Jeg kan skru av varmen i frontruta når jeg føler for det, men den vil aldri stå på lenger enn så og så mange minutter (husker ikke hvor lenge) slik at ikke trådene ødelegges.

Men jeg har ikke cosworth da, ikke sierra engang...

Posted

nei. det skal være mulig og skru den av selv igjenn osgå.. er ihvertfall det på min.. men, om jeg ikke skrur den av, så står den på i 5 minutter eller noe før den skrur seg av selv. sikkert relet som henger

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Guest Erik Braseth
Posted
sikkert relet som henger

Jeg mener at det "sikkert er en sikkerhetsfunksjon og skal være slik". Trekker mye strøm og utvikler mye varme. Så dersom man glemmer av varmetrådene i frontruta kan de vel ødelegges..

Posted

Jeg kan også skru den av når jeg vil, og hvis jeg ikke skrur den av, så er den sikkert på i ca 5 minutter...

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1992 Ford Sierra GT Sedan - Solgt

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Guest No^Fear_
Posted

mine blir ikke varme..kan d ha noe å jøre med at d er en liten sprekk i ruta tro?

Posted

Følgende står i instruksjonsboka til Sierra Cosworth:

"Den oppvarmede frontruten er utstyrt med et tidsbegrensningsrelé som kopler ut automatisk etter ca. 4 minutter. Bryteren er utstyrt med en lampe som lyser for å angi at systemet er i virksomhet."