Jump to content

Lys i alle 3 pærene bak


Guest Mike

Recommended Posts

På min egen Mondeo er det kun lys i de 2 pærene som sitter nærmest bagasjelokket, hos andre Mondeoer er det kun lys i den midterste pæra, men det er èn Mondeo MK1 sedan her som har lys i alle 3 pærene bak, altså da inkl. bremselyset. Når han bremser, lyser da bremselyset sterkere. Hva skal til? Er det så enkelt som å sette i ei pære med 2 glødetråder? Er kun snakk om sedan utgaven her.

Link to comment
Share on other sites

Det som skal til for å få bremselyset og baklys til å virke i samme pæreholder må jo være å mikse til en slik pæreholder med 2 kontaktpunkter nede i sokkelen for så å bruke den type pære som du nevnte 5/21 W. Det blir nok litt miksing men lar seg nok gjøre hvis du er litt tålmodig.

Når det gjelder lys i den ytre delen av lampa så er jeg ikke sikker på hva som mangler i pæreholderen men det kan jo i hvertall virke som at det ikke er noen "fjær" som pæra kan få kontakt med nede i sokkelen.

 

I begge tilfeller så må du ganske sikkert lodde litt for å få det til. Får du det til så blir det sikkert tøft å se på i hvertfall

Edited by Fordelsker
Link to comment
Share on other sites

For det første, det er 2 polet pære for tåkelyset allerede... den svake delen er baklys... jaffal på sedan.

For det andre så bygde jeg om dette på min i sommer, men var et sant helvete da den plastikken og de kontaktpunktene som leder strøm til pærene ikke er noe særlig enkelt å bygge om.

 

Konstruksjonen er mere eller mindre uendret siden Granadaen sine dager. Skal du gjøre dette anbefaler jeg deg i alle fall å sette av en halv dag til jobben, ta også å skaff deg noen ekstra oginale pæreholder plater (de på innsiden av lyktene) sånn at du kan om det blir misslykket bygge tilbake til orginalt.

 

Jeg droppet de ombygde på min bil etter et par uker da det rett og slett var for mye jordingsproblemer med de ekstra pærene.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...