Guest authen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Hei, jeg er ny her og har planer om å bygge meg motor til en 77modell mk2..Har forstått at 200 blokk er bra, men det jeg ikke kjønner er at den er jo til 4x4.. kan man bruke den kun til bakhjulstrekk da?? sikkert et jævela dumt spm, men jeg er grønn.. Og med tanke på hester er planene +-350... Og er det vanskelig å få tak i komplette motorer med ledningsnett? og evt pris på de.. Har hørt med en her jeg er fra og han sier det er nesten umulig å få tak i sierra cosworth motorer..Han mente på det var lette å få kjøpt en stjelt en.... Noen som kan hjelpe meg??
RsMuffe Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 ting som gjelder om cosworth motor i mk2? gå inn på www.norskescortregister.net og søk. du trenger en annen bunnpanne eller sveise om den du har. letteste er å kjøpe en rs2000 bunnpanne og olje-rør/sil. tyvegods holder man seg langt unna. en komplett cossie motor ligger på ca. 20 000,-kr og oppover som regel.
cross-box Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 200 blokka er den beste motoren ja, og du kan bruke den ja, men du må som sagt ha ny bunnpanne da du skal ha 2wd. og det er ikke umulig og få tak i en cosworth motor, det er ofte det at det ligger cosworth motorer ute, men til ditt bruk KAN det holde med en orginal 2wd motor. motornett kan www.totenauto.no være behjelpelig med, lykke til aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest authen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Takker for svar.. Hvor mye ligger en komplett motor fra 2wd i pris? og hvor mye hester tåler den?
cross-box Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 alt fra 10 og oppover spørs på stand, mange hk tåler den er vel litt feil og spøre om for den tåler 500hk om du ønsker det, men til eks 330kit (grønndyser og chip) holder den men skal du ha deg en racing maskin med mye hk bør du kjøpe deg en 4x4 motor altså en motor med 200 blokk og da må du regne 15 000 og oppover til det store intet aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest authen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 hmm.. ok.. Detta skal jo bare være en morsom gatebil.. ikke no værsting.. får se hva lommeboka sier.. (og kjærringa)hehe
Hvitmk1 Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Husk at du og må tenke på detaljene rundt gearkasse ,du kan kjøre på med en gammel 4 trins Sierrakasse,, enn så lenge !Med 5 trins holder det med litt små mods.Skal du ha Cossiekasse må du ha større tunell .Rolf
Guest øversveen racing Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Jeg har grenrør og ekstern wastegate til cosworthmotor som er tilpasset mk2 til salgs hvis du vil ha... tlf 97029583
RS 1000 Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 Hei, jeg er ny her og har planer om å bygge meg motor til en 77modell mk2..Har forstått at 200 blokk er bra, men det jeg ikke kjønner er at den er jo til 4x4.. kan man bruke den kun til bakhjulstrekk da?? sikkert et jævela dumt spm, men jeg er grønn.. Og med tanke på hester er planene +-350... Og er det vanskelig å få tak i komplette motorer med ledningsnett? og evt pris på de.. Har hørt med en her jeg er fra og han sier det er nesten umulig å få tak i sierra cosworth motorer..Han mente på det var lette å få kjøpt en stjelt en.... Noen som kan hjelpe meg?? Hør med noen som har gjort den jobben der før. Det er svært mye arbeid og og det koster også mye penger. Om du bare setter i gang, så er jeg redd at du kan få angre på det. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
fiesta_xr2i Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 Hør med noen som har gjort den jobben der før. Det er svært mye arbeid og og det koster også mye penger. Om du bare setter i gang, så er jeg redd at du kan få angre på det. har tenkt på noe lignende jeg å , hva tar du for å konsultere til en sånn jobb da ?? komme å vise hva som må kappes , byttes osv ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
RS 1000 Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 (edited) har tenkt på noe lignende jeg å , hva tar du for å konsultere til en sånn jobb da ?? komme å vise hva som må kappes , byttes osv ?? Jeg vil heller anbefale at du tar kontakt med noen Escort entusiaster å få råd derfra, enn fra meg. Jr. og Sr racing med far og sønn Nicolaysen er ett tips, ett annet er Hvitmk1 på forumet her, ett tredje er norsk Escortregister uten at jeg har vært i kontakt med noe av dem. Absolutt alt må byttes. Tror at taket, frontruten og kanskje noen lister er det eneste som ikke byttes og/eller modifiseres. Sats på at korrosseriet blir bra. Prøv å få tak i automatbil pga større gearkassetunnell. Edited December 1, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS 1000 Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 alt fra 10 og oppover spørs på stand, mange hk tåler den er vel litt feil og spøre om for den tåler 500hk om du ønsker det, men til eks 330kit (grønndyser og chip) holder den men skal du ha deg en racing maskin med mye hk bør du kjøpe deg en 4x4 motor altså en motor med 200 blokk og da må du regne 15 000 og oppover til det store intet Har du kjørt eller vært med i en original gammel Escort med 300 hk siden du sier at den holder? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Bdt Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 har bygd om min mk2 med cossie motor.MYE arbeid og penger.satser på rundt 400 hk og det krever forsterkninger i kaross osv osv. COS it`s WORTH it!
Guest oldfordsneverdie Posted December 2, 2006 Posted December 2, 2006 rally preperation boka til escort og bilsport boka.les disse før du gjør noe mere.er ikke bare bare.og koster skjorta.hvis du ikke vil gynge rundt på bakstilling med bladfjærer da og ha en bil som blir vridd etter et par pådrag.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now