Jump to content

Problem med kjørelys


CeeKay

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Granada 2.3L.

Den har ett lite problem, parklysene går ikke av når jeg stopper motoren, og ingenting skjer når jeg beveger på lysbryteren.

Går ikke å få på kjørelys heller..

 

Er dette ett tegn på at bryteren er kaputt?

Hvor får jeg eventuelt tak i en ny slik?

Link to comment
Share on other sites

Hadde noen rare problemer på min jeg og, så tok jeg ut lysbryteren, den var smelta, skifta, alt vel, grunnen?

Jo, tidligere eier hadde montert 100 W pærer i hovedlysa, det tålte ikke bryteren, og jeg måtte montere lysrelè(var jo knapt 9 Volt på pærene).

 

Mine feil var litt mere merkelig enn dine da, p-lys virket ikke, men ene hovedlykta tente når jeg skrudde på tenning, ett hakk opp på bryter, p-lys kom og ene lykta lyste, ett hakk til og de samme, ned på park igjen og hovedlykta slokna.

 

Bryter får du på huggeren, pleier å være ok dn, ville prøvd det først, godt mulig at du kan bruke den fra sierra også.

 

Er det automatisk kjørelys på bilen? Det og kan lage feil og krøll.

 

Er det ikke noe slikt har du sannsynligvis en fin feilsøkningsjobb, so bør starte i sikringsboksen.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Hadde noen problemer med den der en gang jeg også, hovedlysene ville ikke gå på. Skifta bryter, så var alt ok.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Bryter en forbruksvare på granada`en, ikke noen uvanlig feil.

 

Ikke så rart da all strømmen går gjennom brytern, og så til lykta.

 

Legg opp eget relè og degrader bryteren og den kretsen til styrekrets, ikke bare sparer du bryteren, men du vil nok også få bedre lys :)

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...