Jump to content

Volt styrker i rs turbo, bensinproblemer


Escort-mekkern

Recommended Posts

Jeg prøver fremdeles å få start på min rs turbo.

 

Har fremdeles ikke fått bensin til dysene, jeg anser det som det største problemet for tiden.

 

Jeg får bensin fra filteret inn i luftmengdemåleren men derifra går bensinen bare i returen og i kaldstarts dysen. Jeg regner med at den kontakten som sitter på luftmengdemåleren nærmest skjermen styrer om den skal gi bensin eller ikke. Det er knusktørt, ikke antydning til å gi noe bensin.

 

Så det jeg lurer på er om noen kan teste på sin rs turbo hvilken volt som går inn og eventuelt ut av de to sensoerene som sitter på luftmengdemåleren under tenning og start.

 

På den måten kan jeg kansje finne ut om feilen sitter i sensoren eller eventuelt kan feilsøke meg fram til neste sted på nettet mitt hvor feilen kan sitte.

 

At ikke jeg har klikket å solgt bilen ennå er et under. Nå har jeg kastet bort mange mnd på dette. :)

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har hatt problemer med disse sensoerene som sitter på luftmengdemåleren??

Snakket med ford og den ene kostet 2500,- Ikke det at jeg hadde kjøpt flere sensorer der nye med det første. Det holdt med alle jeg hentet der sist ;)

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Haha...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Da har jeg fått start!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nå går hun som bare det..litt småtteri men den går jevnt, litt mørkt kansje....høres nesten ut som om jeg har 2 sylyndere ekstra..men nå er det over 1 år siden den motoren har gått sist.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

En lett blanding av overledning og feil på bensinpumpen....nesten litt pinelig hvor enkelt det var når jeg og alex86 kom igang med feilsøking.

 

Nå starter den uten gasspådrag og går jevnt på ca 550 rpm

Ingen antydning til kveling ved plutselig gasspådrag :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Men noen som har vært borti den "mørke" gangen??? er det noe som kan være noe tegn på noe galt...høres litt sintere ut enn jeg regnet med ;)

 

Eksosen gjør selvfølgelig litt..men ikke så mye

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

grattis med fyring da gitt =)

starter den og går, uten noe ekstra tikking/kakking/banking, så er nokk den mørke lyden pga eksos anlegget...

 

du har vell ikke en BILLIG lmm til rst og selge meg? *host* etter at du fikk hjærnene for en så billig penge :P ? PM meg, og igjen, grattis me fyring, ikke noe er artigere enn når det fyrer...

Link to comment
Share on other sites

Hårball: Det er klart du skal få en rimelig lmm av meg ;)

Bare send meg en PM med bud og adr så skal du se at vi ordner dette.

 

Den starter med noe tikking, men det får jeg vel bare overleve..får se litt på det senere, innbiller meg at jeg hørte et par"klank" i fra øvre/venstre side av motoren under testingen i dag...lover ikke bra...men jeg får se om det var noe som hadde satt seg eller om det er noe værre...

 

Jeg kan bare ikke forstå at all den lyden er fra eksosen, det er et nytt effekt anlegg fra janspeed i england.

Kan prøve å ta et lydopptak så kan dere selv si meg om jeg er veldig følsom eller har rett..jeg kan sikkert bli veldig preget ettersom jeg kjører et lite diesel dyr til vanlig.

 

Tomgangen er på ca 550 rpm...synes ikke det er galt. når jeg napper på gassen reagerer den med en gang uten noe som helst problem og den viser ingen ønsker om å "kveles".

 

Alt i alt meget fornøyd...blir mange timer i garasjen i morgen for å teste ut og fintune...med mindre det dukker opp flere "klank". Motoren har ikke gått siden jeg plukket den ut av turbothaules utbrendte rs. Og der var vel ca august 05 den sto i flammer.

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke allverden til justeringsmuligheter på ventilene da...hydrauliske løftere vettu :)

 

Om det bare er moderat tikking kan et oljebytte være alt som skal til.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Jeg satser på at denne motoren holder til den andre motoren er ferdig bygget. Hvis det er ventilene holder det vel en stund selv om det tikker?

 

thaule gjorde hvistnok masse på motoren før jeg overtok den...hvis alt stemmer med papirene jeg har fått da.

 

 

Oljeskift har jeg gjort i dag, tar et nytt neste gang motoren har gått 10 min, og igjen etter 10 min... :) Bare for å være sikker på at all dritt som har lagt seg der inne blir med ut.

 

Men..jeg fant ut litt hvorfor den gikk litt rart.. Klokka var ikke festet til turboen. en ren forglemmelse...men når jeg da hadde satt på den og byttet LMM til en som hadde co skrue som ikke satt fast ville ikke bilen starte og det var masse bensin i bunnen av LM`en...så jeg regnet med at den LMM`en var ødelagt i noe pakninger el. Så jeg satte på plass den LMM`en som virket i første omgang men bilen var like lite villig til å starte, det kom et par små puff men ikke stort mer før jeg til slutt hadde tømt batteriet.

 

Så det jeg lurer på er følgende:

 

Jeg kan ha feil innstilling på tomgangen...hvor åpen bør den ca være? om noen kan svare på dette...

 

Lmm`en bør ikke være noe problem da den virket i går og i dag morres.

 

Og, den stanga til klokka...er det noen som kan si meg om det er noen måte å se eller måle seg fram til at den står riktig?

 

Har fått litt blod på tann nå...vi gjerne få start igjen. Skal prøve meg igjen da jeg har fått ladet opp batteriet til da.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor åpen hva skal være? plata i lmm skal være lukket, kan prøve å åpne den forsiktig til ca 1mm åpning.

 

"stanga til klokka" er det wastegate-staget du mener? skal vel starte å gå greit uansett hvordan den står. du ser jo hvor mye bevegelse det er i tappen festet til spjeldet. En mellomting er vel et greit utgangspunkt.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

humm...

 

det var ikke plata i LMM`en jeg tenkte på..ordla meg kansje litt dårlig der :)

 

Jeg tenkte på hvordan jeg best mulig skal sørge for at tomgangs skruen står slik at jeg får start..selv om det fører til at motoren går som en dass.

 

Stanga til klokka er da som du sier wastegate staget ;) den var stram som bare f...å få på...skal den sitte løst når motoren ikke går?

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått igjennom hele spektret på tomgangsskruen fra det løseste til det strammeste og tilbake til det løseste igjen. Dette gjorde jeg med en halv rundes dreininger.

 

Jeg har lite peiling på kompresjon osv men kan det ha noe med turboen å gjøre? Hvordan er det med tenningen? Da tenker jeg på for og ettertenning...Kan det hjelpe å stille på fordeleren?

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

staget på WG`n skall være stramt selv når motoren ikke går ja... i følge "boka" skall man kunne se halve "bolten"(2-3mm) gjennom hullet i staget.. for og ha rett forspenn på WG`n.. litt vanskelig å forklare.. men mange justerer på mer forspenn på staget for og øke turbo trykket... jo mer forspenn, jo mer turbo trukk..

 

og er motoren fra den brannskadde bilen til turbo taula?

etter det jeg husker fra den tida han hadde den, så var det mye prakk med den, og han kosta på den i dyre dommer.. var vell et verksted som gjorde det meste på motoren, men det var vell et par ganger at verkstede gjorde dårlig arbeid, bare bytta deler impuls vis, og ikke alt i en gang, et par stempler og ringer, et par ventil løfter osv..

 

så er nokk en mulighet at enkelte av de løfterne skulle vært bytta, da sikkert noen er nye og noen er gammle..

så skall du bytte, så bytt for all del alle samme, og helst sammen med et cam kit, da cam sikkert har sett sine bedre dager...

 

Men er jo ikke krise at det tikker litt...

 

(PM, ang LMM send...)

Link to comment
Share on other sites

Litt tikking er bare ford sjarmen ;)

 

Tror ikke jeg kommer til å legge for mye abeid i denne motoren da jeg skal prioritere å få bilen ferdig først. Så skal jeg bygge opp 2 literen jeg har. Da tenker jeg det blir bevegelse i bilen. :D

 

Målet er å runde 300 hk...det skal jeg få til på den ene eller andre måten. Skulle det bli vanskelig har jeg et nitrous system liggende under senga som bare venter på å bli montert.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe...takk takk :)

 

På den 2 literen tenkte jeg kanse å sette på en T3/T4 hybrid eller noe lignenede...får prøve å finne ut hva som vil fungere best.

75 hk dyse på nitrousen kansje? :)

girkassa skal nå være god for 375hk så jeg kan jo da kansje legge lista der.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...