Escort-mekkern Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 (edited) Jeg prøver fremdeles å få start på min rs turbo. Har fremdeles ikke fått bensin til dysene, jeg anser det som det største problemet for tiden. Jeg får bensin fra filteret inn i luftmengdemåleren men derifra går bensinen bare i returen og i kaldstarts dysen. Jeg regner med at den kontakten som sitter på luftmengdemåleren nærmest skjermen styrer om den skal gi bensin eller ikke. Det er knusktørt, ikke antydning til å gi noe bensin. Så det jeg lurer på er om noen kan teste på sin rs turbo hvilken volt som går inn og eventuelt ut av de to sensoerene som sitter på luftmengdemåleren under tenning og start. På den måten kan jeg kansje finne ut om feilen sitter i sensoren eller eventuelt kan feilsøke meg fram til neste sted på nettet mitt hvor feilen kan sitte. At ikke jeg har klikket å solgt bilen ennå er et under. Nå har jeg kastet bort mange mnd på dette. Edited November 22, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 (edited) Er det noen som har hatt problemer med disse sensoerene som sitter på luftmengdemåleren??Snakket med ford og den ene kostet 2500,- Ikke det at jeg hadde kjøpt flere sensorer der nye med det første. Det holdt med alle jeg hentet der sist Edited November 22, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 Haha...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da har jeg fått start!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå går hun som bare det..litt småtteri men den går jevnt, litt mørkt kansje....høres nesten ut som om jeg har 2 sylyndere ekstra..men nå er det over 1 år siden den motoren har gått sist. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 og hva var feilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 En lett blanding av overledning og feil på bensinpumpen....nesten litt pinelig hvor enkelt det var når jeg og alex86 kom igang med feilsøking. Nå starter den uten gasspådrag og går jevnt på ca 550 rpmIngen antydning til kveling ved plutselig gasspådrag -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 Men noen som har vært borti den "mørke" gangen??? er det noe som kan være noe tegn på noe galt...høres litt sintere ut enn jeg regnet med Eksosen gjør selvfølgelig litt..men ikke så mye -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 grattis med fyring da gitt =) starter den og går, uten noe ekstra tikking/kakking/banking, så er nokk den mørke lyden pga eksos anlegget... du har vell ikke en BILLIG lmm til rst og selge meg? *host* etter at du fikk hjærnene for en så billig penge ? PM meg, og igjen, grattis me fyring, ikke noe er artigere enn når det fyrer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 skal du ha ke jet igjen hårball var det ikke du som sa aldri igjen da *host* *host* Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 ikke noe KE jet her nei.. tenkte og overlade bruksbilen med K-jet og den lmm jeg hadde liggende var miltsagt ferdig med det jeg sier akkurat det samme som før, ke-jet er no dritt Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Nå starter den uten gasspådrag og går jevnt på ca 550 rpmHar du tomgangen på 550rpm eller misforstår jeg nå? Tør ikke engang tenke på åssen min vil oppføre seg på 550rpm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 (edited) Hårball: Det er klart du skal få en rimelig lmm av meg Bare send meg en PM med bud og adr så skal du se at vi ordner dette. Den starter med noe tikking, men det får jeg vel bare overleve..får se litt på det senere, innbiller meg at jeg hørte et par"klank" i fra øvre/venstre side av motoren under testingen i dag...lover ikke bra...men jeg får se om det var noe som hadde satt seg eller om det er noe værre... Jeg kan bare ikke forstå at all den lyden er fra eksosen, det er et nytt effekt anlegg fra janspeed i england.Kan prøve å ta et lydopptak så kan dere selv si meg om jeg er veldig følsom eller har rett..jeg kan sikkert bli veldig preget ettersom jeg kjører et lite diesel dyr til vanlig. Tomgangen er på ca 550 rpm...synes ikke det er galt. når jeg napper på gassen reagerer den med en gang uten noe som helst problem og den viser ingen ønsker om å "kveles". Alt i alt meget fornøyd...blir mange timer i garasjen i morgen for å teste ut og fintune...med mindre det dukker opp flere "klank". Motoren har ikke gått siden jeg plukket den ut av turbothaules utbrendte rs. Og der var vel ca august 05 den sto i flammer. Edited December 15, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 må nok justere ventilene stian.. eller ha nye ventilforinger.. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Ikke allverden til justeringsmuligheter på ventilene da...hydrauliske løftere vettu Om det bare er moderat tikking kan et oljebytte være alt som skal til. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 hva er ventilforinger? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 mener kanskje ventiltetninger håper det for ekke så mye annet som går ann til å bytte inni der gitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 Jeg satser på at denne motoren holder til den andre motoren er ferdig bygget. Hvis det er ventilene holder det vel en stund selv om det tikker? thaule gjorde hvistnok masse på motoren før jeg overtok den...hvis alt stemmer med papirene jeg har fått da. Oljeskift har jeg gjort i dag, tar et nytt neste gang motoren har gått 10 min, og igjen etter 10 min... Bare for å være sikker på at all dritt som har lagt seg der inne blir med ut. Men..jeg fant ut litt hvorfor den gikk litt rart.. Klokka var ikke festet til turboen. en ren forglemmelse...men når jeg da hadde satt på den og byttet LMM til en som hadde co skrue som ikke satt fast ville ikke bilen starte og det var masse bensin i bunnen av LM`en...så jeg regnet med at den LMM`en var ødelagt i noe pakninger el. Så jeg satte på plass den LMM`en som virket i første omgang men bilen var like lite villig til å starte, det kom et par små puff men ikke stort mer før jeg til slutt hadde tømt batteriet. Så det jeg lurer på er følgende: Jeg kan ha feil innstilling på tomgangen...hvor åpen bør den ca være? om noen kan svare på dette... Lmm`en bør ikke være noe problem da den virket i går og i dag morres. Og, den stanga til klokka...er det noen som kan si meg om det er noen måte å se eller måle seg fram til at den står riktig? Har fått litt blod på tann nå...vi gjerne få start igjen. Skal prøve meg igjen da jeg har fått ladet opp batteriet til da. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Hvor åpen hva skal være? plata i lmm skal være lukket, kan prøve å åpne den forsiktig til ca 1mm åpning. "stanga til klokka" er det wastegate-staget du mener? skal vel starte å gå greit uansett hvordan den står. du ser jo hvor mye bevegelse det er i tappen festet til spjeldet. En mellomting er vel et greit utgangspunkt. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 humm... det var ikke plata i LMM`en jeg tenkte på..ordla meg kansje litt dårlig der Jeg tenkte på hvordan jeg best mulig skal sørge for at tomgangs skruen står slik at jeg får start..selv om det fører til at motoren går som en dass. Stanga til klokka er da som du sier wastegate staget den var stram som bare f...å få på...skal den sitte løst når motoren ikke går? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 Ingen som vet ?!? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 tomgangsskrue: skru helt til venstre så langt du kommer også 2 runder til høyre.. hvis jeg ikke bommer sterkt.. og jeg mente tetninger ikke foringer haha Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 Jeg har gått igjennom hele spektret på tomgangsskruen fra det løseste til det strammeste og tilbake til det løseste igjen. Dette gjorde jeg med en halv rundes dreininger. Jeg har lite peiling på kompresjon osv men kan det ha noe med turboen å gjøre? Hvordan er det med tenningen? Da tenker jeg på for og ettertenning...Kan det hjelpe å stille på fordeleren? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 staget på WG`n skall være stramt selv når motoren ikke går ja... i følge "boka" skall man kunne se halve "bolten"(2-3mm) gjennom hullet i staget.. for og ha rett forspenn på WG`n.. litt vanskelig å forklare.. men mange justerer på mer forspenn på staget for og øke turbo trykket... jo mer forspenn, jo mer turbo trukk.. og er motoren fra den brannskadde bilen til turbo taula? etter det jeg husker fra den tida han hadde den, så var det mye prakk med den, og han kosta på den i dyre dommer.. var vell et verksted som gjorde det meste på motoren, men det var vell et par ganger at verkstede gjorde dårlig arbeid, bare bytta deler impuls vis, og ikke alt i en gang, et par stempler og ringer, et par ventil løfter osv.. så er nokk en mulighet at enkelte av de løfterne skulle vært bytta, da sikkert noen er nye og noen er gammle.. så skall du bytte, så bytt for all del alle samme, og helst sammen med et cam kit, da cam sikkert har sett sine bedre dager... Men er jo ikke krise at det tikker litt... (PM, ang LMM send...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 Litt tikking er bare ford sjarmen Tror ikke jeg kommer til å legge for mye abeid i denne motoren da jeg skal prioritere å få bilen ferdig først. Så skal jeg bygge opp 2 literen jeg har. Da tenker jeg det blir bevegelse i bilen. Målet er å runde 300 hk...det skal jeg få til på den ene eller andre måten. Skulle det bli vanskelig har jeg et nitrous system liggende under senga som bare venter på å bli montert. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 stian noen ganger er du bare en syk man nitrous på rst. ja kunne jo vært moro å sett om det funka noe da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 Hehe...takk takk På den 2 literen tenkte jeg kanse å sette på en T3/T4 hybrid eller noe lignenede...får prøve å finne ut hva som vil fungere best.75 hk dyse på nitrousen kansje? girkassa skal nå være god for 375hk så jeg kan jo da kansje legge lista der. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now