Jump to content

Plexi istedenfor Solfilm?


Guest Slick

Recommended Posts

Guest Slick

Hørte i dag ifra en kamerat at det blir vanligere og vanligere å "sote" bilruter med plexiglass istedenfor med film, så jeg lurte på om noen vet om hvor man får kjøpt dette? Og det til en Sierra...... Og hvor mye kan man egentlig sote?

 

En jeg kjenner sa dette:

Hvis man soter siderutene foran 30% og rutene i baksetet, så kan du ikke sote bakruta. Er det riktig? Og vet noen i tilfelle om et sted der de selger rullgardiner til bakruta?

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

De plexi-rutene jeg har vært borti er slik at du setter de poå innsiden av den orginale. Veldig kjekt. Man tar de av på kun få minutter. Eneste bakdelen med de var at man kan ikke åpne vinduet, da står plexiruta iveien. Men flott ble det, ingen luftbobler iaf.

Gardin fås kjøpt på alle rekvisitasjapper (torshov, bilextra, mekonomen osv)

Har lov og tone alle ruter utenom frontrute og sideruter foran ifølge regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Soting på side rutene forran, kan være ca 13%, men de er orginalt sota ca 7% eller noe, så altså så kan man ikke sote side rutene.

 

Rutene bak midt stolpene, kan man gjøre som man vil med.

Alt kan sotes der. males el lg. hehe

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
link 1

 

mener det sto no sånt p åbe4you for en stund siden... da var det et firma i sverige som dreiv med det...  syns det ser litt jalla ut...  :)

Svenskepatenten er jo kult til onkel blå da.

JODA, INGEN PROBLEM. TAR DEN AV MED EN GANG. Veiv ned ruta ta ut plexiplata, og legg den i bagagerommet... Kjør til første og beste stoppested etterpå og dytt de på plass....

Enkelt og lettvint.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Huff og huff.... ja ja, noen synes sikkert dette er fint... Jeg for min del skjønner ikke hvorfor dere ikke soter med en lys film hele veien, kan jo bruke den samme filmen som politiet bruker... fra 3m... har aldrig hatt no problemer med det, og det blir mørkt nokk i massevis, hvis man soter alle rutene utenom frontruta. Hva kan de da si?? de har jo det samme i siderutene sine....

Link to comment
Share on other sites

"Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves."

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...