Jump to content

Ny bil på gården :d


morty999

Recommended Posts

kjøpte denne bilen for 1500kr i dag. hehe.

 

satt 13" alu felger på den når vi henta den men måtte prøve 215-40-17.. men det subba noe helt for j****ig så må nok ta de av igjen. :(

 

eller blei det en 15" basser i baksetet og 6x9 i hattehylla :D hehe..

 

noen bilder :lol:

Link to comment
Share on other sites

motor sitter det i den da?

om det er en 1,6 I så er det ikke noe som ligger i veien for litt overladding =) har planer om det selv, på standar komp, samme komp forhold som i rs1600i`en... skall gå greit med en halvkilo +- (1bar) :lol:

 

Men bilen så da fin ut igrunn.. ikke værst til og være 1500 kroners bil =)

Link to comment
Share on other sites

det sitter en 1.1 litesr kent motor.. hehe :D og den savner litt overtrøkk ja :D hehe.. hmm.. finne en courier og bygge om til innsprut kanskje? hehe...

 

courier? bare og ta deler fra identisk bil med 1,6 det da? må huske og bytte travers i samme slengen da... mk3 fiesta delene er vell identisk og, etter det jeg har lest vertfall...bare og bygge om og overladde =)

Link to comment
Share on other sites

xr2i og escort xr3i har vell samme motor?

 

ja , 1,6 liter cvh .

 

muli d er andre motor fester

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

så lenge det heter cvh så er motor festene like, både i fiesta og escort, eneste forskjellen som er gjort på di er traversen og girkasse innfestinga... så bytt travers i samme slengen og man er på den sikkre siden..

 

ikke no fordel med en xr3i motor da, vertfall ikke med tanke på overladding, da komp er ekstrem nokk i utgangs punkte..

men derimot en vanlig 1,6i/gasser har samme komp forhold som rs1600i`en som var en turbo bil.. en litt mer spesiell motorsport utgave av serie 1 turboen..

høyere komp og andre ventiler var det i disse om jeg ikke husker feil...

 

har selv pakka en slik "vanlig" 1,6 liters innsprøytnins motor i min escort som var med slik kent motor i utgangs punkte.. og da jeg smekka den inn fjærna jeg katt og gnist potte, kjørte fraktik fra d-link sin sierra is med kvass kam :lol:

Så den går jo helt greit uten overladding også...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

xr2i og escort xr3i har vell samme motor?

 

Ja i utgangspunktet, men det er forskjellig motorstyring på de. EFi på Fiesta MK3 og MFi på Escort MK4 XR3i så vidt jeg vet.

 

`rs1600i kom aldri med turbo da..

 

Nei, tror hårball sov litt der, tenkte vell mer på RS1700T han...

Link to comment
Share on other sites

xr2i og escort xr3i har vell samme motor?

 

Ja i utgangspunktet, men det er forskjellig motorstyring på de. EFi på Fiesta MK3 og MFi på Escort MK4 XR3i så vidt jeg vet.

 

`rs1600i kom aldri med turbo da..

 

Nei, tror hårball sov litt der, tenkte vell mer på RS1700T han...

 

ja, var 1700t jeg tenkte på, men den ble jo ikke levert med cvh :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

da ville jeg handla en bil som det var potensiale til turbo på...1,1 motoren er dødfødt og sette turbo på...hadde en 1,3 jeg hadde turbo på og det var dødfødt. bygg heller ferdig den røde fare....mer potensiale i den,morten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...