Jump to content

Abs og antispinn lampa lyser


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Var ute og kjørte i går, og som alle andre, frister det litt å spinne og brekke litt her og der, så jeg skrur av antispinnen og spinner og brekker litt, og ser så plutselig til min store forbauselse at Abs lampa og antispinn lampa lyser samtidig! Jeg prøver å skru av antispinnen, men denne vil nå ikke la seg skru av når begge lampene lyser samtidig.

Så jeg skrur da av tenningen helt og starter motoren på nytt. Da lyser ingenting lenger og alt er fint.

 

Dette skjer også flere ganger utover kvelden. Jeg prøvde å teste Absen når lampa lyste, den fungerte helt fint =S

 

Hva er galt??

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe galt. ER helt normal oppførsel.

 

Når du brekker så kødder du et til for elektronikken i bilen, skjer slik på de fleste biler. Tror det er under en viss hastighet.

 

Det er abs systemet ditt som klikker og slår seg av, skru av motoren og strat på nytt som du allerede har erfart og alt er i orden igjen, men det er lurt å gjøre dette når lampa begynner å lyse da!

Link to comment
Share on other sites

Disse lampene lyst hos meg en gang også, uten at jeg hadde hatt det morro på denne måten. Jeg sjekket da nivået på bremsevesken og da var det litt for lite. Fyllte på til maxmerket og lampene lyste akkurat som normalt igjen.

Du kan jo sjekke for sikkerhets skyld.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...