Jump to content

Problem med ladetrykk


EscCos

Recommended Posts

Har problem med at bilen ikke lader ordentlig. Før så lada den 1bar. Da stoppa måleren på 1bar. Men nå går måleren helt til bunns når jeg lader opp. Noen som vet hva feilen kan være? Har prøvd å sett om det er noen løse vakum slanger, men finner ingen. Tok av staget fra actuatoren, og da var det spjeldet på turboen helt løst å vri på. Skal det være sånn, eller skal det være fjærbelastet? Håper noen har noen gode tips :rolleyes:

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Kan være Acuatoren eller den orginale turbotryks justeringen som er gåen. spjeldet på turboen skal være løst, når staget er på der så blir det jo igrun fjærbelastet :unsure: Kan annbefale Turbo XS sine boost kontrollere!!!

Link to comment
Share on other sites

Kan være Acuatoren eller den orginale turbotryks justeringen som er gåen. spjeldet på turboen skal være løst, når staget er på der så blir det jo igrun fjærbelastet :unsure: Kan annbefale Turbo XS sine boost kontrollere!!!

 

Kan prøve å sjekke det da :rolleyes: . Er det noen mulighet for å sjekke om actuator er gåen? Hvor får man kjøpt Turbo XS boost kontroller da?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Spjeldet skal være løst. Har du prøvd å koble slangen direkte fra turbo til wastegate? Da ser du det.. Da skal den åpne ved ca. 0,7bar om den er rett justert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har rødeloksert actuator (-31?) fra cosworth.no nå. Er det mulighet for å bruke -34 actuator istedet? Hva er forskjellen?

 

Og hvor får man kjøpt -31 actuator i Norge?

Edited by EscCos

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Rabbit
eg har søkt å søkt nå :) så spør enkelt å greit bare her på denne tråden, noen som vet hva originalt ladetrykk er på ein sierra cosworth 4x4 ? :D

 

 

0.8 Bar

Link to comment
Share on other sites

Har rødeloksert actuator (-31?) fra cosworth.no nå. Er det mulighet for å bruke -34 actuator istedet? Hva er forskjellen?

 

Og hvor får man kjøpt -31 actuator i Norge?

 

du får kjøpt alt du trenger på www.facemotorsport.no.

det kan lønne seg å handle deler i england ...

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

du får kjøpt alt du trenger på www.facemotorsport.no.

det kan lønne seg å handle deler i england ...

Ja, fikk kjøpt en på ebay. :rolleyes:

 

Hva kjører dere andre i turbotrykk med grønndyseoppsett?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Guest Rabbit

med org. chip og mapsensor kan du lade opptil 1 bar før fuelcut. Originale dyser holder ikke til mye mer en 270hk. En stor fordel å bruke bredbåndslambda for å være sikker på blandingsforholdet når man kjører på bortimot maks av dysekapasitet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...