Mk1-Sindre Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 (edited) Er sikkert flere enn meg som lurer på hvor i alle dager "brakett for interface modul" er hen, når man skal ettermontere tåkelys på Mk1. Dette lurte jeg på og.. Legger derfor ut en liten veileder om nettopp dette, og hva du trenger for å ettermontere tåkelys For å ettermontere tåkelys trenger man: -Bryter med tåkelys foran og bak-Lampe som viser hvilke tåkelys du har på-Tåkelysrele (Kan enkelt skaffes på Ford)-Tåkelys-Grill foran som har hull til tåkelys (Kan skjære i originale og, men tror dette kan bli stygt)-Klips til tåkelys festene Det er her tåkelys-releet skal sitte, helt nederst på rekka blant 2 andre releer, altså tilsammen 3 på rekka. Denne er litt vanskelig å få øye på, men hvis du tar og klikker ned sikringsboksen på vanlig måte og hekter den av, blir det litt enklere å komme til iallefall. Jeg valgte å ikke skru ned sikringsholderen, da mutterne også var vanskelige å komme til. Jeg tok enkelt og greit bare hånda litt fram og tilbake etter å ha mistet releet på gulvmatta diverse ganger, og klarte å putte den nedi. kanten med de 2 pinnene, skal mot høyre her. Fikk dessverre ikke tatt bilde av når releet satt på plass, men den sitter nedenfor det blåe releet Her er lampene som viser hvilke tåkelys du har på. Lampen bytter du ved å vippe den ut og sette inn den nye.Bryteren må også byttes til en som har en funksjon for å skru på både tåkelys foran og bak. Dette gjør du enkelt ved å vippe ut plata som bryteren sitter på. Vær forsiktig når du gjør dette, da festene til denne plata er lette å ryke! Deretter skrur du ut de fire skruene som bryteren sitter på og napper ut bryteren. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man får ut bryteren av den sorte plata som den sitter på helt innerst, men jeg var så heldig og hadde en bryter som satt på en slik plate Skrudde den enkelt på igjen og satte alt på plass. Slik ble resultatet, Jeg fikk ikke med klips til å feste tåkelysene i fangeren, så dette må jeg få tak i, Har heller ikke satt på grillen, og nå er tåkelysene tatt av igjen, inntill jeg får tak i klips til å skru på plass tåkelysene med. Lysene lå inne i hullene, ville bare ta et bilde for å få et inntrykk av hvordan det ble: Altså, alle dere som ikke skjønner hvor "brakett for interface modul" er, noe ikke engang jeg skjønte , denne er bak sikringsholderen inne i kupeen Vil også bare legge til at noen sier de mangler ledning fra sikringsholderen og opp til lampen som viser hvilke tåkelys som er på, når de ettermonterer tåkelys, osv.. Dette lå heldigvis klart for meg, så for meg var det bare plug`n play Edited January 23, 2007 by Mk1-Sindre - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
NeDD Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Jeg mangler denne ledningen Hehe, grei veileder, men er det ingen som vet hvordan man skal koble sammen resten av ledningsnettet? Relèet er ikke likt på mk1 og mk2.. Mk2 har er større, som ligger på oppsiden av sikringsboksen :/
Recommended Posts