Jump to content

Hvor mye skal til for å bygge om vanlig bakhjulsdrift til 4x4?


Halvorsens garasje

Recommended Posts

Heisann. Kunne tenkt meg å laga meg en skikkelig vinterbil. Hva er forskjellene mellom det vanlige karosseriet og 4x4? Ser helst for meg med Dohc-motor. Noe forskjell på den, XR4x4 og Cosworth?

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

Hvordan annerledes tunnel? Du lurte vel på å bygge om din 3dr en gang. Det er relativt enkelt eller?

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det er det forskjell på tunnelen på mk1 og mk2 (mk1 med orginalt 4x4 tunnel er lik mk2. Så 4x4 kassa får ikke plass inn i en mk1 med mindre du bytter over tunnel eller utvider på en måte :mellow:

Men hvis det er mk2 skal det da være en girkassetunnel som passer. Resten vet jeg ikke med :P

 

Rett meg om jeg tar feil :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ikke store forskjellen på tunnelene .eneste man må gjøre er å skjære opp et hull på 20 x25 cm på passasjer siden så girkassa får plass.du må også modifisere girkassefestet.samt skjære ut halvmånene til drivakslene framme.men de ligger der.så det er bare å åpne de opp(dvs kutte) ikke store greiene i det hele tatt. men du trenger komplett forstilling samt spedovaier fra 4x4. ellers er det plug and play.

bilde av girkassetunnel samt den ene halvmånen.

Bilde095.jpg

Bilde004.jpg

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Takker for svar! Jeg håper å finne meg en mk1 igrunn.

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

har en 3drs mk1 kaross tilsalgs jeg. tomt rullende skall.uten takluke. :)

 

Veldig krone-styrt vinter for meg nå, men pris og tilstand, hva er faktisk med/igjen?

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

bilen er ribbet både ut og innvendig. svært lite rust. er 4 hull på str 10.x7 cm som er kappet ut.. thats it. bilen er helvseiset i karosseriskjøtene langs gulv samt 15 cm opp rundt hele.,helsveist rundt støtdempertårn,og det er lagt inn forsterkninger opp mot a-stolpene. har alle deler.samt deler til en bil til. følger med 5trinnskasse og en is bakende med skivebrems.itileggg til bakenden som sitter der.har en motor.men den er i deler.men komplett. pris ? kom med et bud på pm.vi blir sikkert enig om den.

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...