Jump to content

Ombygging av MK3


EscCos

Recommended Posts

treng vel i utangspunket 2 liter understell.. motorfesta må lagast sjøl.. er ikkje so inne i cosworth motor i capri da..

 

man ha 2.8i anna travers enn 3.0l?

 

Trenger vel kun travers fra 2 liter. Bremser å sånt må være litt mere solid for å få godkjent med cosworth vel.

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Originale 2.8i bremser er gode nok til cosworth med org. effekt.

Radiator brukes fra 3.0 pga slangeuttak og størrelse.

Mellomaksling kan du bruke fra 4-trinns 2.8 eller lage en ny.

En forsterkning i girkassetunellen må taes bort.

 

 

 

Dette her jeg hørt, har ikke prøvd det selv.

 

mvh

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Originale 2.8i bremser er gode nok til cosworth med org. effekt.

Radiator brukes fra 3.0 pga slangeuttak og størrelse.

Mellomaksling kan du bruke fra 4-trinns 2.8 eller lage en ny.

En forsterkning i girkassetunellen må taes bort.

Dette her jeg hørt, har ikke prøvd det selv.

 

mvh

Må det kappes vekk noe i tunellen? Trodde der var plass nok :wacko:

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

kom ikke capri med 1,6/2.0 ohc? eller tar ejg feil? isåfall kan de motorfestene brukes vell?

 

kom til og med med 1.3, så det å få tak i motorfester er ikke noe problem

med T5 kasse så tror jeg at det må kappes i tunellen, men det skal jeg ikke si for sikkert.

også må du finne på noe med bremsekraft forsterkeren, siden det blir dårlig plass pga innsuget.

2.8i bremser er egentlig gode nok for en original motor, men som de sier: du kan ta hånda ut av vinduet under nedbremsing og kjenne at det bremser bedre da. så er vel like greit å bygge om til cosworth bremser med en gang.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

bruke abs pumpe frå scorpio er eit godt tips eller pedalboks.

 

girkassetunnelen må åpnes opp litt og innfesting til gearkassetravers må flyttes litt hvis du skal bruke org gearkasse travers.

 

motorfester er enklest med 2.0 och fester med litt tjukkere gummi på(forsterka rs2000 fester frå kollevold er også eit godt tips)

 

mvh

geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Hva bør gjøres med bakaksel/bremser?

 

Kommer an på hvor mye effekt du har tenkt å ha det :)

Original cosworth går vel på originale capribremser.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
behøver kunn å slipe litt av kassa på sidene for at den ikke skal gå borti tunellen;)

da skal du f.... meg ha ein god sliper.tunnelen må løftes ca 3cm.

 

sliper du av 3cm på kassa er du kommen i drevsettet vil eg tru.

 

har capri som har vært cosworth i

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...