Jump to content

fix it til 4x4


Guest gshock

Recommended Posts

Guest Ørjan G
Nei, ikke noe innkjøring i den forstand som en motor kjøres inn.

Kjører varm(skjekker for lyder) og lar bli kald igjen. Noe mer innkjøring er det ikke på noe motorsport deler.

 

Har handla noen kasser av cts og direkte fra quaife men aldri hørt eller blitt anbefalt noe innkjøring, og ser heller ikke vitsen om det er bunnstokken som ryker?

Og disse produktene det er snakk om her er motorsport produkter, for å sette i, kjøre og kjøre hard, det er det de er produsert for.

 

Akkurat. Nei det er jeg med på. Tenkte på innkjøring som på en helt ny diff. Passe på at ikke oljetemp blir for høy pga nye og "roughe" overflater.

 

Nei, du har sikkert rett, men skader i overflaten som følge av overopphetet olje som mister sin evne til beskytte tannhjulene, vil kunne føre til at tennene knekker.

 

Ok.

 

EDIT:

 

InputShafts.jpg

Edited by Ørjan G
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg tror personlig att qife atb differ-oppgraderte akslinger\ombygde.og fix-it kasse er og trakte etter

Edited by insane

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

jeg tror personlig att qife atb differ-oppgraderte akslinger\ombygde.og fix-it kasse er og trakte etter

 

tjaa dette kommer vel heelt ann på bruken, jeg stiller meg skeptisk til atb differ om du skal herje sånn at du får hjulløft f.eks, da skjer det vel noe med atb diffene..

 

så på kh turbo på gatebil i september (om det var han) og da hadde escorten ett voldsomt hjulløft på innerhjulet bak i svingen i slaktern, hvordan vil en atb bakdiff oppføre seg da?

 

fix-it og quaife er vel samme ulla?

 

og hvilke oppgraderte akslinger er det å få tak på?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Guest Lars

Så cluet her er å anskaffe seg Fix-It drevsats til 4x4 kassa, og Quaife differ?

Edited by Lars
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Så cluet her er å anskaffe seg Fix-It drevsats til 4x4 kassa, og Quaife differ?

jepp og gr a akslinger men kansje oppgradert inng aksling og atb diff i fordelingskassa

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
jepp og gr a akslinger men kansje oppgradert inng aksling og atb diff i fordelingskassa

 

Hvordan skal du få på grp a akslinger uten å bytte til grå diff? og da må du ha grå bunnpanne, som igjen gjør at du bytte travers osv osv.

Går sikkert å smi til noe men bolton er det ikke ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal du få på grp a akslinger uten å bytte til grå diff? og da må du ha grå bunnpanne, som igjen gjør at du bytte travers osv osv.

Går sikkert å smi til noe men bolton er det ikke ihvertfall.

 

for ikke å snakke om at du må ha andre nav... og fjærbein.. og bærearmer.. og castorstag.. og stabstag...

 

skal du ha holdbart 4x4 drivverk så må du godt over ett 6siffra tall.

urkk... ganske godt over...

 

quaife er billigmåten å gjøre det på... selv om prisen der er stiv nok..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

[quote

så på kh turbo på gatebil i september (om det var han) og da hadde escorten ett voldsomt hjulløft på innerhjulet bak i svingen i slaktern, hvordan vil en atb bakdiff oppføre seg da?

 

Hjul løft kom pga. slicks og at det ikkje var stab stag foran.Og når hjulet ikkje er nedi, funka ikkje sperra heller.

Men skal opne opp den diffen og få den justert. Trur det er ett eller anna Burton 8" greier baki der.

Escort Cosworth

Link to comment
Share on other sites

må bli 7.5tom med zf motorsport sperre, må da holde litt?

 

foran finnes det ikke noe alternativ som koster under 60 000kr pluss...

 

 

ka skal man med andre differ enn frontdiffhus i quiafe og atb diff front, og bakdiff i quiafe? er jo livstidsgaranti på dem

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ka skal man med andre differ enn frontdiffhus i quiafe og atb diff front, og bakdiff i quiafe? er jo livstidsgaranti på dem

 

Hvor står det at det er livstidsgaranti?

Og du sitter fortsatt igjen med svake drivaksler fremme...

og så er det ikke alle som liker måten quaife diffene fungerer...

 

og om det er livstidsgaranti så tilsier jo ikke det at de holder... og hvis du kjører fra vestlandet og ned til rudskogen og rekker 2runder på bana før diffen ryker, da bryr du deg fint lite om det er livstidsgaranti på den ikke sant? ;)

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

på papirene jeg fikk med diffene så står det lifetime warranty så lenge dem er montert av fagfolk og det er jo protrim så har fulle ansvar der, ka mener du med hvordan dem fungerer?? ja drivakslingene er jo så som så, men vi får nå se hvordan det holder på min da ihvertfall hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Fungerer ved hjulløft.. Eller mangel på funksjon.

Quaife ATB-diffene i seg selv er vel noe av det mest solide du får, problemet er brasket rundt.

 

Alternativet er å kjøre orginalt, noe jeg ikke ville gjort. Så er det bare pengene som setter stopper etter det.

 

Man får stort sett det man betaler for.

Link to comment
Share on other sites

fungerer ved hjulløft? ka som fungerer da??

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hehe, jaja få holde hjula på bakken da :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...