Jump to content

kh turbo

Gjest
  • Posts

    1460
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Buskerud

Recent Profile Visitors

6943 profile views

kh turbo's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Har nytt ford liggende i eske 91191499
  2. Jeg har endel vacum/ånderør liggende, sikkert map også, og kanskje noe mer jeg ikke har oversikt over;)
  3. Moongoose til Sierra cosworth 4x4 selges. 91191499
  4. kh turbo

    "juletre"

    Problemet var microbryteren, fikk festet den igjen så ble det velstand i juletreet:)
  5. kh turbo

    "juletre"

    Jeg får ta ut låsekassen og se på denne mikrobryteren da...
  6. kh turbo

    "juletre"

    Da har jeg handlet meg ny cosworth, en "urørt" 1990 4x4 med 150" dokumenterte km på telleverket. Biler er i svært god stand, ingen rust, eller oppblåste kanalskjøter eller plateoverganger, kan ta noen bilder senere, bilens tilstand er som å reise tilbake til 1990, med original eksos osv slik den kom fra fabrikk. MEN på juletreet som jeg kaller det i midtkonsollen lyser det at førerdøren er åpen selv om den ikke er det. Oppstartsmodus er helt fin, kun at den tror at døren er åpen.. Biler er så fin at dette er et irritasjonsmoment! Noen som har vært borti lignede, eller vet/tror hva det kan være? Slik jeg har lest med til bruker ikke dette systemet ikke bryteren som styrer cupelyset (dette fungerer fint), men har en egen bryter i dørlukke mekanismen??? Hjelp og tips mottas med takk:)
  7. Ring 911 914 99 Den er overhalt.
  8. Dette er em flott bil, er litt lysten på en sommerbil...
  9. Ring meg så ordner vi dette. 91191499
  10. kh turbo

    Efr 6258

    Ser hva du mener, skulle vært spennende å sett med speedsensor, hvor mye turbo må kompensere med turtall pga "blødningen" av air injectorene. Du har helt rett i at air injectorenene gir større grad av kontroll, ved hurtighet og presisjon av justeringen av ladetrykket. Jeg er er helt enig at man bør ha en wg klokke som er tilpasset det trykket man tenker som boost target, men med restriktor så SKAL man har nedadgående trykk på turtall slik at kompressorhjulet ikke overspeeder og kaviterer når man går tom for luft. T34 som sitter på nå peaker 2 bar i opptrekk og legger seg ned til 1 bar på "rødblink". Jeg ser for meg at dette vil bli tilnærmet identisk på EFR, da restriktoren fortsatt vil være 38 mm. Vi får teste oppsettet, fungerer det ikke tilfredsstillende så tester vi alternativer.
  11. kh turbo

    Efr 6258

    Utdyp gjerne Bjarte:) Jeg er åpen for nye tanker.
  12. kh turbo

    Efr 6258

    Ikke satt opp noe dato, holder på å samle deler, og motor skal settes sammen. Skal hente turbo på posten etterpå, synes ikke 13 000,- er så ille? Billigere en t34, og forhåpentligvis bedre;) Skal for øverig kjøre turbo smart wg med nippel på begge sider av membran, kjøre 14 psi statisk trykk og la air-injectorene regulere mottrykket. På denne måten fjerner man air-injektorenes bakdel, som er at man får maks trykk som wg klarer (overboost) om det blir feil i systemet. Jeg orker ikke bruke tid på å legge ut bilder via photobucket, det må da finnes noen bedre programmer i dag?!?!? Men det legges fortløpende bilder ut på KK motorsport på facebook
×
×
  • Create New...