Jump to content

ford sierra spørsmål


Guest keiko

Recommended Posts

Guest keiko

jeg har en sierra 2,0 L doch og lurer på hvor mye en tomgangsregulator vil koste på skroten eller om noen sitter med en som funker ?

 

For jeg er veldig sikker på at det er den som svikter hos meg. Jeg må nemlig koble fra ledningen til potensielmeteret eller bare fjusker den og stopper osv. Den har jeg byttet ett par ganger uten at det har ført til bedre resultat

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
jeg har en sierra 2,0 L doch og lurer på hvor mye en tomgangsregulator vil koste på skroten eller om noen sitter med en som funker ?

 

For jeg er veldig sikker på at det er den som svikter hos meg. Jeg må nemlig koble fra ledningen til potensielmeteret eller bare fjusker den og stopper osv. Den har jeg byttet ett par ganger uten at det har ført til bedre resultat

 

 

Dersom tomgangsregulatoren er sliten , vil du til tider ha eet tomgangsområde mellom 500-2500rpm.

Og til tider under kjøring komme til et dødpunkt som at bilen ikke vil gå /dra på liksom.

Og ha problemer med oppstart til tider, kable av og på for å få start.

Men faktisk samme symtonene kan komme av hjernen som har et dårligt loddepunkt .

Så å si umuligt å finne slike feiler ihjernen.

 

Jeg sjekket regulatoren, men konstanterte at det var hjernen .

Noenlynde samme symtonene på disse feilene !

Edited by SieRRa
Link to comment
Share on other sites

Guest keiko

Da jeg dro ut ledningen til potensielmeteret så går bilen helt rent, men så fort jeg kobler den til er bilen helt umulig. jeg har byttet den potensielmeteret 3 ganger og da fungerer bilen greit i en dag så er den tilbake på gamle trakter...

 

Lyder det problemet kjent ?

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Da jeg dro ut ledningen til potensielmeteret så går bilen helt rent, men så fort jeg kobler den til er bilen helt umulig. jeg har byttet den potensielmeteret 3 ganger og da fungerer bilen greit i en dag så er den tilbake på gamle trakter...

 

Lyder det problemet kjent ?

 

Da vil jeg tro at det er hjernen som har problemer med oppkoblinga mot potensielmeteret, tar du

kontakten ut så overser hjernen feilen ,og alt er greit.

Link to comment
Share on other sites

Guest keiko

Hjernen til tomgansregulatoren ?

 

Da kan jeg like greit kjøre sånn som jeg kjører i dag. Jeg har koblet vekk potensielmeteret.

 

Hjelper det med en annen tomgangsregulator da ?

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Hjernen til tomgansregulatoren ?

 

Da kan jeg like greit kjøre sånn som jeg kjører i dag. Jeg har koblet vekk potensielmeteret.

 

Hjelper det med en annen tomgangsregulator da ?

 

Hjernen får jo signal fra alle delene i motor, lamda,regulatoren, temp osv

og og har den evt fått en signal(ødlegende) så kan dette skje, slik at et loddepunkt,liten diode,osv

i hjernen har blitt ødlagt !

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
jeg skjønner ikke hvem hjerne du snakker om

 

lamba er byttet

 

Selve hjernen , injektions hjernen. motorstyringa !

Link to comment
Share on other sites

Guest keiko

jeg kan si at jeg har bytta motor også :) det p.g.a. at den andre sprakk blokka på så derfor måtte jeg bytte hele motoren..

 

Tror du ikke det hjelper da å bytte den tomgangsregulatoren da ?

Link to comment
Share on other sites

skil tomgangsregulatoren af. rens den med en ren klud/kompressor. og giv den en omgang WD40. det plejer at hjælpe. hvis du har flyttey på regulatoren, altså feks monteret et andet luftfilter skal du være opmærksom på plaseringen af regulatoren. den skal sidde vandret og gerne på tværs af bilen. men ellers bare vandret. prøv at forsøge dig frem med plaseringen.

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
jeg har en sierra 2,0 L doch og lurer på hvor mye en tomgangsregulator vil koste på skroten eller om noen sitter med en som funker ?

 

For jeg er veldig sikker på at det er den som svikter hos meg. Jeg må nemlig koble fra ledningen til potensielmeteret eller bare fjusker den og stopper osv. Den har jeg byttet ett par ganger uten at det har ført til bedre resultat

 

 

Er 99% sikker på at du har kluss med hjernen jeg, prata med en del sierra folk i dag og di har hatt samma problemet ,bytte hjerne og dønn bra igjen!

Samme som jeg gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Guest keiko

finnes det noe bilde av den hjernen eller sånt. Jeg er ikke sikker, men mange av folk rundt meg som skrur mye sierra sier at det er tomgangsregulatoren som ikke samarbeider med potiensmeteret

Link to comment
Share on other sites

Er enklere å bytte ut tomgangsregulatoren vil nå jeg si men. Min var også rar helt til jeg bytta den en gang. Har aldri måtte byttet hjernen på bilen når det har vært noe rart.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest keiko
Er enklere å bytte ut tomgangsregulatoren vil nå jeg si men. Min var også rar helt til jeg bytta den en gang. Har aldri måtte byttet hjernen på bilen når det har vært noe rart.

Når du hadde det problemet jeg har for å si det slik :). så hjalp det da å dra ut ledningen som går fra potiensmeteret ?

Link to comment
Share on other sites

Hva slags potiensmeter? Dro ut kablene fra selve regulatoren så jaga den ikke på tomgang lenger, om det er de kablene du mener?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest keiko

Jeg kommer tilbake i morgen med bilde av den tingen som noen fortalte meg het potiensmeteret.. skal ta bilde av den tingen jeg å vise deg bilde :)

Link to comment
Share on other sites

Guest keiko
Det er TPS'en(gasspjeld føleren) din. Har ikke no med tomgangsregulatoren å gjøre.

ja der kan du se... hvorfor går bilen ikke rent når den er tilkoblet da ?

Link to comment
Share on other sites

Den funker ikke. Den er slitt så den kortslutter signalet i stedet for å gi ett volt signal fra 1-5volt eller noe tror jeg avhengig av hvor mye gass du gir. Bytter du denne så vil den nok gå bra igjen.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...