Jump to content

Turbotrykk


Guest SieRRa

Recommended Posts

Guest SieRRa

Hvor mye trykk har dere kjørt med/testet på deres originalblokk ?

Kjøpe trykkforgasser ,så jeg slipper alt av tilegsdyser osv.

Og har en cooler på 80*43*8cm(lurer på å kappe denne i 2), og en flunke ny T25 garret maks 1.2-1,3 bar.

 

Vet samme forgasser har vært oppe i 2,2 bar så den holder ,men er litt spent på blokken da hehe.

 

Den kommer til å ryke ja, men på hvilket trykk ?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke turbotrykket som tar livet av blokka, men BMEP- altså sylindertrykket, som avgjør når det skal gå te HÆ%&?%?&TE.. Jeg har kjørt med 1,85 bar i lang tid nå uten ett feilslag! Dvs antatt ca 330hk/500NM... ;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
trur ikke det er blokka som kommer til å gå.. værre med det som er inni blokka.. hehe (erfart selv)

 

Joda, er vell noen stempel som takker for seg,og evt lager ja.

Men flere motorer finnes hehe.

Blir å bruke org blokker til jeg finner noen rimelige cossi stempel.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ørjan G
Hvor mye trykk har dere kjørt med/testet på deres originalblokk ?

Kjøpe trykkforgasser ,så jeg slipper alt av tilegsdyser osv.

Og har en cooler på 80*43*8cm(lurer på å kappe denne i 2), og en flunke ny T25 garret maks 1.2-1,3 bar.

 

Vet samme forgasser har vært oppe i 2,2 bar så den holder ,men er litt spent på blokken da hehe.

 

Den kommer til å ryke ja, men på hvilket trykk ?

 

 

Original komp. og original kam kombinert med med normalt tenningpunkt, 2V motor med forgassar og oppvarma innsug samman med T25 turbo høyrest ut so tenningsbank lengje før 1,3 BAR, men lukka til likevel.

Edited by Ørjan G
Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjørt med helt standard urørt motor med T3, spesiell turboforgasser type weber 32/32 DAT og standard tenning-bortsett fra bruk av dobbelvacumklokke, IKKE intercooler. -Greide vel 0,8 bar uten å få tenningsbank! :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

jeg har og kjørt 1,5 bar på standard is motor med audi dyser.. gikk det og...

 

-Men da er vi tilbake til dette med sylindertrykk! -Mest sannsynlig så hadde ikke du flere hk på 1,5 enn hva jeg hadde ved 0,8 da, pga at blandingen din sikkert var ute i viddene, om begge motorene var i samme "form".. -Skjønner?? sylindertrykk kontra turbotrykk?.. ;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Original komp. og original kam i kombinasjon med normalt tenningstidspunkt, 2V motor med forgasser og oppvarmet innsug sammen med T25 turbo høres ut som tenningsbank lenge før 1,3 BAR, men lykke til likevel.

 

Stor cooler Bilde, ombygd tenning , store dyser, og fant ut at jeg vil evt ha på en dyse som åpner ved 0,5bars trykk.

Bensin og tenning vil ikke bli problem, er 6 år siden sist jeg putta turbo på en ohc så det blir moro igjen ja hehe.

Sist gikk det ikke så leng da jeg ikke hadde råd til turbotrykksmåler.

Bygget kasse rundt hele weberforgasseren .

Link to comment
Share on other sites

Guest Ørjan G
Stor cooler Bilde, ombygd tenning , store dyser, og fant ut at jeg vil evt ha på en dyse som åpner ved 0,5bars trykk.

Bensin og tenning vil ikke bli problem, er 6 år siden sist jeg putta turbo på en ohc så det blir moro igjen ja hehe.

Sist gikk det ikke så leng da jeg ikke hadde råd til turbotrykksmåler.

Bygget kasse rundt hele weberforgasseren .

 

Eg trur framleis at du vil få problem med tenningbank, men vi får sjå...

Edited by Ørjan G
Link to comment
Share on other sites

Kjørte 1,5 bar+ på det meste. Standard bunn forutenom cossie stempler.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...