Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

1,3 BAR indikerer 281 hk DIN.

 

Når Zakspeed viser til papirer som viser 320 hk med 1,3 BAR ladetrykk da sies det at resultatet er skuffende. 40 hk mer enn teoretisk forventet effekt sies å være skuffene og du er med i koret for svaksynte.

 

Mitt syn er 100%, men jeg tok ikke denne. Så uansett turbo på 1,3bar som gir over 281hk er god?

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck: Det jeg ville frem til, var ikke hvor mye du tjener ved salg, MEN at du får penger for å selge, dvs du er litt "ansatt".

 

Så når du leverer maling til en kammerat eller to så er du litt ansatt hos malingfabrikanten?

 

At jeg får noe som helst er direkte feil. Benjamin fikk oppgitt totalprisen på forhånd og skulle overføre pengene direkte til NTS selv på nettbank, men vinglet seg bort flere ganger. Pga kundeforholdet ble turboen i stedet sendt i oppkrav til meg og han skulle følge meg til posthuset for sjekke prisen selv, men forhåndsavtalt pris som ble holdt var tydeligvis ikke godt nok.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Mitt syn er 100%, men jeg tok ikke denne. Så uansett turbo på 1,3bar som gir over 281hk er god?

 

Nei, men nesten 14% høyere maks effekt enn teoretisk forventet, uten at man mister spool up og med en fornøyd eier, det bekrefter at dette er en god turbo.

 

En stor turbo kan klare det samme topp effekt, men med elendig spool up om det nå er noen som er opptatt av slike "bagateller".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tittet på papirene, uten at jeg ser ladetrykket så syns jeg dem slett ikke er imponerende. Får da håpe den ihvertfall gir 400hk da..

 

Jeg kjenner en kar som er veldig fornøyd med sin 1303 med 35hk, den er ikke bra av den grunn. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Regner egentlig med det bare var Pelle han sikta til me den utalelsen

 

Og da skjønner jeg han godt.....

 

Det gjør du nok. Antagelsene dine viser seg ofte å være feile. Du er nok inkludert.

 

Du var jo så dyktig å linke til forumet hvor det står. Det er bare å søke å få det bekreftet. Det klarer du.

 

Når vi ser hva du har bidratt med her så spiller det mindre rolle hva du skjønner, om du skjønner....

 

Jeg tittet på papirene, uten at jeg ser ladetrykket så syns jeg dem slett ikke er imponerende. Får da håpe den ihvertfall gir 400hk da..

 

Jeg kjenner en kar som er veldig fornøyd med sin 1303 med 35hk, den er ikke bra av den grunn. :lol:

 

Ja jeg har hørt om en som visstnok sier at han er fornøyd med E46 turboen sin også, så alt må tas med en klype salt. Nå er imidlertid denne diskusjonen kommet ned på ett nivå som er verdig andre forum hvor jeg ikke bruker min tid, så lykke til videre med denne diskusjonen alle.....

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det gjør du nok. Antagelsene dine viser seg ofte å være feile. Du er nok inkludert.

 

Du var jo så dyktig å linke til forumet hvor det står. Det er bare å søke å få det bekreftet. Det klarer du.

 

Når vi ser hva du har bidratt med her så spiller det mindre rolle hva du skjønner, om du skjønner....

Ja jeg har hørt om en som visstnok sier at han er fornøyd med E46 turboen sin også, så alt må tas med en klype salt. Nå er imidlertid denne diskusjonen kommet ned på ett nivå som er verdig andre forum hvor jeg ikke bruker min tid, så lykke til videre med denne diskusjonen alle.....

 

 

Er jo du som vil ha det ned på det nivået med sånne poster som det her...

 

" du er med i koret for svaksynte. Jada, skal man le eller grine. Er det slik som gjør at RACEFIX motorsport kaller alle her inn for pissunger tror du?"

 

Hadde du svart på halvparten av det folk spør deg om, istedenfor og bare gå rundt grøten så hadde alt vært mye bedre.

Er vell ikke det første forumet du i såfall ikke føler er verdt og bruke mere tid på da...

kansje du kan bidra til de med civic på bilforumet, er mange der som trenger din spisskompetanse og erfaring med turbo bygg på forskjellige motorer.

 

Edit:

Og når det gjelder antagelser, så håper jeg du har racefix sin fulle støtte når du går ut med sånne beskrivelser på en så pass stor gruppe som medlemene i FMCN er, Er nokk mange som helst vill handle deler, og få utført arbeid av folk som ikke ser på dem som pissunger. Eller som bare en belasting og ha i andre enden av ett telefonrør.

Viss han føler han har stor nokk kundekrets og ønsker og eksludere en klubb så er det jo greit og få den infoen.

Litt rart at du utnevner deg selv som talsman for en annen bedrift. men er jo det du gjør med NTS og.

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Spør noen andre.

Den diskusjonen ligger allerede på nett og gjentas ikke av meg her.

Ikke bedre, men større. Dersom en motor ikke klarer å omgjøre tilført mengde luft og fuel til ønsket effekt, da må man enten effektivisere motoren, eller tilføre enda større mengde pga "svinn".

 

En annen turbo? Definitivt nei. Dialogen hele veien gikk på å få en motor med en god og bred dreiemomentkurve. Etterhver viste det seg at maks effekt var det eneste av interesse noe ett "900 hk" kambytte siste dagen bekreftet. Likevel klarte turboen over 1,0 BAR ved 3500 O/min, men det får dere ikke med dere engang. Når dette er nivået så kjøp turbo etter inducer diameter. Da får dere større gevinst på topp kontra bunn, hvor det betyr mest, men som er det dere bryr dere minst om. ;)

 

Enhver forstår at en større turbo gir høyere effekt og at dersom maks effekt er det eneste av interesse så bruker man den største turboen en motor klarer å drive til ladetrykk. En dårlig løsning på en gatebil, men det spiller visst ingen rolle for overraskende mange.

pelle har du sjekka ka gt3582r turboen hadde i trykk på 3500rpm med 1,06 eksoshus??

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck, Tommy w: Hvis jeg hadde solgt Jotun maling f.eks og Jotun hadde betalt meg penger for at jeg solgte den, så må jeg jo ha litt bedre forholde enn en vanlig mann i gaten!! Er det så vanskelig å skjønne da?? Sier seg selv det.

Tommy w: Mener du altså at hvis du hadde solgt en helt ny turbo (f.eks Turbonetics for å si et navn) og Turbonetics hadde betalt deg ved salg til fremmede, så hadde du ikke noe spesielt forhold til Turbonetics altså?? Hehe.. Jada..

Er jo omtrent den jobben selgere har som selger ting! De går rundt til forskjellige kunder, tilbyr sine produkter, selger dette og får provisjon. Det viser jo at du er litt mer "knyttet" til leverandøren enn en vanlig mann.

 

Men tilbake til det det egentlig handler om; Skaffer du Husnes turbo som han kan bruke da, eller klarer du ikke det?? Er det som er spørsmålet vi alle lurer på her. Ikke noe om og men, men ja eller nei. Ingen teorier om hvorfor du ikke klarer å skaffe, men et enkelt og greit svar.

 

 

Pelle Væck: Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare bygger en "supermotor" og kjører fra alt og alle!!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Kan ikke skjønne en PLASS at 320hk på 1.3 bar skal være imponerende i det hele tatt !

Kan nevne et eksempel her fra en jeg kjenner .

eN KJIP 200SX s13 1.8l ca18det motor...innvendig helt original motor (ikke skiftet topp pakning en gang) .

Fikk 313hk på hjulene målt hos Bakke her nede i Stavanger området (den regnes som en megewt streng rulle og) .

Dette var med en Garrett gt2860rs på kun 1.35bar !

Andre med 200SX S14 2L SR20DET motorer har klart jevnlig 330-345hk på navene målt på Dynapack , med samme turboen , vanligvis på rundt 1.4-1.5bar .

Spoolup ser ikke ut til å være noe spesielt heller med den FAMØSE krx400 turboen .

 

Når det gjelder byggeingen av Tommy W sin motor , så VET jeg det ble ringt mer enn en gang ja . Jeg har til og med stått ved siden av under telefon samtaler med Tommy W .

Å få maskinert deler kan vel ikke være store problemet , så setter dere (Tommy og Pelle) , sammen denne "supermotoren" , med deres ultimate oppsett .

En større sjanse enn dette, for å bevise for alle andre her på forumet , at all teorien holder MÅL , vil dere knapt finne en gang til .

Link to comment
Share on other sites

just4fun: det jeg har kommet frem til er enkelt og greit at det ble for varmt. Hva grunnen er vet jeg ikke, men noe plutselig har skjedd siden jeg har kjørt dette oppsettet over ett halv år uten tegn til noe gale fra den biten. Bortsett fra siste chipet som går altfor rikt. Vet ikke hvem som har sagt noe ang tenningsbank, men har snakket med han som har laget chipet og det er veldig lite sannsynlig at det er tenningen sin feil.

 

 

 

ikke overrasket over at motoren din tar kvelden når du lader over 2 bar uten en live mapping , umulig og vite om den får nok bensin hele veien .

selv om du peaker 2 bar eller bare tidvis har mye trykk .

VELDIG ugunstig å kjøre med org eksos og med slikt trykk , heller rart at motoren din holdt så lenge som den gjorde

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

prøvde du ikke garret t-34 turbo? kan du legge ut papirer på de andre turboene? til og med min turbo lader tidligere enn dette, var meget skuffendes tall med denne turboen som skulle være så bra, men hadde vert bra og sammenlignet med dem andre turboene som du har prøvd

 

 

thomas.jpg

 

Samme motor, samme rulle. Turbonetics E46.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

ehhh, krx er jo boss i forhold hehe, er jo 100nm mere med netics turboen og 10 hk mere, steike nå hadde det vert artig med garret sine papirer, vær snill og si dere har dem og

 

er dette på hjula eller i motor?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

I motor.

 

har du garret sine papirer og? de hadde vert konge og sett

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hvist det blir meget lavt beløp så er jeg med på å spleise, 100kr hver så får jo alle svar hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

thomas.jpg

 

Samme motor, samme rulle. Turbonetics E46.

 

Hvis jeg husker rett og er blitt korrekt informert rett så hadde denne motoren:

 

1. Lav komp stempler som passer E46 turboen greit.

2. Portet topp.

3. Jenspeed innsug.

4. Peaket 1,9 BAR ladetrykk.

5. Turboen raste pga overrusing da den gikk på overkapasitet på denne effekten ved dette ladetrykket.

 

Med en motor som er tilsvarende tilpasset KRX 400 er jeg sikker på man får bedre resultat.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ka trykk er det kjørt med her??

hmmm trur pelle ikkje tok utfordringa mi.... jaja da er eg ferdi med denne tråden hverfall.....

 

Det var ingen utfording. At jeg skal bruke min egne penger for å kjøpe turbo til deg for at du skal få bedre resultater enn du får med mindre effektive turboer er selvfølgelig 100 % uinteressant for meg. Alle (med ett unntak) som jeg kjenner som kjører NTS turboer er fornøyd, men selv når disse skriver dette her inne så tror man ikke på det. Dette vil garantert ikke endre seg selv om du gjentar dette, og dette skal altså jeg kaste bort mine egne penger på. Festlig forslag.

 

Når du stadig vekk skal "utfordre" meg til å levere gode turboer, så forsterker jo det bare mistanken om at du egentlig ikke er så imponert eller fornøyd med de turboen du selv har brukt frem til nå, noe som faktisk ikke er så overraskende som man skulle tro. Bytt ut Benspeed sin gamle T61 med SX 700 turboen han har for salg så skal du få se noe interessant.

 

For meg er det selvsagt totalt uinteressant å utfordre deg eller andre til å stille med klinkekule eller dreticsturboer til meg. Jeg er nemlig ikke i tvil om hva som er best og hvis noen har en annen oppfatning så værsågod, synd for deg og flott for oss som er fornøyd og som ikke er redd for å si det.

 

Siden sist sier ryktene at turbofun.no har montert SRX300 turbo på en motor og ser selvsagt strålende fornøyd med ett resultat som overgikk forventningen. Vi får se om han gidder å kommendere dette her inne og bli angrepet fra alle kanter.

 

Det stemmer sånn ca. ja. Komp. skal være 7,7:1.

 

Bra.

Og hvordan tror du det hadde gått med standard motor og 1,3 BAR?

 

Teoretiske beregninger idikerer 323 hk, selv med portet topp, Jenspeed innsug og bedrøvelig spool up.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...