Jump to content

trenger hjelp med registrering


torpecossie

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg en nederlansk 89mod 2wd sedan cosworth. kun tollet.

var på førstegangs godkjenning med bilen og fikk mangel på lamda og kat. noe som ikke er orginalt på 2wd.

men på grunn av norske regler må jeg ha kat etter 1.1.1989.

Ringte så drammen og de kunne godkjenne den uten kat, viss jeg kunne finne dokumentasjon

på at bilen min ble registrert uten kat i nederland i 1989.

Hvor får jeg tak i sånne pappirer.???

jeg er sikkert ikke den eneste i norge med 89mod 2wd?? hvordan løste dem problemet??

 

 

kan noen hjelpe meg med dette.??

 

på forhånd takk

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i akkurat samme situasjon i Jan. -97.. -Importerte en -89mod ifra Hamburg, der også mangel på kat.. Da ble det til at jeg skreiv en søknad om godkjenning på historisk grunnlag, -som ble godtatt. Men er 10 år siden nå da, tror ikke det er gor nok grunn lengre, men går an å prøve.. Så vidt jeg vet er det "Lille Rudi" her på forumet som har den bilen nå, -om han ikke har solgt den videre..

 

Men koster ikke all verden for en kat nå i disse tider heller da... 3-4 lapper. Er værre å få kobla lamda på en ECU som ikke er laget for det, men mulig det går å justere på co-skruven til det er bra, midlertidlig til den er godkjent? -veit ikke.. :unsure:

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...