Jump to content

Godkjenning av cosworth hos BT


86cosworth

Recommended Posts

Hei.

 

Lurer bare på et par små ting. Nå nærmer det seg vår og sommer og jeg skal ta turen på BT og få skilt på cosworthen.

MÅ bilen være helt org ? Jeg har jo satt på Eibach senkesett og Turbogroove skiver med refstuff klosser. Vil ikke få noen problem med det ? Hvite blinklys er det også, har det noe å si?

 

Kjører jo også med 8x17" compomotive MO med ET35. Det blir vel ikke så lett og få gjennom? Eller ??

 

Noen her som kan fortelle hva dem hakket på når Dere var og fikk bilen på norske skilter?

 

 

 

 

på forhånd takk.

 

mvh

Hans Christian

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

jeg har akkurat vært og vist min cosworth. det dem plukka på var rust på skiver, papirer på senkesett.

hvite blink og sota baklykter var det ingen klager over. men husk papirer på hk og andre spesi opplysninger.

jeg hadde også 7.5 17" felger med 205 40 montert på bilen men ingen påpek for det.

mangla bare kat og lamda, på en 2wd cosworth. hvem har vel det orginalt? he he

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

jeg har akkurat vært og vist min cosworth. det dem plukka på var rust på skiver, papirer på senkesett.

hvite blink og sota baklykter var det ingen klager over. men husk papirer på hk og andre spesi opplysninger.

jeg hadde også 7.5 17" felger med 205 40 montert på bilen men ingen påpek for det.

mangla bare kat og lamda, på en 2wd cosworth. hvem har vel det orginalt? he he

Nå har jeg TUV papir på bilen selfølgeli, der står det vel HK og resten av opplysningene? Har også papir på senkesettet.

Tok dem og testa bilen for svakheter i understell ? Sjekka dem ABS? Målte dem Avgssen , CO2? Evt, hva fikk du på den?

Måtte du legge frem papir på at du hadde tatt 4-hjulskontroll etter senking? Mangla du kat sier du? Fikk du mangel på kat på en 2wd?

 

Motor-rommet mitt er orginalt bortsett fra OMP-tårnstag og bosstcontrol, men boostcontrollen skal fjernes.

 

Hva måtte du betale??

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg TUV papir på bilen selfølgeli, der står det vel HK og resten av opplysningene? Har også papir på senkesettet.

Tok dem og testa bilen for svakheter i understell ? Sjekka dem ABS? Målte dem Avgssen , CO2? Evt, hva fikk du på den?

Måtte du legge frem papir på at du hadde tatt 4-hjulskontroll etter senking? Mangla du kat sier du? Fikk du mangel på kat på en 2wd?

 

Motor-rommet mitt er orginalt bortsett fra OMP-tårnstag og bosstcontrol, men boostcontrollen skal fjernes.

 

Hva måtte du betale??

 

mine tuv pappirer inneholdt ikke den infoen om hk og lengde bredde osv i vertfall. kan hende du har noen andre tuv pappirer.bilen min er fra nederland og der står det ikke en dritt i vognkort om dette heller. dem målte ikke avgass på grunn av at jeg manglet

kat og pappirer på virket turtall avgassen skulle måles på. kostet 550 kr for kontrollen

 

dem tok ikke bilen min engang av tralla. he he.det sitter svarte senkefjærer på bilen min, han spurte etter pappirer men

jeg sa at svart er originalt og da satte han ok på kontroll arket sitt.

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

mine tuv pappirer inneholdt ikke den infoen om hk og lengde bredde osv i vertfall. kan hende du har noen andre tuv pappirer.bilen min er fra nederland og der står det ikke en dritt i vognkort om dette heller. dem målte ikke avgass på grunn av at jeg manglet

kat og pappirer på virket turtall avgassen skulle måles på. kostet 550 kr for kontrollen

 

dem tok ikke bilen min engang av tralla. he he.det sitter svarte senkefjærer på bilen min, han spurte etter pappirer men

jeg sa at svart er originalt og da satte han ok på kontroll arket sitt.

og du fikk den godkjent?? Var dette nå i 2007 ? -og pris :blink:

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

og du fikk den godkjent?? Var dette nå i 2007 ? -og pris :blink:

 

alt ble godkjent bortsett fra at jeg mangla kat og lamda. og pappirer på hk og motorvolum. ellers så gikk det kjempebra.

er du heldig så gjør det sikkert det for deg også. husk og ta ut den boost kontrolleren. tror ikke den er veldig populær. he he

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

alt ble godkjent bortsett fra at jeg mangla kat og lamda. og pappirer på hk og motorvolum. ellers så gikk det kjempebra.

er du heldig så gjør det sikkert det for deg også. husk og ta ut den boost kontrolleren. tror ikke den er veldig populær. he he

ja, skal fjerne boostcontrollen å sette tilbake den orginale dingsen (amalventil eller hva det heter).

 

Har papir på bilen fra Italia, det er vel vognkortet regner jeg med.

 

Der står det : cilinderata (noe jeg tror eg volum) 1993. Kw: 147. (ble bare 196hk det?!)

Står ikke noe om vekta på bilen.. Men vekt har dem jo på biltilsynet. Hadde du org eksos?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde 3" men det spilte jo ingen rolle så lenge jeg mangla kat. sa egentlig ikke noe spess

 

Vil du ikke si for mye du betalte eller ? Har jo spørt deg 3 ganger nå :ph34r: Fikk du skiltene samme dagen ?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

mine tuv pappirer inneholdt ikke den infoen om hk og lengde bredde osv i vertfall. kan hende du har noen andre tuv pappirer.bilen min er fra nederland og der står det ikke en dritt i vognkort om dette heller. dem målte ikke avgass på grunn av at jeg manglet

kat og pappirer på virket turtall avgassen skulle måles på. kostet 550 kr for kontrollen

Vil du ikke si for mye du betalte eller ? Har jo spørt deg 3 ganger nå :ph34r: Fikk du skiltene samme dagen ?

 

Tror han har skrevet det hver gang du har spurt .

Link to comment
Share on other sites

for kontrollen ja! -snakker om engangs avgiften jeg da men....... :wacko:

 

 

har du lest JOKER ???

 

 

 

Tror han har skrevet det hver gang du har spurt .

 

Har du ikke mer å si om denne saken så trenger du heller ikke svare!!! *****

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

snakka med en på tekninsk avdeling idag. Ang. det med katalysator og CO2 så gjaldt dette på biler fra 1991. jeg slipper unna med den gamle Volum avgiften og får ikke pålegg om katalysator. Spørde også ang. Compomotive felgene mine, jeg kunne ha ett innpress som var + - 7. Jeg har ET35 på mine, no som gjør at det er fullt lovlig. Bredden hadde ingenting å si så lenge dekket hadde rulleomkrets uten mer en 5% vik. Lys og lykter spørte jeg også om, og så lenge lyktene er E-merket hadde det ingenting å si, så de hvite baklyktene mine går også gjennom en slik kontroll. Men i 1971 kom en regel om at det måtte blinke oransjt i blinklysa, så oransje pærer måtte settes inn.

 

Han jeg snakka med ønska meg lykke til å sa at det dette kom til å gå veldi bra. Måtte bare huske å få bilen på 4-hjulskontroll før jeg gikk på BT pga. senkesettet. Veldi hyggelig mann rett å slett. Dette var altså Teknisk Avdeling.

 

For andre som vil snakke med Dem er tlf. nr. 51 91 16 20.

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

som svar på pris så er min 88 mod pris satt til rundt 43 tusen. takk norge for disse trivelige avgifter.

 

Skjønner ikke helt det. Du har ikke noen krav til katalysator heller forresten. Tok dem avgifta etter Co2 eller volum slik som før ??

Merklelig visst det skal bli gjort forskjell på dette også!!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Tror han har skrevet det hver gang du har spurt .

 

Av og til skrives et innlegg og når det postes så er det allerede poste av andre , på dette formet kan man ikke gå inn og slette innlegget som desverre er blitt svart på !

 

Og ja jeg har lest ditt svar idag 13/03 kl.1758.15, men det er en som ikke skrev hva han spurte prisen på !

Men tror, om du hadde skrevet i klartekst at det var avgiften du spurte etter , så ville ikke tråden blitt så lang .

*

for kontrollen ja! -snakker om engangs avgiften jeg da men....... wacko.gif

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt det. Du har ikke noen krav til katalysator heller forresten. Tok dem avgifta etter Co2 eller volum slik som før ??

Merklelig visst det skal bli gjort forskjell på dette også!!

 

det er etter effekt og volum jeg har regnet etter. i norge kom kravet om kat i 1989. derfoe må jeg ha kat. bilen

min er uheldigvis regga første gang i feb 89

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

det er etter effekt og volum jeg har regnet etter. i norge kom kravet om kat i 1989. derfoe må jeg ha kat. bilen

min er uheldigvis regga første gang i feb 89

 

biler som orginalt fra fabrikk ble levert uten katalysator er det ikke katalysatorkrav på. det har jeg ringt og forhørt meg om på teknisk avdeling i oslo hvertfall...

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

1989 kom det krav om kat. ja. Dette sa han jeg snakka med idag også. Trodde ikke det skulle koste 43k men.. Har ikke regna på det selv enda, skal ringe tollvesenet i morgen og få dem til å gjøre det for meg. Da får jeg den eksakte prisen håper jeg.

Burde hvertfall det...

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

legger på litt;

i 1989 kom det krav om at alle biler som ble solgt(nytt) og registrert i norge etter 1.1.1989 måtte ha katalysator. er bilen levert uten katalysator fra fabrikk, og registrert innen EU etter denne datoen, skal det ikke være krav om katalysator dersom bilen registreres i norge.

det er hva jeg fikk høre av ansvarlig for teknisk avdeling i Oslo, men det er mulig andre sier andre ting evt. reglene er endret (noe jeg IKKE håper da det får konsekvenser for min del:/)

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

du har nok rett. Ble ikke snakka så innviklet om det i min samtale..hehe B) Liten ting som ikke var fullt så kjekt var at jeg ikke fikk bestemme skiltet mitt selv.. hehe :P Ville ha RS , men det gikk ikke...hehe ;)

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

legger på litt;

i 1989 kom det krav om at alle biler som ble solgt(nytt) og registrert i norge etter 1.1.1989 måtte ha katalysator. er bilen levert uten katalysator fra fabrikk, og registrert innen EU etter denne datoen, skal det ikke være krav om katalysator dersom bilen registreres i norge.

det er hva jeg fikk høre av ansvarlig for teknisk avdeling i Oslo, men det er mulig andre sier andre ting evt. reglene er endret (noe jeg IKKE håper da det får konsekvenser for min del:/)

 

det biltilsynet i drammen sa, var att jeg måtte få tak på dokumenter som informerte om at min bil ble registrert uten kat i 89.

og at det er kun drammen BT, pluss noen få til som kunne godkjenne en bil i norge uten kat etter 89.

jeg viste desverre bilen min på gjøvik trafikkstasjon først og fikk beskjed om at min bil var uorginal og ombygd på grunn av

mangel av kat og lamda. jeg hadde visst også uorginal eksos manifoild. ble litt irritert når dem står og sammenligner min 2wd

med en 4*4. huff. nå venter jeg bare på at ford skal få ut fingeren og gi meg den infoen jeg trenger.

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...