Jump to content

*LØST* Bytte av stabstagforinger


KooPa

Recommended Posts

Jeg skulle bytte stabstagforingene i går, men kom ikke så langt.

Prøvde først å bare løsne de boltene og presse/slå bare foringen inn, uten den nye braketten. Så søkte jeg på forumet her og fant ut at det er 2 muligheter når man bytter disse. Bøye braketten, sette inn foringen og bøye tilbake. Eller senke traversen for å komme til begge boltene. Jeg valgte det første.. Problemet er at jeg ikke får i den fremre bolten fordi jeg ikke får bøyd braketten riktig.

 

Jeg har derfor tenkt å senke traversen for å komme til disse boltene. Men er det kun 1 bolt på hver side? Den bolten som sitter like ved disse foringene? Prøvde å ta ut denne på ene siden, men det hjalp ikke.

 

Men holder det å sette en bukk under på hver side og jekke bilen med en jekk, eller må jeg ha 2 jekker også?

Evt kan jeg sette bilen på bukker og bruke jekk til å senke traversen, kanskje lettere det?

Edited by KooPa

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Visst du løyser traversen helt, så må du huske å få den sentrert ved mont, ellers blir bilen forferdelig å kjøre. Vi løyser de bakre boltene, presser ned med et spett, og legger en klosse imellom, men det går uten å løyse også, bruk en stor vannpumpetang og klem ned bøylen når du setter i bolten

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset. Det fungerte med spett.

Bare løsnet ene siden og satte kloss i mellom.

Skjønner ikke hvorfor vi ikke tenkte på å presse ned med spett.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...