Jump to content

Topp pakning til DOHC


Egil

Recommended Posts

OBS. Ikke bruk vanlig frostveske, da den etser i toppen og varmeapparatregisteret.

Hvilken type frostvæsker er å anbefale .

-----------------------------------------

Ikke som topix

Redigert bort

---------------------------------------------

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

Kjøp den frostvesken som er på de nyeste Fordene.

Feil frostveske og tett varmeapp.register er grunnen til at toppakningen ryker på Dohc og tidlig Zetec.

 

Når registeret er "tett" sirkulerer ikke kjølevannet i dohc motoren føre termostaten åpner , noe som medfører koking og som igjen fører til sprekt topp og nedsunkne ventilstyringer.

Med tett mener jeg ikke god nok sirkulasjon. Hvis varmeapp. begynner å bli svakere på en med dohc-motor , bør registeret skiftes snarest. Det er noen plastikk"skruer" som løsner inne i registeret. Ser ut som makaroniskruer.

Da du spyler med hageslangen ser det normalt ut , men koblet til motoren er det ikke bra nok , og bare den ene slangen blir skikkelig varm.

 

Den gamle frostvesken forhindrer ikke spenningsrekkefølgen som vi lærte få fysikken føre vi ble tørre bak øra , og da ofrer aluminiumen seg for stålet , og du får toppakninglekkasje.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp den frostvesken som er på de nyeste Fordene.

Feil frostveske og tett varmeapp.register er grunnen til at toppakningen ryker på Dohc og tidlig Zetec.

 

Når registeret er "tett" sirkulerer ikke kjølevannet i dohc motoren føre termostaten åpner , noe som medfører koking og som igjen fører til sprekt topp og nedsunkne ventilstyringer.

Med tett mener jeg ikke god nok sirkulasjon. Hvis varmeapp. begynner å bli svakere på en med dohc-motor , bør registeret skiftes snarest. Det er noen plastikk"skruer" som løsner inne i registeret. Ser ut som makaroniskruer.

Da du spyler med hageslangen ser det normalt ut , men koblet til motoren er det ikke bra nok , og bare den ene slangen blir skikkelig varm.

 

Den gamle frostvesken forhindrer ikke spenningsrekkefølgen som vi lærte få fysikken føre vi ble tørre bak øra , og da ofrer aluminiumen seg for stålet , og du får toppakninglekkasje.

 

Den er jeg md på fult ut!! ;)

Min DOCH ville ikke bli skikkelig varm her i vinter ble bare værre og værre, jeg satte trykk på det å fikk blåst gjennom, fylte opp igjen kjøle væske, da gikk det 3 dager så begynte den å tåkelegge bila bak meg. hehe

brukte mellom 1 og 2 liter på mila med VANN.

hehe

Så den gikk toppen på ganske kjapt, så det stemmer nok bra det.

Litt irriterende egentlig, akkuart eu. godkjent å motor hadde bare gått 92 tusen. :(

Så da kjøpte jeg meg opel omega i steden for. hehe.

Edited by Per-joar
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...