Jump to content

Driver å bygger styling


kimsa

Recommended Posts

Sommerens prosjekt er å bygge styling. Jeg blir i løpet av de neste dagene ferdig med å utforme front leppa til bilen min. Den er omhyggelig skåret ut og pusset pen ut av en diger blokk med styrofon ( tror det er det den blokka med slik rosa/lilla tett issopor hette )..

 

Det jeg nå lurer på er hvordan jeg går videre for å gjøre denne hard i overflaten.. Skal kun lage en utgave så skal legge på noe rundt formen min, altså ikke lage støpeform..

 

VEit jeg må bruke glassfiber sparkel, men må vel kanskje bruke glassfiber matter, å ikke bare glassfibersparkelen..

 

Ellers tror jeg ut ifra mitt kloke hode at jeg må legge på noe innerst på styrofon modellen min, hvis ikke vil vel den smelte pga polyesteren, vil den ikke???

 

 

Jeg er åpen for alle mulige tips og triks, og vil nødig ødelegge den modellen jeg har laget, for der er det mange timer med pussing!!

Link to comment
Share on other sites

sleng ut no bilder , da er det enklere å se hva du har å jobbe med

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Det jeg gjorde da jeg støpte var at jeg teipa overalt med biltema maskeringteip.. da denne ikke limer så sterkt og løsner fra underlaget ganske lett..

Men sleng inn noen bilder av hvordan du gjør dette da... lettere å gi tips på noe man ser..

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

oki, var ganske lurt det med tapen egentlig, men jeg skal liksom armere rundt hele styrofon delen med glassfiber tenkte jeg, skal slenge ut bilder så fort jeg får tatt noen. Må bare opp i låven til en kompis og ta noen først!!!

 

Blir spennende å prøve.. Kommer til å bli laget mange deler i løpet av sommeren om jeg får til front leppe..

 

Da blir det sideskjørt, bakskjørt, bakrutesenker, og øyelokk neste... mangler bare en vinge da.. Kan bli tøft det her

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takk, viste ikke helt hva det het selv, veit bare det er trykkfast isolasjon.

 

Ressultatet kommer nok til å bli bra, men er litt usikker på hvordan det blir etter lakkering, for fy fader å vanskelig det er å få til slette flater. Er ikke store bulken som skal til før en ser det med klar lakk utenpå! HAFF

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Takk, viste ikke helt hva det het selv, veit bare det er trykkfast isolasjon.

 

Ressultatet kommer nok til å bli bra, men er litt usikker på hvordan det blir etter lakkering, for fy fader å vanskelig det er å få til slette flater. Er ikke store bulken som skal til før en ser det med klar lakk utenpå! HAFF

noen lag med gladpach

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Takk, viste ikke helt hva det het selv, veit bare det er trykkfast isolasjon.

 

Ressultatet kommer nok til å bli bra, men er litt usikker på hvordan det blir etter lakkering, for fy fader å vanskelig det er å få til slette flater. Er ikke store bulken som skal til før en ser det med klar lakk utenpå! HAFF

 

Åssen går det her a? :rolleyes:

 

Har du noen bilder?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...