Jump to content

Det var ikke automatkassa!


kinny

Recommended Posts

Girkassa mi har tulla lenge nå, og trodde vi måtte bytte hele greia. Helt til jeg kjørte den på test på Ford i dag, og fikk vite at det IKKE var girkassa, men en liten elektronisk duppedings som forteller kassa hvilket gir den står i. Den koster bare ca 600,- og er MYE bedre enn å gi ca 4500,- for en brukt kasse. *grøss*

 

SÅ hvis dere vet om noen med mondeo -95 mod (f.eks) med automat som "fusker" og virker som om den ikke vet hvilket gir den skal velge, så kjør den heller på en test, enn å bytt hele automatkassa.

 

PS: Det ER en grunn til at folk står på delelageret har jeg funnet ut. Spurte de om hva de trodde kunne være galt med kassa mi sist uke, og de sa bare "bytt hele kassa! eller send den på overhaling hos oss. Koster ca 15-20 000,-"

 

Jeg er ikke dum selv om jeg er jente..

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz
Girkassa mi har tulla lenge nå, og trodde vi måtte bytte hele greia. Helt til jeg kjørte den på test på Ford i dag, og fikk vite at det IKKE var girkassa, men en liten elektronisk duppedings som forteller kassa hvilket gir den står i. Den koster bare ca 600,- og er MYE bedre enn å gi ca 4500,- for en brukt kasse. *grøss*

 

SÅ hvis dere vet om noen med mondeo -95 mod (f.eks) med automat som "fusker" og virker som om den ikke vet hvilket gir den skal velge, så kjør den heller på en test, enn å bytt hele automatkassa.

 

PS: Det ER en grunn til at folk står på delelageret har jeg funnet ut. Spurte de om hva de trodde kunne være galt med kassa mi sist uke, og de sa bare "bytt hele kassa! eller send den på overhaling hos oss. Koster ca 15-20 000,-"

 

Jeg er ikke dum selv om jeg er jente..

 

Om det ikke var samme verkstedet som tok testen håper jeg du tar en tur innom og gir dem en oppstrammer! Hørt om flere saker hvor verksteder prøver å tjene mer på enkle ting <_<

Link to comment
Share on other sites

Om det ikke var samme verkstedet som tok testen håper jeg du tar en tur innom og gir dem en oppstrammer! Hørt om flere saker hvor verksteder prøver å tjene mer på enkle ting <_<

 

Det var samme verksted som tok testen. Ford verksted!

I sta så spurte jeg etter et relè (skrives det sånn? :P) til vindusheisen i førerdøra. Vi har målt og sjekket den, og den er litt død. Har sjekket motoren der også. Så jeg sa at vindusheisen ikke funka, og jeg måtte ha nytt relè. "Nei" sa han i delelageret. "Det var nok hele vindusheisen som var ødelagt". Jeg prøvde å forklare at NEI, det var det ikke. Han ville ikke høre, og jeg prøvde å spørre om han hadde et sånn relè. Nei, jeg måtte nok ta det med, slik at han fikk sett på det selv. Han kunne ikke vite hva slags relè det var. De gjør jo ikke jobben sin.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det var samme verksted som tok testen. Ford verksted!

I sta så spurte jeg etter et relè (skrives det sånn? :P ) til vindusheisen i førerdøra. Vi har målt og sjekket den, og den er litt død. Har sjekket motoren der også. Så jeg sa at vindusheisen ikke funka, og jeg måtte ha nytt relè. "Nei" sa han i delelageret. "Det var nok hele vindusheisen som var ødelagt". Jeg prøvde å forklare at NEI, det var det ikke. Han ville ikke høre, og jeg prøvde å spørre om han hadde et sånn relè. Nei, jeg måtte nok ta det med, slik at han fikk sett på det selv. Han kunne ikke vite hva slags relè det var. De gjør jo ikke jobben sin.. :unsure:

 

du burde be om å få snakke med sjefen å gi han hele historien tydelig at fyren på delelager her er en bedreviter som IKKE gjør jobben sin :(

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Var det på Gjøvik?

 

 

Ja.. Ikke meningen å spre dårlig rykte om de, for jeg har fått topp service ellers. Men akkurat de på delelageret er lite medvillige til å tro på det jeg sier..

Link to comment
Share on other sites

Ja.. Ikke meningen å spre dårlig rykte om de, for jeg har fått topp service ellers. Men akkurat de på delelageret er lite medvillige til å tro på det jeg sier..

:blush: Saklig kritikk har ingen vondt av, tvert i mot..

Skal gi beskjed

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...