Jump to content

Tankmåler i MK1

Recommended Posts

Guest Ford_V6
Posted

Hei!

Jeg har et par spørsmål ang tankmåleren i min Mondeo -96mod.

Jeg har lagt merke til at den flytter seg ca 3mm frem og tilbake når jeg har full tank.

Og nå har jeg kjørt ca 5mil på under reserve...nåla står i bunn akkurat under der markeringa for reservetanken er.

Noen som har noen forslag til hva det kan være?

Jeg lurer litt på om det kan være spenningsstabilisatoren bak på instrumentet.

Og hvordan er det med den reservelampa. Begynner den å lyse uavhengig om tankmåleren virker eller ikke?

Jeg har aldri sett den, og vet ikke engang hvor den er. Noen som kan forklare? :blush:

Noe av grunnen til at jeg ikke har sett den kan kanskje være at siden måleren mest sannsynlig viser feil, har jeg ikke kjørt den tom nok.

På forhånd takk! :)

Posted
Og hvordan er det med den reservelampa. Begynner den å lyse uavhengig om tankmåleren virker eller ikke?

Jeg har aldri sett den, og vet ikke engang hvor den er. Noen som kan forklare? :blush:

Noe av grunnen til at jeg ikke har sett den kan kanskje være at siden måleren mest sannsynlig viser feil, har jeg ikke kjørt den tom nok.

På forhånd takk! :)

En annen grunn kan nok være at det ikke er slik lampe på bilen din :lol:

Over til fienden...

Guest Ford_V6
Posted
En annen grunn kan nok være at det ikke er slik lampe på bilen din :lol:

Det er godt mulig det. :unsure:

Men det står da i instruksjonsboka at det skal være det, og etter hva jeg kan huske sto det ikke noe om at det var evnt. kun på spesielle modeller.

Fant heller ikke ut hvor den skulle være i instr.boka.

Jaja, får vel heller prøve å finne ut hva som feiler instrumentet da tenker jeg. :rolleyes:

Guest SAmundsen
Posted
Lampa er i hvertfall bildet av tanken på tank målerern din. Den begynner å lyse. Min lyste før, men har sluttet for snart 2 år siden.. Ble ikke byttet fordi ford sa hele dashbordet måtte tas ut for å bytte den!

hele dashen? er vel bare å ta ut instrumenthuset??? er bare 4 skruer hvis jeg ikke husker feil..