Guest Compom Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Glødeikonet har begynt å blinke i bilen min! NOen idë om hva det kan være? Har byttet kamføler på denne, så det er det ikke. Bilen starter og går som normalt. 2002 TDCi forresten, 130 hk!
bart Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 det indikerer en feil i motorstyrings systemet ditt du må få lest ut feikoder på ford evt annet verksted som klarer å kommunisere med bilen din
Guest Compom Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Jepp. Skal på verksted ikveld forhåpentligvis. Bilen er chippet med en "powerboks". Men dette har jeg kjørt med problemfritt i et halvt år nå, så det skulle vel ikke spille noen rolle?
kimsa Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Jepp. Skal på verksted ikveld forhåpentligvis. Bilen er chippet med en "powerboks". Men dette har jeg kjørt med problemfritt i et halvt år nå, så det skulle vel ikke spille noen rolle? Powerboks kan fort få den glødelampa til å lyse. Var første jeg tenkte når jeg leste posten din, at du har det, men sto ikke noe før litt lengere ned. Kan være at justeringa har flyttet seg en mm eller noe.. Prøvekjørte en Passat som hadde powerboks en gang, plutselig begynte lampa å lyse når den ble presset maks. Skumle greier de boksene det Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Guest Compom Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Da ble bilen dratt med til Ford Sandefjord på hengern til Wingdude,(siden den ikke ville starte i det hele tatt i dag morges) og det ble konstatert en stykk død dyse... SÅ hvis noen lurer, blinker glødeikon-lampa di så kan det hvertfall være a) kamakselføler eller b)dysene dine. A er billig b er dyrt..
WingDude Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Disse dysene er visst et kjent problem på disse motorene, som i værste tilfelle kan føre til motorhavari. Enkle å bytte, men trenger visst en programmering med IDS for å funke etterpå.
Mondeo Power Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Disse dysene er visst et kjent problem på disse motorene, som i værste tilfelle kan føre til motorhavari. Enkle å bytte, men trenger visst en programmering med IDS for å funke etterpå. Stemmer det, 16 tall/bokstaver pr. dyse som må legges inn med ids ved skifte.
Recommended Posts