Jump to content

Spm ved bytte av "girvelger"? (Mk1 automat)


kinny

Recommended Posts

Jeg fikk beskjed om at jeg må bytte en såkalt girvelger på automatkassa mi.

Det de også sa, (noe de ikke utdypte noe mer) var at jeg måtte ha bilen min inn igjen etter at jeg hadde bytta delen for å "legge inn nye koder".

 

Hva vil dette si, og MÅ jeg gjøre dette? Hva skjer hvis jeg ikke gjør det?

 

Bilen er en Mk1 Mondeo, 2.0L, 16V, automat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk beskjed om at jeg må bytte en såkalt girvelger på automatkassa mi.

Det de også sa, (noe de ikke utdypte noe mer) var at jeg måtte ha bilen min inn igjen etter at jeg hadde bytta delen for å "legge inn nye koder".

 

Hva vil dette si, og MÅ jeg gjøre dette? Hva skjer hvis jeg ikke gjør det?

 

Bilen er en Mk1 Mondeo, 2.0L, 16V, automat.

Bare å prøve det, du gjør ikke noe galt med det, men det er ikke sikkert bilen blir noe bedre før du får sletta feilkoden. Det varierer litt etter feiltype, og akkurat automatkassa er jeg usikker på. Men hvis det fungerer uten nå, er jo muligheten for at ved ev. andre problemer senere vil få feil diagnose, pga at en tidligere feilkode ikke er slettet

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Bare å prøve det, du gjør ikke noe galt med det, men det er ikke sikkert bilen blir noe bedre før du får sletta feilkoden. Det varierer litt etter feiltype, og akkurat automatkassa er jeg usikker på. Men hvis det fungerer uten nå, er jo muligheten for at ved ev. andre problemer senere vil få feil diagnose, pga at en tidligere feilkode ikke er slettet

 

Tusen takk :) Da får jeg sende den inn etter jeg har satt inn girvelgeren. Den settes inn i morgen, så da blir det nok bra :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...