Guest morty Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Har en turbonetics: 30427 E-46 t04 med kkk flens men tenkte jeg skulle bruke den på cosworthen men den er beregnet for ekstern wg. Funker det å bytte til et T3 eksoshus med intern wg? eller blir det bare tull takker for svar.
cossie_storm Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 hva slags oppsett har du? cosw har org t3 den Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Hovden Racing Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Bare å prøve det. Regner med det går.. Hmm.. Hadde nesten vurdert og solgt den turboen og kjøpt meg en annen jeg men. Bare baklokket til intern wg koster jo 2500kr. eksoshuset husker jeg ikke.
RS 1000 Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Har en turbonetics: 30427 E-46 t04 med kkk flens men tenkte jeg skulle bruke den på cosworthen men den er beregnet for ekstern wg. Funker det å bytte til et T3 eksoshus med intern wg? eller blir det bare tull takker for svar. I utgangspunktet har de fleste E46 turboer steg II eller steg III turbinhjul. Dette er større enn ett standard T3 turbinhjul og derfor vil ikke T3 turbinhuset passe, men jeg har også sett T3 turbo "oppgradert" med E46 kompressor, så det er mye rart ute å går. Du får måle diametrene på begge turbinhjulene og sammenligne. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Hovden Racing Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Bare å prøve det. Regner med det går.. Hmm.. Hadde nesten vurdert og solgt den turboen og kjøpt meg en annen jeg men. Bare baklokket til intern wg koster jo 2500kr. eksoshuset husker jeg ikke. Jeg mente att du tar eksoshus og baklokk fra en annen E46.. Passer ikke fra Garrett T3.
RS 1000 Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 Bare å prøve det. Regner med det går.. Hmm.. Bare baklokket til intern wg koster jo 2500kr. eksoshuset husker jeg ikke. En kammerat ville for en stund tilbake teste effektforskjell ved bytte fra A/R 0.63 til A/R 0.82 turbinhus på E50 turboen sin. Mener at han sa det kom på uaktuelle 2900,- (Det endte (selvsagt) med at han kjøpte IRX 450 i stedet). Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest morty Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 ok. konklusjon: org t3 eksos hus passer ikke på turboen.? takker for alle svar!
Guest Sipowicz Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 En kammerat ville for en stund tilbake teste effektforskjell ved bytte fra A/R 0.63 til A/R 0.82 turbinhus på E50 turboen sin. Mener at han sa det kom på uaktuelle 2900,- (Det endte (selvsagt) med at han kjøpte IRX 450 i stedet). "Selvsagt" - virker litt merkelig etter å ha lest dette og talla den presterer i f.eks dette bygget.
RS 1000 Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 (edited) "Selvsagt" - virker litt merkelig etter å ha lest dette og talla den presterer i f.eks dette bygget. Det kan jeg godt forstå, men de som har IRX 450 rundt her har helt motsatt erfaring en det som fremkommer i i de trådene du linker til. Kan nevne at en kammerat som nettopp har fått startet opp 2,3L 8V Volvomotoren sin for sesongen klarer 1,5 BAR på ladetrykkmåleren bare ved å fri ruse til 6500 o/min! Selvsagt hysterisk respons og totalt forskjellig fra Turbonetics E50 steg III A/R 0.63 turboen han kjørte på denne motoren tidligere. Dersom du ønsker bekreftelse så kan du sende meg en PM slik at du kan få mob nummeret hans. Innledningsvis lurte også jeg fælt på hva som kan ha skjedd med motor nr 4. Edited May 9, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
to far gone Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Det kan jeg godt forstå, men de som har IRX 450 rundt her har helt motsatt erfaring en det som fremkommer i i de trådene du linker til. Kan nevne at en kammerat som nettopp har fått startet opp 2,3L 8V Volvomotoren sin for sesongen klarer 1,5 BAR på ladetrykkmåleren bare ved å fri ruse til 6500 o/min! Selvsagt hysterisk respons og totalt forskjellig fra Turbonetics E50 steg III A/R 0.63 turboen han kjørte på denne motoren tidligere. Dersom du ønsker bekreftelse så kan du sende meg en PM slik at du kan få mob nummeret hans. Innledningsvis lurte også jeg fælt på hva som kan ha skjedd med motor nr 4. Motor nr 4 har irx 450 å bremset savner jo bremsepapirer fra en motor med irx 450 som faktisk viser effekt utover forventet /i forhold til oppsett ?? fins det ,eller er dette motorer som går så bra at de bare spinner ut av rulla litt provoserende nå men NOEN burde jo kunne dokumentere dette?? HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Loffen Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Enig med to far gone... Nå får du snart komme med noe håndfast bevis, eller lukke brødsaksa... Hvem som helst kan sitte å skryte på seg ditt og datt, men få kan dokumentere det... Tenk for en følelse og få satt alle oss "uvitende og ulærte" skikkelig på plass, men det klarer du iallefall ikke kun med svada desverre... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
capri-rs Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=41521 er ein her som driver å roter på litt med irx 450 "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
to far gone Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=41521 er ein her som driver å roter på litt med irx 450 greit det men nok en post med bare prat en som hevda 450 hk , en annen som anslo 385 hk eller noe sto null om resten av oppsett kun problemer med ladetrykk he he HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
capri-rs Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 (edited) skulle ønske papirer sjøl på NTS/STS turboer (har kjøpt en irx 600) men har kun tom einar aaserud sitt utsagn som grunn til at eg kjøpte den han var i hvertfall fornøyd har sett bremsepapirer på hpx 500 på cosworth 461 hk og 638nm med 1,65 i ladetrykk edit: såg nett på papirene nå og det var 1.38 bar ladettrykk.ved 1.65 var det 485 hk Edited May 9, 2007 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
to far gone Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 skulle ønske papirer sjøl på NTS/STS turboer (har kjøpt en irx 600) men har kun tom einar aaserud sitt utsagn som grunn til at eg kjøpte den han var i hvertfall fornøyd har sett bremsepapirer på hpx 500 på cosworth 461 hk og 638nm med 1,65 i ladetrykk edit: såg nett på papirene nå og det var 1.38 bar ladettrykk.ved 1.65 var det 485 hk snakka med tom einar jeg og om begge de turboene ,han var fornøyd som du sa men hadde vel og rast en av turboene tror jeg ,litt usikker på hvilken ? kunne du få lagt ut det bremse papiret på nett eller sende meg på mail har en hpx 500 ser du hehe HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
RS 1000 Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 (edited) Motor nr 4 har irx 450 å bremset savner jo bremsepapirer fra en motor med irx 450 som faktisk viser effekt utover forventet /i forhold til oppsett ?? fins det ,eller er dette motorer som går så bra at de bare spinner ut av rulla litt provoserende nå men NOEN burde jo kunne dokumentere dette?? Ja, det er du ikke alene om. Problemene rundtom her er flere. 1. Jeg antar at det er Cosworth som er av interesse. 2. IRX 450 er relativt ny på markedet, så det kryr ikke av Cosworther med denne turboen rundtom her. 3. Mange med meg synes tydeligvis at å kjøpe 2wd Cosworth i denne regntunge landsdelen ikke er kuppet, de fleste rundtom her har derfor 4x4. 4. En effektmåling av en 4x4 koster faktisk kr. 2500,- rundtom her, i motsetning til 2wd: http://www.toyparts.no/Rulle/dyno.htm Jeg kjenner ikke til noen her som har 2wd Cosw. og IRX450. 5. Skal man nyttiggjøre seg av de positive egenskapene en effektiv turbo har, så nytter det ikke med chip med fuel og tenningverdier tilpasset en motor med f.eks en netics turbo. Hvis ikke motoren med aktuelle turbo får korrekt fuel og tenning, så uteblir de positive resultatene og man ender opp med ett skuffende netics resultat. (Litt sleivete, men du vet hva jeg mener ) 6. Standard Cosworth 4x4 med IRX 450, Siemens dyser RS500 IC, Mongoose og mappet langs vei er "under konstruksjon". Satser på bedre enn 7,99 og 150 km/t på 201M i løpet av året. Om eieren vil bruke kr 2500,- på å vise dere hvorfor han er fornøyd får tiden også vise. 7. Steg 3 Escort Cosworth får IRX 450 i disse dager, men som forsøkt tidligere så "overmates" steg 3 satsen med luft over Ca. 1,3 BAR ladetrykk. -> live map. (Tommy W kjørte 8,13 og 142 km/t på 201 M med ett slikt oppsett) 8. Har hørt med NTS om muligheten, samt fordeler og ulemper, med å ta frem en IRX 425-430? Cosworth 2WD (manifold)spesialturbo, hvis funksjon og resultater kanskje er av like stor interesse som IRX 450. Mye nytt og spennende på gang og resultater og papirer kommer nok, men som med så mye andre bilgreier så,,,:"Ting Tar Tid." Jeg snakka med Tom Einar om begge de turboene og han var fornøyd som du sa, men hadde vel og rast en av turboene tror jeg, litt usikker på hvilken ? Kunne du få lagt ut det bremse papiret på nett eller sende meg på mail Har en HPX 500 ser du hehe Han hadde en stygg avkjøring under ett bakkeløp for noen år siden når han kjørte HPX 500. Kan det ha vært da? Edited May 10, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now