Jump to content

Veteran forsikring


Guest -FesteR-

Recommended Posts

Guest -FesteR-

Nå har jeg en '77 modell Ford Capri, ombygd til MKIII forsikret hos gjensidige, får å få veteran forsikring der så må bilen være i "helt" orginal stand og man må søke om veteran forsikring, man kan heller ikke ha lenger kjøre lende en 3000 km..

 

Man må og sende inn minimum 4 farge bilder av bilen (ett fra hver side)

 

Siden bilen min er ombygd fra MKII til MKIII så sa damen jeg prata med at det var tvilsomt at den ble godkjent som orginal veteran.

 

Det jeg lurer på da er om det er noen forsikrings selvskaper som ikke har fullt så strenge krav til orginalitet og kjøre lengde?

Edited by -FesteR-
Link to comment
Share on other sites

Tror nok 3000-5000 er normalt hos de fleste selskap.

 

Slenger inn et tilleggsspørsmål angående veteranbiler. Er det ikke sånn at hvis bilen er eldre enn noen og 60-modell, så trenger du ikke lenger å ta eu-kontroll på dem heller?

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

jeg har veteran forsikring i sparebank1 på min 76mod 242,

betaler 650kr og har 6000km i året. trenger ikke noe bilder eller noe anet

 

på gjensidige skulle de ha 350kr, minimum 4 bilder + et skjema om hele bile.

fikk også bare 3000km i året :closedeyes:

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

må det også være orginal motor om den skal regeistreres som vetereran?

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Mener du kan forsikre veteraner gjennom amcar.. En kompis hadde en volvo PV forsikret gjennom amcar. Tror ikke de stillte det som noe krav at bilen måtte være org. heller.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Men kva kan selskapet sei hvis eg kjem med ein Escort mk2 som er godkjent ombygd til RS 2000 frå ein 1600 Ghia,og som er forsikra som RS 2000?Bilen er jo "orginal" på utsida,ingen breddara eller noko sånt,sjøl om det skulle gått an og sia Ford leverte det som orginal(ekstra)utstyr :huh:

Link to comment
Share on other sites

Men kva kan selskapet sei hvis eg kjem med ein Escort mk2 som er godkjent ombygd til RS 2000 frå ein 1600 Ghia,og som er forsikra som RS 2000?Bilen er jo "orginal" på utsida,ingen breddara eller noko sånt,sjøl om det skulle gått an og sia Ford leverte det som orginal(ekstra)utstyr :huh:

"Jeg tenker "

Dette kjøretøyet en RS2000 fantes allerede som MK1 version av Escorten i alle fall fra 1968 og fremover ,

Om din bil hadde motor gear>understel fra i Mk 2 perioden til og med 1977 modelen , Og alle skruene og mutterene var fra 1977

Så "kan" det være du fik en LMK veteran forsikring til ca Kr 90 i året

 

Men i dag :rolleyes:

Litt Of topix

Jeg har en motorsykkel fra 1977 som har erstatnings eksosanlegg fra denne tidsperioden, det som godkjennes er enten 4>4 eller 4>2 ikke 4 > 1 som var det som ble solgt til denne da , dessverre .

Edited by Egil
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...