Jump to content

Bytte spiller i mondeo mk3


fiesta_xr2i

Recommended Posts

var å sjekka til min mondeo , å fant da ut at pioneer har noen modeller som kan kobles opp imot de orginale knappene i bilen ,

 

er jo fin jo i spillerne til pioneer å da

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest JohnMartin

Uten å kunne si det med sikkerhet, så syns jeg at jeg har hørt at det er Sony som originalt er i disse bilene? Kan det stemme?

Hvis det er tilfellet, så passer vel kanskje andre Sony spillere?

 

Må si at jeg likte spilleren som var på bildet i denne posten, Noen som vet hva den heter? :rolleyes:

Men er det noen Pioneer spillere som passer i mondeo? Der man ikke trenger å installere ekstra feste braket.. Er på jakt etter en spiller som er av samme størrelse som orginalen :unsure:

 

Noen som har noen tips på hvor jeg kan forhøre meg om dette?

 

All respons tas fortsatt imot med stor takk :)

Link to comment
Share on other sites

Den Sony spilleren som er avbildet leveres som org ekstrautstyr, og finnes som enkel Cd 6000 eller som 6 platers skifter cd 6006. Er også noe med mp 3 kompabilitet, men husker ikke helt opplegget. Utseendemessig er de like

 

Men hvis jeg ikke husker feil så passer ikke kontaktene på 2001 tom 2003 modellene rett over

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Guest JohnMartin

Har nå kjøpt meg en mk3 -02. Og må igjen innrømme at mine kunnskaper på ford og annet utstyr er ganske minimale. Så håper dere har litt tålmodighet overfor meg :rolleyes:

 

Har som sagt tenkt å bytte ut spilleren som står i, har egentlig ikke funnet noe å bytte den ut med enda. Men jeg så i en annen post på forumet, her, at det var en Sony modell som så ut til å være designet for å passe inn i Mondeoen.

 

Kanskje det er noen som vet hva den Sony spilleren heter, og kanskje tilogmed kjenner til noen andre modeller/merker som passer godt inn med interiøret? :)

 

Glemte å nevne at det er multifunksjonsratt. Finnes det noen radio/cd-spiller som man kan bytte ut, og som ser bedre ut, men som fortsatt kan benytte kontrollen på rattet? :blush:

 

Uten å kunne si det med sikkerhet, så syns jeg at jeg har hørt at det er Sony som originalt er i disse bilene? Kan det stemme?

Hvis det er tilfellet, så passer vel kanskje andre Sony spillere?

 

Må si at jeg likte spilleren som var på bildet i denne posten, Noen som vet hva den heter? :rolleyes:

Men er det noen Pioneer spillere som passer i mondeo? Der man ikke trenger å installere ekstra feste braket.. Er på jakt etter en spiller som er av samme størrelse som orginalen :unsure:

 

Noen som har noen tips på hvor jeg kan forhøre meg om dette?

 

All respons tas fortsatt imot med stor takk :)

Edited by JohnMartin
Link to comment
Share on other sites

Guest JohnMartin

Vet ikke hvor jeg kan finne ut hvordan modeller som passer til bilen min da?

Forsto det slik på det du sa at det ikke var mulig å få den spilleren som var avbildet inn i min -02 modell? :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Den spilleren du linker til i siste linken får du kjøpt hos Ford, siden det er originalt fra fabrikk. Sikkert svinedyr, så det frie marked av dobbel DIN spillere er nok gunstigt i forhold til lommeboken.

Bilradiospesialisten har ett lite utvalg av slike spillere.. Kenwood går her for å være av god kvalitet.

Hør begge plasser du, så ser du hva som blir billigt, og enklest for deg.:)

Link to comment
Share on other sites

Er det DIN 1 eller DIN2 størrelse på spilleren ?

Vet som nevnt tidligere at pioneer leverer mange spillere som går direkte på multifunskjsonsratt :)

 

Vet også at Ford lager kontakter som passer til alle spillere. Det blir som en skøyt du kobler på. Måtte ha det til min pioneer :)

Kosta rundt om 200kr :)

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest JohnMartin

Hvordan finner jeg ut om det er DIN 1 eller DIN 2?

Minner igjen om at jeg er så fersk og uviten som man kan få det :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Netprod

DIN 1 er vel en sånn "vanlig" enkel spiller, mens DIN 2 er en slik tykk orginalsak som står i bilen fra før.. Dvs si at du har en DIN 2

Edited by Netprod
Link to comment
Share on other sites

Guest JohnMartin

Hørtes jo bra ut, liker godt utvalg ;)

Men har du noen tips til hva jeg kan søke på for å finne flere? Er vel egentlig ikke på jakt etter noe dvd. Det har jeg i stua :P

Link to comment
Share on other sites

Søk på dubble din elns :P

 

Her er de likeste jeg fannt :P

 

http://cgi.ebay.com/CLARION-DMZ815MP-CD-MD...1QQcmdZViewItem

 

http://cgi.ebay.com/Double-Din-AM-FM-Car-S...bayphotohosting

 

http://cgi.ebay.com/07-KENWOOD-DPX302-DOUB...1QQcmdZViewItem

 

http://cgi.ebay.com/NEW-KENWOOD-DPX-501-DO...bayphotohosting

 

http://cgi.ebay.com/SONY-CD-MD-Player-WX-C...bayphotohosting

 

Personlig likte jeg denne best :)

 

http://cgi.ebay.com/ALPINE-CAR-CD-MD-Playe...1QQcmdZViewItem

 

Men godt og velge i :P

La meg høre hva du finner ut av :P Tentke kanskje jeg også skulle rive i en DIN2 :P Så slipper jeg den pokkers ramma i min mk2 :P

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest JohnMartin

er det slik å forstå at DIN er standardisert? At det er flere merker som har den typen?

Ser på ebay at det er jo en hel haug med spillere :D

Hvis alle også passer i bilen min, så er det jo ikke noe problem :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener og huske at DIN1 er den standar spilleren, den tynneste som er mest vanlig.

Og DIN2 er standarden over der igjenn, som ofte går igjenn som orginalt i nyere biler.

Nesten dobbel størrelse. Er 98% sikker på dette :P

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest Netprod

vet ikke helt hva som legges i standard her, men bilprodusenter har vel mer eller mindre bare DIN 2 i sine biler ut fra fabrikk, mens det er mest "vanlig" for folk flest med DIN 1, som er den tynne..

Link to comment
Share on other sites

Går fint å sette inn DIN 1 i Mondeo Mk3. Brakett med en liten hylle fåes kjøpt. Satte i en Pioneer 8600 i min forrige Mk3, med koblinger og overganger slik at jeg kunne bruke rattkontrollen. Ble veldig bra syns nå jeg...

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Guest JohnMartin

takker for alle svar :)

Blir vel å kjøre innom en Ford forhandler for å ta en prat med de.

Er vell mest interessert i å kjøpe en DIN 2 spiller, men vi får se hva som dukker opp og hva lommeboken sier :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...