Jump to content

Trangtilsynet


Guest Woodpile

Recommended Posts

Guest Woodpile

Ja da skal jeg inn kl 1200 og prøve å få godkjent Weitec senkesettet. Har i tillegg sota ruter fremme og ikke søkt om ombyggingen av motoren.

Men vi får satse på at det går bra :lol: Må vel senke ned rutene fremme, så de ikke ser sotingen. Og håpe at de ikke åpner panseret. Eller vist de gjør det, ikke skjønner at det er forskjell på motorene he he.

Edited by Woodpile
Link to comment
Share on other sites

Det er jo TÜV godkjent sett du har kjøpt deg da.. Så det skal gå bra.

 

Har du byttet motor?

 

Sotingen sier de ingenting på så lenge det ikke er HELT svart.. En kompis skulle godkjenne senkesettet og kom med mørke ruter.. Det sa dem ingenting på.

:P

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
Hvor mye yter en ST220 motor? Går med de vanlige motorfestene + rett på kassen?

trru den yter 220hk :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Netprod

ST200 som Woodpile har satt i sin har vel originalt 205hk, mens ST220 som sitter i mk3 har 226hk, eller?

Link to comment
Share on other sites

Guest Compom
Nå er reglene sånn at du må ha TUV-papirer på fjørene, papirer på firehjulskontroll og papirer på lysjustering etter senking...

 

Det stemmer ikke med mailen jeg fikk fra kontaktsenteret@vegvesen.no for noen dager siden. Der står det ingenting om papirer på lysjustering. Kun TÜV og hjulkontroll. Men har du fått din imellom, Woodpile? Og igjen, hva av papirer måtte DU fremvise?

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
Det stemmer ikke med mailen jeg fikk fra kontaktsenteret@vegvesen.no for noen dager siden. Der står det ingenting om papirer på lysjustering. Kun TÜV og hjulkontroll. Men har du fått din imellom, Woodpile? Og igjen, hva av papirer måtte DU fremvise?

jeg fikk ikke noe papirer at lyktene mine ble justert jeg heller..sa bare ifra om det..og han målte kjapt der og da på biltilsynet om at det stemte...var da ikke verre?

 

jeg måtte vise 4-hjuls kontroll og tuv...

dette var da ikke en ford men..same shit:p

og ja..måtte framvise 550kr også:(

Link to comment
Share on other sites

Om ikke en må fremvise papirer på det eller ikke, så må vertfall lyktene justeres.

Og om de tar en kontroll på det på BT eller ikke, har vel bare med litt slurv å gjøre fra deres side.

Lysene bør vertfall justeres uansett, for lysbildet på veien blir ikke det samme med senket bil som på en usenket bil.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Hei, måtte ha med følgende: Papirer på 4 hjuls kontroll( helst punktmåling),papirer på at lysene var justert,tuv papirer. Rutene er veldig mørke fremme, men senka de helt ned før jeg kjørte inn i hallen. Så det gikk bra. Det som gjorde meg meste nervøs, var når han åpnet panseret. Skulle sjekke om det var satt på nye låsemuttere? Kastet et blikk på motoren og sa følgende: dette var da spesielle saker :wacko: :wacko:

Klappet så igjen panseret og sa ikke mere om det. :lol: :lol: Nå er settet innført i den store bibelen he he

Ang st220 motor. Har du en v6 som er fra 2001 så går det greit. Har du en tidligere modell så er det ikke greit. Er vist andre motorfester og div elektronikk som er nytt. (ifølge Ford) Tenkte på dette selv, men takker gud for at jeg lot være. Da min gamle V6 gikk til de evige jaktmarkeder, så satt jeg inn en ST 200 motor og girkasse. Måtte kjøpe donorbilen i Sverige for 30 høvdinger. Historien orker jeg ikke ta en gang til men det var et H... :angry: Ikkeno elektrisk passet over, motorkontakter,starsperre, pads, etc etc. Ente med at Kverneland bil måtte bytte alt av spaggethi fra svensken over i min. Ble så dyrt at jeg gråter enda. Så har du ikke St200 orginalt, eller er usikker på hvilket ledningsnett som er i bilen din? Så er min anbefaling, IKKE BEGYNN! Kan ruinere deg :P :P

 

Men det vesrte er at du aldri får dette godkjent. Ford hadde tidliger, noe papirer liggende på godkjenning ang ommbygging, Men de eksisterer ikke lenger. Har liggende en etterlysning hos alle Ford forhandlerne, om disse papirene er å få tak i. Ingen har. Ringte biltilsynet teknisk, og der var svaret: vist du ikke har noen papirer fra Ford, så godkjenner vi ikke. Så kjører og satser på at det går bra. Min motor er chippet i tyskland med Bluefine chip,har bygd 3 " dobbelt sportsannlegg med race kat og satt inn koni open air race filter. Har nå 224 Hp i motoren.

Edited by Woodpile
Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Så du var der du å he he. Morro at du tok bilde. Hadde bilen full av kjerring unger og bagasje. Akkurat vært på tur i skauen.

 

Gikk fælt noen av de bilene. Spesielt den røde granadaen. Men var litt overrasket over den Bmw Alpina med V12 Twin turbo, ble jo konstant frakjørt. Bare spant, hadde ikke feste det hele tatt. :lol:

Edited by Woodpile
Link to comment
Share on other sites

Så du var der du å he he. Morro at du tok bilde. Hadde bilen full av kjerring unger og bagasje. Akkurat vært på tur i skauen.

 

Gikk fælt noen av de bilene. Spesielt den røde granadaen. Men var litt overrasket over den Bmw Alpina med V12 Twin turbo, ble jo konstant frakjørt. Bare spant, hadde ikke feste det hele tatt. :lol:

 

hehe...var der ja, mått jo nesten få med meg granadaen til 351RS i aksjon.

Bmw`n hadde nok alt for dårlige dekk, hjelper lite med grom motor vist

man ikke har feste på bakhjula. Tenkte først ikke over det, men når jeg

snudde meg så jeg det var noe kjent med den bilen. Så da dro jeg opp

kameraet og knippsa et bilde. Blei perfekt høyde på bilen din etter senkinga,

ordentlig ulv i fåreklær med den motoren og de litt skjulte enderøra bak.

Edited by Boosti
Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Hadde vært morro å prøve men hadde vært mye jobb, å ta ut all bagasjen,basskassa,forsterkere og alt annet skrot som veier litt. Men hadde vel ikke hadd noe sjans der he he. Jo forresten hadde vel tatt den sure opelen. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...