Jump to content

Har vært på BT idag...


86cosworth

Recommended Posts

Det gikk ikke bra.. :( :angry: Jeg manglet nemlig det Italienske vognkortet! + at jeg må justere/fikse camberen bak....

 

Camberen var over 2 grader over toleransen, og toleransen var 1 grad. Jeg har nemlig 4 grader i camber... Noe som dem ikke likte i det hele tatt! Så på mangellappen jeg fikk idag står det : Orginalt vognkort mangler og camber over toleranse.

 

Kjøpte bilen av Toten Auto i 2005. Han har nå satt seg på saken og skal prøve og få kontakt med den tidligere eieren i italia og skaffe papir som BT i haugesund må ha!

 

Når det kommer til camber, får det kun godkjent med org. fjærer (da hever jo bilen seg og camberen utligner) eller med godkjent shims. Dvs, shims med papirer. Så om det er noen som vet om et eller annet så gi meg et pip tilbake. Alt av nyttig info tas mot med STOR takk..

 

 

mvh

Hans Christian

 

 

ps: BT SUGER!!

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Uffda, dette var jo ikke så kjekt å høre.

Vognkort må da være mulig å oppdrive, enten fra tidligere eier eller fra BT i Italia.

 

Du har jo mulighet til å montere cambershims, og få den sjekka på en firehjulskontroll.

BT har jo ingen grunn til å ikke godkjenne den, så sant du har fått fiksa camberen ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Så Biltilsynet suger fordi du mangler påkrevde papirer, og bilen ikke er i godkjennbar stand? Fet holdning.

 

flink og omformulere deg du gutt! Og en ting, har du ikke annet å si så hold deg LANGT vekke fra tråden!

 

Ikke en eneste anmerkning uten om camberen fikk jeg! -og det er en naturlig årsak etter som den er senket. Alle cossier som kjører rundt med 25mm senk uten cambershims har samme gradene, og er det noen som har problemer med det utenom slitte dekk?!!

 

Dessuten, tolleransen tok dem fra en 2,0i, IKKE cosworth. Den var ikke inni systemet deres. Forskjellen der er at Cosworth er senket 15mm orginalt!

 

Ang. de papirene jeg har: 2 stk. fra Club D' Italia (husker ikke helt hvordan det skrives) . Dette trodde BT var en slags club, MEN, det er BT i Italia!!!

2 stk Targa papir som skal i følge Toten Auto være kopi av vognkorte. Kopi pga. at vognkortene ikke fikk forlate Italia før!

 

Har ogås TUV papir til bilen, og alle andre dokumenter som skal til, f.eks. TUV på senkesett, 4-hjulskontroll etc etc.... MEN, skal jeg tippe, dem ble skeptiske til nye papirer og tok ikke sjangsen. Ett eller annet ble dem værtfall usikre på, det var tydelig.....

 

Så Triggerhappy, NÅ KAN DU KOMME MED KOMMENTAR!!!!!!!

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Da er jo saken plutselig en annen i forhold til det som står i første innlegg.

 

Du kan jo prøve å skaffe riktig tolleranse fra Ford? Eventuelt høre med Biltilsynet mer sentralt, og/eller andre trafikkstasjoner der det godkjennes mye cosworth. Ellers kan du legge i mellom ekstra gummiforinger mellom fjær og bærearm, eller fjær og kaross, som vil heve bilen litt, kanskje nok til å få rett camber. Dette har blitt nevnt tidligere på forumet, i forbindelse med folk som syns det har blitt for lavt med Eibach. Vet ikke om dette kun gjelder bak. Eller om det vil gi nok utslag.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hvor mangen muligheter har jeg til å få mindre camber på lovlig vis. Helst ser jeg at je slipper og bytte til org. fjærer.

 

Gummiklosser som settes i fjærene, er det lovlig ??

 

Leverte Ford noen slags kit for å justere camber ?

 

RS 500, har den noe annet for justering ?

 

 

 

 

mvh

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Hvor mangen muligheter har jeg til å få mindre camber på lovlig vis. Helst ser jeg at je slipper og bytte til org. fjærer.

 

Gummiklosser som settes i fjærene, er det lovlig ??

 

Leverte Ford noen slags kit for å justere camber ?

 

RS 500, har den noe annet for justering ?

mvh

Hans Christian

 

Enten shims eller nye nav med vinkel.

 

Med orginal cosworth bakhjulsoppheng er det ingen mulighet for å justere camber. Selv ikke på modifiserte utgaver med uniballs får du justert camber.

Link to comment
Share on other sites

ingen problem du kan slipe annlegsflata for lagerguset på berebrua har gjort dette mange ganger og var også en vanlig operason å gjer på ford på vanlige sierra som sleit dekk bak, en del arbeid og dyrt på verksted. men har du tilgang på et hjustillings apparat og en rettholt ,vinkelsliper og god tolmodighet så gar det fint...

har faktisk lagt pluss camber bak på en xr4 til en kar som skulle ha ei enorm basskasse baki, var dyrt å slite ut 16" dekka meinte han.... mange år siden det.....

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

Har vært i kontakt med ford og BT igjen idag..

 

BT mente jo som sagt at max camber (ink. toleranse) var 1 grader 03' .

 

Fikk faxet over papir fra ford. Max camber (ink. toleranse) var 2 grader 30' !

 

Dette utgjør da en forskjell på 1 grad 27' !!! Spørte han på BT om han lekte BT..da ble han stille..hehe! Han brukte jo toleranse systemet fra en 2,0i, og ikke cosworth.

 

Videre så mener noen at foringen som står på toppen av fjæra og i bilen kan være slitt. Ved montering av ny kan jeg klare og hente 1 cm på høyden ?? Noen som er enig i den påstanden ??!

 

Trenger og få camberen min ned 1 grad og 30' min for at den skal bli godkjent. Helst med senkesett.

 

Visst ikke blir jo eneste utvei og sette på org. fjærer...

 

Trenger alt av info som dere sitter på, enten bra el dårlig.....

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

monter cambershims å stikk på et verksted å få 4hjulskontroll papirer, som er underskrevet, så tar du med det på biltilsynet!! ingen problem det...

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

monter cambershims å stikk på et verksted å få 4hjulskontroll papirer, som er underskrevet, så tar du med det på biltilsynet!! ingen problem det...

 

problemet med det er at dem vet at det går an og montere shims. Han lurte også på om ford laget slike i den tiden, for BMW laget en form for justering av understell til sine biler. Men den dubbeditten hadde dem papir på.

 

Jeg må jo forklare hva jeg har gjort for å få camberen tilbake, og visst jeg ikke har papir og vise til godtar dem det ikke. Slik forsto jaffal jeg det! - med tanke på å shimse altså..

 

Men takk for at du kommer med innspill.. Jeg trenger ideer og meninger... må ha skilter inne 6. JULI!! Knapp tid!

 

 

denne ?? det som er avbildet på det nederste bilde ??!

 

får sende dem en mail å høre hva di sier.. Takk for linken!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

sånn gummi foring som sitter på toppen av fjøra bak kan du og ha i bunn av fjøra det gjorde eg da skulle godkjenne mitt senkesett og det gjorde ingenting sa han bt mannen hvertfall!!

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

sånn gummi foring som sitter på toppen av fjøra bak kan du og ha i bunn av fjøra det gjorde eg da skulle godkjenne mitt senkesett og det gjorde ingenting sa han bt mannen hvertfall!!

 

hvor mangen cm vant du på det sånn ca ?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

vet ikkje helt nøyaktig men eg vil tippe ca 1,5 cm eller noe...

ble hvertfal helt lik hjul bue klaring både framme og bak. og det ble eg veldig fornøyd med.

sierraen har jo ein liten tendens og bli segen på ræva ;)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Skal bestille nye slike foringer eller "puter" som noen kaller det, så da får jeg prøve å legge dem gamle i bunn.

 

Skla også bestille shims visst det er så at dem er Tuv-papirer til. Så da bør det jo bli bra :) Så lenge jeg klarer tidspresset mitt nå da. SKAL ha skilter før 6. juli!!!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...