Jump to content

Quick shift


Guest 2.0Fordsierra

Recommended Posts

Guest 2.0Fordsierra

mulig med quick shift på sierraen? hvordan fungerer det egentlig? noen med store kunnskaper som kan spytte ut elr ? hadde vært flott:)

eventuelt pris,hvor kjøpe osv..

takker:)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

noen med litt peil som kan gi ei forklaring på hvordan slikt fungerer? montering osv ? mye makk? noe vits i det eller?

noen som har og annbefaler?

Link to comment
Share on other sites

kappa girspaken min så jeg satt igjen med nesten bare halvparten, og monterte en alu-topp på den. syntes jeg fikk temmelig "quick-shift" da jeg :D

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

jeg har så å sei kappa nesten halve stanga på spaka mi..på sierraen er det ganske kjent me en lang ***** der da :angry:

men har fortsatt en del bevegelse på den..hatt noe å fikle med lissom..:)

frode: alutopp? fortell litt mer forståelig:)

 

cossi2wd: fant dette her på nette for lenge siden en gang..så fant jeg det plutselig på pcen i går :D

er det noe slikt som det her du mener?

http://home.no/sanel/quickshift.doc

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser

Min erfaring med quickshift er at de er en killer for orginalkasser, knuste 3 kasser på golf1'eren min:(

Har ikke erfaring med ford sine kasser enda(venter på quickshift til focus'en)

Link to comment
Share on other sites

cossi2wd: fant dette her på nette for lenge siden en gang..så fant jeg det plutselig på pcen i går :D

er det noe slikt som det her du mener?

http://home.no/sanel/quickshift.doc

Jeg har bare erfaring på org sierra... der forlenger du gaflene ( ikke sikker på lengde) + at du har 3 bolter man løsner for å få opp stanga, de forlenger man og legger i mellom f.eks noen muttere ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

skjønner hva for noen du mener..hvor mye opp isåfall? kunne vært artig å teste iallefall..bra, så får det være sånn, dårli så skrur jeg det tilbake som det var..

Link to comment
Share on other sites

type 9 kassa er ikke noe å satse quickshift på ... ødelegger kassa fint nok med org. girstang...

 

Har ødelagt synkroniserings ringer på 2,3 og 4. gir på tre kasser hittil ..

 

 

btw.. er det samme girspake på T-5 som type9?

Link to comment
Share on other sites

jeg har så å sei kappa nesten halve stanga på spaka mi..på sierraen er det ganske kjent me en lang ***** der da :angry:

men har fortsatt en del bevegelse på den..hatt noe å fikle med lissom..:)

frode: alutopp? fortell litt mer forståelig:)

 

cossi2wd: fant dette her på nette for lenge siden en gang..så fant jeg det plutselig på pcen i går :D

er det noe slikt som det her du mener?

http://home.no/sanel/quickshift.doc

vel, du har vel mest sannsynlig en vanlig sierra girkasse hvis du ikke har dohc-motor som jeg, så da er girspaken temmelig lang ja. Hjelper vel kanskje ikke å kappe den da. Det jeg mente med alutopp, var bare at jeg kjøpte en aluminiums-girkule på biltema :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...