Jump to content

Voldsomme knaselyder


SierraCL

Recommended Posts

Har lenge hatt en ulelyd i bakstillinga. Tenkte dette var et hjullager på tur, men nå har det gått over til romling og voldsomme knas.

Når jeg jokker på klutsjen mens bilen stor på tomgang, i gir, så klakker det høyt i bakstillinga. Diffen på tur?

Håper på raske svar!

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Sjekk først om boltene som holder mellomakslingen til diffen er løse. Og om drivleddene er dårlige.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, var nok lageret det ja. Skrudde løs åket, tok det ut for å se og der rasa alle rullane ut + at det lå spon i lagerbanen.

Tålte ikke mer enn 170 000 dette da, samme skjedde Sierran til en kammerat..

 

Det er ikke ille, flere nye biler som ikke går 50000km før man må bytte.

Link to comment
Share on other sites

På meganen til dama som har gått 130 000km har 3 av hjulagrene gått istykker. Skal bli spennende å se hvor lenge det siste holder. Sierraen min som har gått over 300 000km er det aldri vært byttet hjullager på og ingen ting er feil med dem.

Jeg ødela begge bak på min forrige sierra. Jeg drev å burna og plutselig sa det PANG! Jeg merka at bilen ikke var like stabil som før, men etter hvert ble det ****** å kjøre med. Etter 10 mil helt håpløst. Bilen styrte seg selv. 8 mil senere parkerte jeg bilen. Var ganske enkelt å bytte. Jeg byttet hele drivakselen. Det tar 10 minutter å bytte hvis man har muttertrekker. 2 uker senere gikk det andre istykker.

 

mvh Bjørn Tore

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...