Guest THO Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Siden jeg er litt fersk på nyere Ford så spør jeg her hvor Ford-folket holder til! Jeg vurderer å kjøpe en 97mod mondeo som konebil/barnehagecruiser. 2.0 ghia stv automat. Bilen er god utstyrt med klima,soltak,4xel.vindu,8xalu,takspoiler,orginal cd/radio m/betjening fra rattstamme.... Bilen har gått 220000km, fulgt alle servicer, understellsbehandlet, ny i norge, pen blå/lilla farge. Er det noe spesielt en skal se etter på disse bilene?Motor har jeg skjønt skal være nesten skuddsikkert, men hvordan er automatkassene på disse bilene? Og så var det prisen: Denne kommer meg på 50000,-, noe jeg tror er ett relativt godt kjøp? Alle synspunkter mottaes med takk
Guest Woodpile Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 (edited) Interiøret har brist i kvaliteten som viser seg ved skrangling og knirking. (spesielt ved senket bil)Støtdemperne holder ikke lenge.Motoren går ujevnt når klimaanlegget er innkoblet.Bremseskivene slites raskt.Motorelektronikk og toppakninger var svakheter på tidlige årganger.Fjernåpningen av bakluke og tanklokk streiker ofte.sjekk rust hjulbuer og kanaler, ta en A/C test. Eksosen ruster i stykker, bør sjekkes. Gjelder spesielt bakre potter.Lenkearmsforinger bak er sjuke, det samme gjelder nedre bærekuler fremme. sentralåsen svikter ofte. Så sjekk det å. En annen ting, er at disse bilene nesten er komplett umulige å kvitte seg med. Har hatt flere Mondeoer, og spesielt bilforhandlerne får frysninger når du kommer med en mondeo. Men du får mye bil for pengene. Romslig med plass og generelt god kjørekomfort.Automatkassa har jeg ikke vært borti, så der er jeg blank. Prisen bør senkes med 5 høvdinger Edited June 26, 2007 by Woodpile
bart Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 automat og bruktbil med en slik kmstand hører ikkje sammen kan fort bli dyrt, får somregel ingen forvarsel før dritten ikkje virker lenger, dersom du ikkje absolutt vil ha automat ville satsa på en med manuell, er ihvertall min mening,
Guest THO Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 Finn en med manuell kasse ja Så automat er tydeligvis ikke tingen i disse bilene!
MrNilsen1 Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Stemmer det. Vet om mange som har måtte bytte kasse rundt 200 000km +++.Det er nesten forbruksvare hos mondeo.Tipper lakken på denne er state blue, noe som er veldig vanskelig og behandle/rense.Dette har jeg erfart. Riper etc. vises meget lett og er vanskelige og få bort.
bart Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 det er ikkje noke feil med automatgir når bilen er ny, men du må huske at beregna levetid på en bil fra fabrikkens side er 10år 250000km, en manuell kasse kan rasle og lage lyd i mange år før du må bytte den mens med automat er det berre plutselig ren dag så slutter den å gire eller et gir mangler eller du har kun revers osv... automat er generelt dyrt å reparere på dersom du ikkje kan skifte til ei nybrukt kasse selv, og disse tidlige kassene med elektronikk på er veldig vanskelig å finne feil på også.... visst du fer bilen så billig at du har råd til å hive den når kassa ryker går det nok an men å få ei regning på 20-30000 på en bil i den klassa er vel lite aktuelt ,
Mondeo Power Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 5trinns automat kasse til mondeo mk3 koster 45000kr.
focusst Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 5trinns automat kasse til mondeo mk3 koster 45000kr.Men så er vel den noe mer avansert enn CD4E (eller hva dritten heter) Over til fienden...
Recommended Posts