96mondeo4x4 Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 På vei til jobben i dag måtte jeg ta en nødbrems for en idiot som mente det var greit å kjøre forbi i en sving!!Etter dette begynte pedalen å sige litt ved bremsing, og når jeg kom fram på jobben, fant jeg ut at jeg har fått en lekasje på bremsesystemet, et sted på oversiden av bensintanken. På 4x4'en går bremseslangene på oversiden av bensintanken, -så det blir noe jobb å feilsøke.(må ta ned hele bensintanken)Derfor, tenkte jeg å "strupe" kretsen til bakhjulene, og "halte" meg forsiktig hjem, med bare frambremsene.Må jo bytte bremseslangene, så det gjør ikke noe om jeg Struper bakbremsene "permanent" for i dag. Mitt spørsmål er: hvilke slanger skal strupes?kikket raskt under der. og det gikk 3 litt tykkere slanger, og to vanlige bremseslanger.Vet ikke om det er benisnslangene som går sammen med bremserørene?? (og ja.. å kjøre med dårlige bremser er ikke bra) Det er såvidt sig i pedalen, med motoren i gang, og jeg skal kjøre 2 mil i 60sone heimat. 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
Futte Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Bensin og bremser pleier å følge samme rute ja.Det du kan gjøre, er å kontrollere at du har nokk bremseveske i beholderenom du må nødbremse, å bruke gearene og håndbrekket ved småbremsing.Bremser går ofte i rør under bilen, å de er litt vanskelige å blokkere. Husk også på at bremseveske kan løse opp lakken, så du burde ikke søle for mye på karosseriet. _______________________ Med hilsen / Best Regards Anders T. Flat Out Racing "When in doubt, go flat out."
96mondeo4x4 Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 Bremsene fungerer. Hadde aldri tenkt tanken på å kjøre hjem uten!Det er såvidt sig i pedalen, med motoren i gang (bremsekraftforsterker).Men jeg kunne ha tenkt meg å kjøre hjem uten sig i det hele tatt.Men det er vel såpass trykk der, at det holder vel ikke bare å "klemme litt" på rørene?(og evt hvilke rør?) Har allerede fått ordna meg en halv kanne med bremseveske... 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
focusst Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 De to tynneste rørene er bremserør. Men det er ikke noe poeng i å klemme dem sammen. 2 krets system Kjør pent hjem så har du fortsatt bremser foran. Sørg for nok væske så Feilsøking er ingen vits, du må skifte rør fra ABS sentralen i motorrommet, til over bakstillinga. Skikkelig drittjobb. Lykke til Over til fienden...
96mondeo4x4 Posted July 4, 2007 Author Posted July 4, 2007 Jupp.Er allerede klar over "gleden" denne jobben gir...*host*Er det andre overraskelser, enn å ta ned bensintanken som kommer? Blir å lufte sedanen noen dager framover.... 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil
Recommended Posts