Jump to content

noken som veit om det passer?


4x4 cosworth

Recommended Posts

de triksa kunne jeg være interesert i og :). har fått tak i kasse, starter og mellomaksel fra doch, men har ikke hatt tid til no mer, trodde jeg måtte dele kassene og slikt...

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

de triksa kunne jeg være interesert i og :). har fått tak i kasse, starter og mellomaksel fra doch, men har ikke hatt tid til no mer, trodde jeg måtte dele kassene og slikt...

 

 

 

høyr med garnes racing du.han har nettopp jort det på en bil....skal prøve det på bilen min i helga.

Link to comment
Share on other sites

skjærest eit hakk for å få ut motorolje?????????

kun med 2wd bunnpanne d.

 

doch starter må brukes,det må skjæres et hakk i forkant for å få ut motoroljen,utløserlageret må shimses ,mellomaksling fra doch må brukes.

doch starter passer ikke! 4x4 starter må brukes.

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

Guest dadda rst

4*4 svingjul passer på 2wd panna,eneste som er at det må skjerest av et lite stykke av mt75 kassa i overgangen til bunnpanna for å få tappet olje.kan også flytte avtapinga i bunnpanna lengre framm.jeg har akkurat bygd om ei mt75 kasse fra 4*4 til 2wd,å bruker den på en 2wd motor.enkelt å ta en 4*4 kasse å ta av bakerste huset å sveise fordelings systemet.da kan du også bruke kassa som 2wd å 4wd.du vil også få 50-50 fordeling vist den blir brukt som 4wd.

Link to comment
Share on other sites

Så har vi prövd det da, og det virker IKKE!!! 4x4 Cosworth starter på MT75 DOHC kassa går IKKE!!! Akkurat samma problem som med DOHC starter, drevet slår ikke inn i svinghjulet, det er ca 2 mm för "stort". 10 kugg på både DOHC starter og på 4x4 Cosworth starter, hade det varit 9 kansje det hade gått.

 

Har bakhjulstrekker Cosworth motor som jeg satt ihop med en DOHC girkassa og får ikke fatt på starter som passar.

 

Noen som har lösningen på problemet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu er jeg en lösning på spåren. Kjöpte främre hus fra en 4x4 Cosworth MT75 kassa, nå blir DOHC MT75 kassa inmaten byggd in i 4x4 huset. Detta verkar vara enda måten att lösa detta problemet på. Oppdaterer når vi har svar på om detta fungerer.

 

Snakkade med en fyr som sa att det ska gå med DOHC MT75 kassa rett på Cosworth motor. Men det går ikke. Han sa att det går visst men efter en tid som kom det fram att han kjörer med 2,0 pinto OHC bottendel med Cosworth topp, turbo mm, dvs han har pinto svinghjul og vevaxel... Får se hur lenge motorn hans er i ett stycke...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...