Jump to content

hva kan være feil?


Guest jokke.

Recommended Posts

Guest jokke.

jeg lurer på hva som er feil? vannet går rundt i motor å radiator som det skal..ingenting som er tett.. men vannet koker å motor blir veldig varm med en gang bare den går på tomgang. termostaten er ikke der, så vannet går igjennom hele tiden. noen som kan ha forslag til hva som kan være feil da?

 

Takker for alle svar :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
kommer det vann i eksosen? åssen er peilepinnen på olja? grå eller svart?

 

vannet er helt rent. olja er svart.. alt er som det skal.

 

har vurdert om det er vannpumpa som er litt defekt, å som ikke dytter vannet fort nok gjennom motoren så vannet blir varmt kanskje?

jeg aner ikke hva som er feil.

 

Det kan være luft i systemet.

 

kan luft i systemet for årsake det a?

Link to comment
Share on other sites

hmm kan være så mye. prøv å luft systemet og se. sett bilen i en oppoverbakke og ta av lokket på ekspansjonstanken og sett varmeapparatet på fullt og se om det kommer noe luft ut. eventuelt bytt vannpumpe å se.

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Det kan være luft i systemet.

 

Det er liten sjans for at det er luft i systemet, for snakket med ford å dem sa det skulle lufte seg automatisk.. bare så det er sagt :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
sprekk i topp, topp paknings havari?

 

akkurat det er usikkert. det finner jeg ut i marra, skifter vannpumpe da. hehe:closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

jeg lurer på hva som er feil? vannet går rundt i motor å radiator som det skal..ingenting som er tett.. men vannet koker å motor blir veldig varm med en gang bare den går på tomgang. termostaten er ikke der, så vannet går igjennom hele tiden. noen som kan ha forslag til hva som kan være feil da?

 

Takker for alle svar :closedeyes:

 

Sikkert eit domt spørsmål... Går kjølevifta på motoren da??

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Sikkert eit domt spørsmål... Går kjølevifta på motoren da??

 

den starter å går etterhvert ja.. så er nok ingenting med den. hehe :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

den starter å går etterhvert ja.. så er nok ingenting med den. hehe :closedeyes:

 

Hehe...nei det sto ingenting om den sjønner du....derfor eg spurte.... :) men holder temperaturen seg bra om du holder gass da?? om du tenkte det var dårlig sirkulasjon i vasspumpa di.....

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Hehe...nei det sto ingenting om den sjønner du....derfor eg spurte.... :) men holder temperaturen seg bra om du holder gass da?? om du tenkte det var dårlig sirkulasjon i vasspumpa di.....

 

hehe :closedeyes:

temperaturen stiger så lenge jeg ikke er i bevegelse. å vifta starter på sånn ca 3/4 av måleren på instrument panelet. så synker temperaturen litt når vifta starter, så stopper den igjen. å motoren blir vamere.. å etterhvert begynner da vannet å koke.. så tenkte kanskje hvis vannet gikk sakte i gjennom så ville jo vannet blitt varmt før det kom ut igjen til tanken å da ville jo det varme vannet samles der å ikke kjøle lenger. men aner ikke :unsure:

Link to comment
Share on other sites

hehe :closedeyes:

temperaturen stiger så lenge jeg ikke er i bevegelse. å vifta starter på sånn ca 3/4 av måleren på instrument panelet. så synker temperaturen litt når vifta starter, så stopper den igjen. å motoren blir vamere.. å etterhvert begynner da vannet å koke.. så tenkte kanskje hvis vannet gikk sakte i gjennom så ville jo vannet blitt varmt før det kom ut igjen til tanken å da ville jo det varme vannet samles der å ikke kjøle lenger. men aner ikke :unsure:

 

Ja så lenge du ikkje er i bevegelse ja...men tenkte på om du sto bare og holdt litt gass..om da temperature holdt seg bedre...om ikkje så kan eg ikkje sjønne det skal vera vannpumpa di....

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Ja så lenge du ikkje er i bevegelse ja...men tenkte på om du sto bare og holdt litt gass..om da temperature holdt seg bedre...om ikkje så kan eg ikkje sjønne det skal vera vannpumpa di....

 

da vil temperaturen stige.. å vannet koker etterhvert... det stemmer jo ikke. hehe :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

da vil temperaturen stige.. å vannet koker etterhvert... det stemmer jo ikke. hehe :closedeyes:

 

Hehe...da sjønner eg...Rart :P

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Hehe...da sjønner eg...Rart :P

 

forslag til hva det kan være? jeg har ikke peiling lenger for å si det sånn :lol:

Link to comment
Share on other sites

forslag til hva det kan være? jeg har ikke peiling lenger for å si det sånn :lol:

 

Nei da begynner det ligne mere på Luft eller toppakning som er nemnt tidligere.....

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Nei da begynner det ligne mere på Luft eller toppakning som er nemnt tidligere.....

 

okey. bare å komme med forslag her. hehe. :rolleyes:

men skal som sagt prøve å bytte vannpumpe i morgen. så kanskje jeg finner ut noe mer da. :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Hadde omtrent samme problemet med min. Da var vannpumpen røket.. Sikker på vannet går rundt i motoren altså..? Er det tempforskjell på de to slangene foran på motoren som kjølevannet går igjennom?

 

men hvis det kan jo hende den er litt defekt så den ikke dytter vannet fort nok igjennom.. for vannet sirkler gjennom det :P

temperatur forskjellen der er jeg ikke helt sikker på men jeg tror dem var varm begge.. for vannet blir varmt med en gang.. men skal ikke si det sikkert men jeg tror vannet var varmt begge steder :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest jokke.
Hold på begge slangene foran og kjenn om du merker en tempforskjell på de.. Kan være det er noe der. Vannpumpen min virket ikke som den var gåen da vi byttet den, men etter det bli gjort funket alt fint..

 

hva vil det si hvis det er temp forskjell? skal det være være forskjellig der? eller likt?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...